Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 1. 11:59 Pénz, Vállalat

A DNS-ed alapján akarják megmondani, hogy mit egyél

A világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója, a Nestlé termékeiről első hallásra nem az egészséges táplálkozás jut az eszünkbe. A svájci vállalat leginkább csokoládéiról, kakaóporairól, instant tésztáiról, illetve leveskockáiról (Maggi) híres. Az utóbbi időben azonban elkezdett visszaesni a cég egészségtelen, például sok cukrot tartalmazó termékeinek az értékesítése. A Nestlé ezért januárban 2,8 milliárd dollárért eladta a Nutellát is gyártó olasz Ferrero Rochének az olyan márkákat forgalmazó amerikai érdekeltségét, mint a Baby Ruth és a Butterfinger.

A fordulat jegyében a svájci vállalat márciusban 2,3 milliárd dollárért megvásárolt egy étrend-kiegészítőket gyártó céget, a kanadai Atrium Innovationst. Ezek után a figyelme Ázsia felé fordult, és a Bloomberg hírügynökség írása szerint Japánban olyan applikációt indított, amely a vásárló DNS-e alapján határozza meg, hogy mit kellene ennie és mit nem. A társaság a Line alkalmazáson keresztül mintegy százezer felhasználóján teszteli a rendszert.

A cég egy egyebek mellett tápanyagban gazdag teákat, smoothie-kat és vitaminos ételeket tartalmazó csomagot ajánl a fogyasztóknak, évi 600 dollárért. A programban résztvevők a DNS-vizsgálathoz szükséges vérvételt otthon el tudják végezni.

Ez egyébként nem újdonság. Egy hongkongi biotechnológiai cég, a Prenetics csak tavaly több mint százezer DNS-tesztet értékesített. A fogyasztók részéről nagy az igény, hogy kiderüljön, milyen tápanyagból érdemes kevesebbet, illetve többet fogyasztaniuk ahhoz, hogy egészségesebbek legyenek. A Nestlé lényegében ezt a hullámot lovagolná meg úgy, hogy a saját egészséges élelmiszereit ajánlja fel a fogyasztóknak.

Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mennyire lehet valós információkat kinyerni a DNS-ből a táplálkozást illetően.

Emellett az is kétséges, hogy – mivel több milliárd dolláros összegek sorsát befolyásolhatja az eljárás – a vizsgálatok mennyire veszik figyelembe a fogyasztók érdekeit az élelmiszergyártókkal szemben.

A DNS-vizsgálatok tömeges elterjedésének köszönhetően egyre olcsóbbak a tesztek, az árak jelenleg 300 dollár körül mozognak, vagyis 80-90 ezer forintról van szó. Becslések szerint a genetikai vizsgálatok éves szinten 70 millió dolláros üzlete 2022-re 340 millió dollár fölé emelkedhet. Az élelmiszeripar pedig ennek többszöröséért adhat el termékeket az eredményeket felhasználva. De már a kozmetikai ágazat is lecsapott a lehetőségre, a fogyasztó genetikai térképe alapján adnak tanácsot például a testápoló kiválasztásához.

A Nestlére visszatérve, japán értékesítésének a felét már diétás és egészségtudatos termékek teszik ki. Igaz, az ázsiai szigetországban már régóta fontos az egészséges táplálkozás, nem csoda, hogy a hetvenes évek közepi 75-ről tavalyra már 84 évre nőtt a születéskor várható élettartam.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEzentúl a Nestlé árulja a Starbucks termékeitA svájci vállalat lesz az amerikai kávéóriás termékeinek áruházi és éttermi forgalmazója a világ minden pontján.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat egyészséges táplálkozás Japán nestlé Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

Bucsky Péter
2024. március 26. 13:11 Pénz, Podcast

A folyószámlán parkoltatott pénz aktív kezelésével több kolléga bérét kereshetik meg a kkv-k

A magyar vállalatok tízezer milliárd forintot tartanak érdemi kamat nélkül folyószámláikon, pedig tisztes hozamot kínáló, mégis likvid befektetések is elérhetők.

Trippon Mariann
2024. március 25. 16:18 Pénz

Veszélyes szinteken a forintárfolyam, mi lesz így a kamatokkal?

Legutóbb még úgy ítélhette meg a jegybank, hogy márciusban is lehetősége lesz egy százalékponttal vágni, közben azonban megváltoztak a piaci folyamatok.

Fontos

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.

Stubnya Bence
2024. március 26. 09:13 Adat

200-250 ezer főre becsli a jegybank a munkaerőpiac hazai tartalékait

Az alacsonyan és közepesen képzett fiatalok, valamint az 55-74 éves nők körében vannak leginkább olyanok, akik enyhíteni tudnák a munkaerőhiányt.