Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. augusztus 18. 07:10 Piac

Sokkal jobban felpörögtek a luxusautók eladásai, mint az egyszerű személyautóké

Korábban többször is írtunk az egyre mélyülő társadalmi különbségekről Magyarországon. Ezt a képet tovább erősíti a Lánchíd pesti oldalán, a Széchenyi tér körül köröző vagy a felcsúti stadion VIP-parkolójába beálló luxusautó-koncentráció. A prémiumkategóriás autók elszaporodása nem csak egy szubjektív benyomás, 2010 óta több mint 50 százalékkal nagyobb arányban pörögtek fel az eladásaik, mint az összes személyautónak.

Ez amiatt is látványos változás, mert a válság után a személyautók eladásai is óriási ütemben nőttek. A KSH adatai szerint a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik – tehát új mellett külföldről importált használt autók – száma 2007 -től három év alatt a harmadára esett vissza. Azóta viszont hatalmas a növekedés, és a nálunk először forgalomba helyezett autók száma tavaly lényegében elérte a 2003-as csúcsévet.

 

Az autópiaci adatokkal foglalkozó Datahouse szerint az újonnan forgalomba helyezett autók száma is közel ilyen mértékben növekedett. 2010-ben 43 ezer új autót adtak el, tavaly pedig már 116 ezret. A növekedés tehát 167 százalékos volt ebben az időszakban. A prémiumkategóriás autók meghatározása nem egyértelmű, de az általunk ide sorolt típusok eladásai ennél jelentősen nagyobb mértékben, közel négyszeresre nőttek. 2010-ben mintegy 1800 ilyen autót adtak el, tavaly már 6900-at.

 

Az általunk prémiumkategóriásnak jellemzett autók négy csoportból állnak össze. A Datahouse által külön kigyűjtött luxuslimuzinok/kupék és nagyautók típusai, valamint a SUV-ok és a sportautók prémiummárkái*A két utóbbi kategóriánál tehát csak a márkát néztük, ami annyit torzít, hogy például a legolcsóbb Audik benne vannak, de a náluk drágább Ford- vagy Jeep-típusok nincsenek.. A nagyautók szerepeltek a legrosszabbul, 2010 óta 114 százalékkal nőttek az eladásaik, amely elmarad az összes személyautóétól. Ebben a szegmensben kimagaslik az Audi, a BMW és a Mercedes, az összes eladás több mint 70 százalékát ez a három márka adja.

 

Az újonnan eladott luxuslimuzinok és -kupék eladásai viszont jóval nagyobb mértékben, közel 250 százalékkal emelkedtek. Főleg a 7-es BMW-k és az S osztályú Mercedesek mentek nagyon. Ebben a kategóriában nyolc év alatt eladtak öt Rolls Royce-t, tíz Bentley-t, 24 Maseratit és közel száz Porsche Panaremát.

 

A pérmiumkategóriás sportkocsik eladásai háromszorosára nőttek nyolc év alatt, igaz, így is alig több mint háromszáz ilyen autót adtak el. A tavaly eladott 24 darab Porsche több mint tízszeres emelkedést jelent, és a BMW is megtízszerezte az eladásait. Nyolc év alatt ebben a kategóriában összesen harminc Ferrarit adtak el, 26 Maseratit és három Lamborghinit.

 

A legnagyobb arányban a városi terepjárók, a SUV-ok között nőtt a prémiumkategóriás autók száma, ez azonban mégsem számít kiemelkedő eredménynek. Akárcsak a világban, Magyarországon is leginkább a SUV-okról szólnak az új autók eladásai. Az összes új autó között 2010-ben még a tíz százalékot sem érték el a SUV-ok aránya, idén viszont már az eladott autók harmada SUV volt, ami kilencszeres emelkedést jelent. Tavaly majdnem annyit SUV-ot adtak el (39 ezer), mint 2010-ben személyautót (43 ezer).

 

Az Audi, a Volvo, a BMW és a Lexus is megtöbbszörözte az eladásait az elmúlt években, de mindegyiküket lekörözte a Mercedes, amely 2015-ben még csak negyedik volt a piacon, de tavaly már neki volt a legtöbb eladása.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkMiből van több a magyar utakon, Maseratiból, Teslából vagy Zaporozsecből?Úgy tűnik az adatokból, hogy a magyarok semmit nem utálnak jobban, mint vén autót leselejtezni. Minden második Audi a magyar utakon használt import, a buszok ötöde Ikarusz.

Piac autó autóipar személyautó Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.