Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 09:16 Pénz, Vállalat

Hiába tiltod le, a Google akkor is követ téged

A Google mindent tudni akar a felhasználóiról, még engedély nélkül is követi őket. Az AP hírügynökség oknyomozó cikke szerint hiába kapcsolja ki, vagyis tiltja le valaki az okostelefonján a többféle Google-applikációhoz kapcsolódó helymeghatározó funkciót, az amerikai technológiai óriásvállalat ennek ellenére is szorgalmasan gyűjti az adatait: mikor, hol és mennyi időt töltött el egy helyen.

Mindegy, hogy androidos okostelefonja van valakinek vagy iOS-alapú iPhone-ja, a Google nem tesz kivételt, mindenkit megfigyel, ha az applikációi ott vannak a készüléken. Az AP felfedezését a Princeton egyetem kutatói is megvizsgálták, és szakértői jelentésükben megállapították, hogy

a Google a felhasználók kifejezett tiltása ellenére is gyűjti az adatokat.

A cég azzal védekezik, hogy a Google Maps applikáció nyomkövetési funkciója letiltható. Ehhez a felhasználónak a mobil beállításaiban meg kell keresnie a helymeghatározáshoz nem köthető „Web- és alkalmazás-aktivitás” menüpontot, és ott letiltania az adatok tárolását.

Az AP cikke szerint ez azonban nem olyan egyszerű, mert ezek az adatok szétszórva találhatóak csak meg, és vagy minden adatot töröl a felhasználó, vagy egyesével kell összeszedegetnie a helymeghatározásra vonatkozó és törölni kívánt adatokat.

A Google azért gyűjt folyamatosan adatokat, hogy javítsa a felhasználói élményt, illetve hogy egyre személyre szabottabb hirdetéseket tudjon a felhasználókhoz eljuttatni. A cégnek csak tavaly 20 százalékkal nőttek a hirdetésből származó bevételei, 95,4 milliárd dollárra.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElképesztő piaca van az adatoknak, amiket önként és ingyen adunk oda a Google-nek és a FacebooknakAz internethasználók tevékenysége nyitott könyv az online hirdetők számára, és ebben a rendszerben lehetetlen megmondani, hogy ez ki felelőssége.

 

A helymeghatározásnak köszönhetően a hirdetők – egyebek mellett akciókról szóló – üzeneteit a Google akár másfél kilométeres pontossággal juttatja el a potenciális ügyfeleknek. Ezért persze még több pénzt kell a hirdetőknek kifizetniük.

A Google múlt hónapban mutatta be a helyi kampányokkal kapcsolatos újítását, aminek nem titkolt célja, hogy a boltokba csábítsák az embereket. Az új szolgáltatásnak köszönhetően a hirdetők – jellemzően az üzlet tulajdonosai – egészen pontosan mérni tudják, hogyan hatott egy-egy kampány vagy akció a bolt előtt elsétáló fogyasztókra.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Pénz Vállalat AP hírügynökség google google maps Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Debreczeni Anna
2024. április 2. 14:11 Pénz

Egyre több pénzt keresnek a külföldön dolgozó magyarok

Tíz év alatt több mint két és félszeresére, 197-ről 522 millió euróra nőtt a magyarok által külföldön megkeresett munkajövedelem.

Al-Hilal István
2024. március 29. 04:32 Pénz

Csodálatos hetes? A GRANOLA jobb befektetés lehet

Az amerikai sztárrészvények tündöklése kockázatokat rejt magában, a legjobb európai vállalatokat viszont sokkal kedvezőbb árazás mellett lehet megvásárolni.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.