Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. augusztus 19. 16:52 Piac

Egy sima stadion önmagában már semmit nem ér

A napokban nyitotta meg kapuit a Texas Rangers baseball- és a Dallas Cowboys amerikaifutball-csapat stadionjai közé épített Texas Live szórakoztatóközpont. A 250 millió dollárból (jelenlegi árfolyamon közel 71 milliárd forintból) kialakított komplexum nem egyedi a maga nemében, több stadion környékére is húztak fel már hasonló létesítményeket, ami azonban újdonság, hogy itt a Texas Rangers csapata is a tulajdonosok között van.

Szakértők szerint ez lehet a trend a jövőben, és egyre több profi amerikai sportcsapat próbálhatja meg bevételeit kiegészíteni ilyen módon. Bár a csapatok az elmúlt években nagyon szépen kerestek a jegyeladásokkal és különösen a tévés közvetítésekből származó bevételek szárnyalásával, már vannak arra utaló jelek, hogy a hagyományos piacokon hamarosan kifulladhat a növekedés. Tulajdonképpen ennek mennek elébe azok a cégek, amelyek nyitnak a szórakoztatóipar egyéb szegmensei felé is.

A Texas Rangers egyébként nem egyedül teremtette elő az építéshez szükséges tőkét, a beruházást egy olyan közös vállalat valósította meg, amelyben a csapat mellett a helyi önkormányzat és a Cordish nevű, direkt ilyen fejlesztésekre szakosodott cég is benne van. A Cordish tucatnyi hasonló projekt megvalósításába kezdett már bele, legutóbb a Jacksonville Jaguars amerikai futballcsapattal kötöttek megállapodást.

David Cordish, a nagyapja által alapított cég jelenlegi elnök-vezérigazgatója a CNBC-nek arról beszélt: a cél az lenne, a szurkolók ne csak egy meccsre jöjjenek a városba vagy a stadion környékére, hanem ennél hosszabb időre. Ehhez komoly segítséget nyújthat, hogy

a Texas Live-ban egy 14 szintes, több mint 300 szobás hotel is van, a bárokról, éttermekről nem is beszélve.

Ideális esetben a rajongók tartózkodását egész hétvégére ki lehetne tolni, így pedig természetesen jóval nagyobb bevétele származhat egy-egy szurkolóból a csapatnak. Ráadásul a hosszabb tartózkodás, a több élmény a csapathoz való kötődést (tehet a márkaértéket) is erősíti.

A hasonló projektekben tényleg elég komoly üzleti potenciál van, az amerikai sporteseményeknek ugyanis brutális a helyszíni nézettsége. A G7 is írt róla korábban, hogy a világ tíz legnagyobb stadionjából nyolc valamely amerikai egyetemé, és ezek a százezres arénák rendre meg is telnek a mérkőzések ideje alatt. A gond csak az, hogy túl sok meccset nem játszanak egy évben, így az ingatlan kihasználtsága nem túl magas. A szórakoztatóközpontokkal mások mellett ezen is próbálnak segíteni.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKellene még pár emelet a Puskás stadionra, ha utol akarjuk érni Észak-KoreátVan működő modell arra, hogyan lehet megtölteni akár százezres arénákat is hétről hétre.

 

Ma már teljesen alap az amerikaiaknál, hogy a sporteseményeket összekapcsolják egyéb szórakoztató programokkal. Az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj után a versenyt szervező Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgatója, Gyulay Zsolt is arról beszélt, hogy idén sokkal több program volt a versenyhétvégén, mint korábban, és a változás egyértelműen az új, amerikai tulajdonosnak köszönhető.

Piac Cordish stadion szórakoztató központ Texas Live Texas Rangers Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 06:50 Élet, Piac

Egyetlen gyümölcs sem jut el olyan nyakatekert módon a boltba, mint a banán

Az hagyján, hogy nagyon messziről és viszonylag kis adagokban kell behozni, de itthon kell megérlelni, és azonnal el kell adni, máskülönben megy a kukába.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.