Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 13. 15:34 Piac

Eltűnt negyedmillió magyar tévé-előfizető

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben. Ez az egyik legérdekesebb eleme a KSH napokban kiadott, a hazai távközlési szektor történéseit bemutató kiadványának.

A jelentés szerint 2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Mindez azt is mutatja, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

Az előző év utolsó hónapjaiig ugyanis folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9. Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés, az idei első negyedévben pedig további 20 ezer. Ehhez képest a legutóbbi három hónap már kifejezetten kedvező volt a szektor cégei számára, hiszen nagyjából stagnált az ügyfelek száma.

 

Az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek. Korábban ez volt a leggyorsabban fejlődő szegmense az egész iparágnak – nem függetlenül attól, hogy a szolgáltatók erre adják a legtöbb kedvezményt – ennek azonban az előző 8-9 hónap véget vetett*Ez még akkor is igaz, ha a jelentős visszaesés után volt egy minimális korrekció, azonban a korábbi növekedéstől ez messze elmaradt..

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő. Az ötven éven felülieknél ez rendre meghaladta a 6 órát, de a 4 és 17 év közöttiek körében is több mint három óra volt.

Ebben idén radikális változás egyelőre nem volt. Sőt, az első negyedévben kissé még nőtt is a tévézésre szánt idő. Igaz, a következő három hónapban ennél nagyobb mértékben csökkent, ám mindkét esetben csak percekről beszélünk.

Piac televízió tévé-előfizetés triple-play Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2019. január 8. 16:07 Élet, Piac

Hiányzik a legpontosabb légitársaságok listájáról a Wizz Air és a Ryanair

Nem szerepeltek jól azok a légitársaságok az OAG tavalyi pontossági listáján, amelyekkel a legtöbb magyar repül. Egészen pontosan hiányoznak róla.

Kasnyik Márton
2019. január 7. 18:10 Piac

Minimálbéresek nélkül 45 százalékkal magasabb lenne az átlagbér

A cégeknél a nem a lehető legkevesebbet kereső 1,02 millió alkalmazott bruttó átlagbére 493 ezer forint volt pár hónapja számításaink szerint.

Wiedemann Tamás
2019. január 7. 12:22 Pénz, Piac

Nem jött be az óriás repülő üzleti modellje, szétszerelik az ég királynőjét

Az első, tíz éve forgalomba állt A380-as gépet éppen most mentik meg az elrohadástól: szétszedik és alkatrészként értékesítik.

Fontos

Bucsky Péter
2019. január 14. 06:54 Pénz

Az itthoni átlag közel háromszorosát keresik a németországi magyarok

Eddig sosem látott adatokat szereztünk arról, hogy mennyit keres a Németországban dolgozó százezer magyar.

Kasnyik Márton
2019. január 12. 07:47 Podcast

A klientúraépítés a jóléti állam része lett Magyarországon

Utoljára a totalitárius rendszerekben osztott újra annyi forrást az állam, mint ma Magyarországon. Ez nagyon erős politikai fegyver a hatalom kezében, de a társadalom alsó harmada nem látja előnyét. Kovách Imre szociológus a G7 podcast vendége.

Kasnyik Márton
2019. január 11. 06:40 Vállalat

Ebből az ábrából kiderül, miért nem kapsz olyan könnyen béremelést, ha magyar cégnél dolgozol

Ég és föld a magyar és a külföldi tulajdonú ipari cégek termelékenysége. Nagyon kevés magyar cég lehet képes arra, hogy kitörjön a bércsapdából.