Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. augusztus 15. 09:16 Pénz, Piac

Hiába tiltod le, a Google akkor is követ téged

A Google mindent tudni akar a felhasználóiról, még engedély nélkül is követi őket. Az AP hírügynökség oknyomozó cikke szerint hiába kapcsolja ki, vagyis tiltja le valaki az okostelefonján a többféle Google-applikációhoz kapcsolódó helymeghatározó funkciót, az amerikai technológiai óriásvállalat ennek ellenére is szorgalmasan gyűjti az adatait: mikor, hol és mennyi időt töltött el egy helyen.

Mindegy, hogy androidos okostelefonja van valakinek vagy iOS-alapú iPhone-ja, a Google nem tesz kivételt, mindenkit megfigyel, ha az applikációi ott vannak a készüléken. Az AP felfedezését a Princeton egyetem kutatói is megvizsgálták, és szakértői jelentésükben megállapították, hogy

a Google a felhasználók kifejezett tiltása ellenére is gyűjti az adatokat.

A cég azzal védekezik, hogy a Google Maps applikáció nyomkövetési funkciója letiltható. Ehhez a felhasználónak a mobil beállításaiban meg kell keresnie a helymeghatározáshoz nem köthető „Web- és alkalmazás-aktivitás” menüpontot, és ott letiltania az adatok tárolását.

Az AP cikke szerint ez azonban nem olyan egyszerű, mert ezek az adatok szétszórva találhatóak csak meg, és vagy minden adatot töröl a felhasználó, vagy egyesével kell összeszedegetnie a helymeghatározásra vonatkozó és törölni kívánt adatokat.

A Google azért gyűjt folyamatosan adatokat, hogy javítsa a felhasználói élményt, illetve hogy egyre személyre szabottabb hirdetéseket tudjon a felhasználókhoz eljuttatni. A cégnek csak tavaly 20 százalékkal nőttek a hirdetésből származó bevételei, 95,4 milliárd dollárra.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElképesztő piaca van az adatoknak, amiket önként és ingyen adunk oda a Google-nek és a FacebooknakAz internethasználók tevékenysége nyitott könyv az online hirdetők számára, és ebben a rendszerben lehetetlen megmondani, hogy ez ki felelőssége.

 

A helymeghatározásnak köszönhetően a hirdetők – egyebek mellett akciókról szóló – üzeneteit a Google akár másfél kilométeres pontossággal juttatja el a potenciális ügyfeleknek. Ezért persze még több pénzt kell a hirdetőknek kifizetniük.

A Google múlt hónapban mutatta be a helyi kampányokkal kapcsolatos újítását, aminek nem titkolt célja, hogy a boltokba csábítsák az embereket. Az új szolgáltatásnak köszönhetően a hirdetők – jellemzően az üzlet tulajdonosai – egészen pontosan mérni tudják, hogyan hatott egy-egy kampány vagy akció a bolt előtt elsétáló fogyasztókra.

Pénz Piac AP hírügynökség google google maps Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.