Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 13. 15:34 Piac

Eltűnt negyedmillió magyar tévé-előfizető

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben. Ez az egyik legérdekesebb eleme a KSH napokban kiadott, a hazai távközlési szektor történéseit bemutató kiadványának.

A jelentés szerint 2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Mindez azt is mutatja, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

Az előző év utolsó hónapjaiig ugyanis folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9. Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés, az idei első negyedévben pedig további 20 ezer. Ehhez képest a legutóbbi három hónap már kifejezetten kedvező volt a szektor cégei számára, hiszen nagyjából stagnált az ügyfelek száma.

 

Az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek. Korábban ez volt a leggyorsabban fejlődő szegmense az egész iparágnak – nem függetlenül attól, hogy a szolgáltatók erre adják a legtöbb kedvezményt – ennek azonban az előző 8-9 hónap véget vetett*Ez még akkor is igaz, ha a jelentős visszaesés után volt egy minimális korrekció, azonban a korábbi növekedéstől ez messze elmaradt..

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő. Az ötven éven felülieknél ez rendre meghaladta a 6 órát, de a 4 és 17 év közöttiek körében is több mint három óra volt.

Ebben idén radikális változás egyelőre nem volt. Sőt, az első negyedévben kissé még nőtt is a tévézésre szánt idő. Igaz, a következő három hónapban ennél nagyobb mértékben csökkent, ám mindkét esetben csak percekről beszélünk.

Piac televízió tévé-előfizetés triple-play Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Torontáli Zoltán
2018. november 12. 12:00 Piac, Világ

A szemüvegkeretek nagy része eladhatatlanul porosodik a raktárakban

Évek óta nagy üzleti ígéret a 3D nyomtatás, amely hatékonyabbá tenné a gyártást, de a technológia mögé csak most álltak be a nagy nevek.

Bucsky Péter
2018. november 12. 06:53 Piac

Évi 48 milliárd forintnyi társasági adót trükközhet ki az országból 30 magyarországi multi

Ha csak a legnagyobb multik abbahagynák a nyereség kijátszását, egy pillanat alatt 1 százalékot nőne a magyar GDP. A nagy transzferár-trükk, harmadik rész.

Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Piac

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Hat és félmillió forint lesz a legolcsóbb elektromos Volkswagen, amely a Polo alapjaira épül és akár 500 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Rigó Anita
2018. november 11. 07:49 Élet

Évi tízezer gyermek születik apa nélkül Magyarországon

Nemcsak a nők, hanem a férfiak gyermekvállalási életkora is jelentősen kitolódott az utóbbi két évtizedben.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.