Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 4. 10:45 Piac, Világ

Soha nem látott Harley-Davidson modellek jönnek, és ez nagyon kockázatos

Megvennél egy olyan Harley-Davidsont, amelynek nincs nagy motorja, esetleg még nagy hangja sincs, mert elektromos, vagy egyenesen egy 250 köbcentis kismotor, de az ára magasabb az átlagnál? A cég szempontjából kulcsfontosságú lesz, hogy erre a kérdésre mit válaszolnak világszerte a potenciális vevők, mert gyakorlatilag erre a vonalra tette fel a jövőjét.

Piaci elemzők egyelőre nehezen emésztik, hogy mennyire lehet reális a H-D nemrég bejelentett, öt évre szóló új stratégiája (amelynek fő elemeit angolul itt lehet megnézni). Hamarosan olyan új modellek jönnek, amelyek eddig szöges ellentétben álltak azzal, amit a H-D képviselt. Bevezetnek egy 500-1250 köbcentiméter közötti új kategóriát, megjelennek az elektromos motorok piacán, és 2021 táján már az utakon lehetnek a 250-500 köbcentis kisebb robogóik is.

Üzleti szempontból ez azért rendkívül kockázatos, mert a Harley-Davidsont szokták annak iskolapéldájaként emlegetni, hogy nem a terméket kell eladni, hanem a hozzá kapcsolt életérzést.

Tíz éven belül 100 új modellt ígér a cég, és főképp azt, hogy Amerikán kívül világszerte máshol is sokkal markánsabb szereplővé válik. Ez azonban azt is jelenti, hogy csupa olyan piacra fog belépni, ahol még sokáig nem lehet vezető szerepben.

A kismotorokkal például a nagy népességű ázsiai országokat célozza meg, ám ott az ár szinte mindent visz, és félő, hogy nem tud versenyezni a helyi gyártókkal. Indiát például a Royal Enfield uralja, évente 700 ezer motort ad el, ami több, mint a H-D, a KTM, a BMW, a Triumph és a Ducati globális értékesítése összesen.

A H-D eddig arról volt híres, hogy viszonylag magasan tartott áraiból szinte soha nem enged, nem akciózik, és egyrészt ezzel tartja fenn a prémium minőség nimbuszát, másrészt a magas profithoz szokott befektetők érdeklődését. Mivel azonban Amerikán kívül és a kisebb motorokat vásárlók körében a Harley-hoz való feltétlen kötődés nem meghatározó vásárlói hozzáállás, borzasztóan nehéz lesz eltalálni azt az árat, amennyiért ezeket az új modelleket értékesíteni lehet.

A cég arra számít, hogy 2017-hez képest 2022-ben 1-1,5 milliárd dollárral nagyobb lesz az árbevétele, és 200-250 millió dollárral nő meg az üzemi szintű nyeresége, elemzők szerint azonban erősen kérdéses, hogy ez elérhető lesz.

Piac Világ elektromos motor Harley-Davidson motor robogó Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.