Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. augusztus 4. 11:50 Piac, Világ

Nem fogy eléggé a sör, ezért füves italokat dobnak piacra a sörgyártók

A kannabisz rekreációs használata október közepétől legálissá válik Kanadában, 2019-től pedig a várakozások szerint sorra engedélyeik majd a marihuána tartalmú élelmiszerek és italok forgalmazását. A nagy amerikai sörös cégek messiásként tekinthetnek az intézkedésre, rá is mozdultak gyorsan a lehetőségre.

Ahol a kézműves sörök forradalma már korábban lezajlott, ott a piac az elmúlt években nem produkált sok izgalmat, az ízesített sörök ugyan hoztak némi pezsdülést, de a volument tekintve nem nagyon tudták megmozgatni a vásárlók fantáziáját. A sörösök minden nyáron árgus szemekkel figyelik a hőmérőket, mert a sorsuk nagyrészt az időjárás kezében van, egy-egy fok lehűlés vagy melegedés azonnal meglátszik a fogyasztásban.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkSokkal több sört kellene innod, hogy ne menjenek tönkre a komlótermelőkNövekszik a piac, de nem elég gyorsan, így óriási túlkínálat lett komlóból. A termelők a csőd szélén tántorognak.

 

A német sajtóban nemrég az ottani sörös szövetség vezetői azt mondták, hálát adnak az égnek, hogy Európában ilyen forró az idei nyár, mert a német fociválogatott csúfos világbajnoki bukása azt jelentette, hogy a sörözők és a boltok forgalma egy átlagos nyár esetében jóval a várakozások alatt maradt volna.

A piaci szereplők világszerte küzdenek azzal is, hogy a fogyasztók majdnem mindenhol a röviditalok felé fordulnak, az italgyártásnak ez a szegmense ezért sokkal innovatívabbá vált.

Ebben a környezetben érthető, hogy a kanadai kannabiszlegalizálás úgy kell a sörösöknek, mint egy falat kenyér. A második legnagyobb amerikai piaci szereplő, a Molson Coors vegyesvállalatot alapít a Hydropothecary nevű kanadai marihuánatermelő céggel. Korábban majdnem ugyanezt tette a Constellation Brands is, amely bevásárolta magát egy másik kanadai kannabisztermelőbe.

A Wall Street Journal az Euromonitor adataira hivatkozva azt írja, hogy az amerikai kannabiszpiac idén 7,5 milliárd dolláros lesz (az Egyesült Államokban csak néhány tagállamban lehet marihuánát forgalmazni), a kanadai azonban már idén eléri a 10,2 milliárd dollárt. Jövőre pedig szárnyalhat a kanadai értékesítés.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNégymilliárd dollárnyi marihuánarészvény füstölt el egy pillanat alattNyolc év múlva ötvenmilliárd dolláros lehet a marihuána-piac, csak az USA-ban 24 milliárd dollárért adhatnak el füvet. Nem csoda, hogy hisztérikus állapotba kerültek a befektetők.

 

A Molson Coors egyáltalán nem zárt jó negyedévet, értékesítése világszerte 2,4 százalékkal csökkent, ezen belül az Egyesült Államokban 4,8 százalékkal kevesebb sört adott el, és bevétele 3,1 százalékkal szorult vissza.

A sörösök egyébként alkoholmentes kannabisztartalmú italokkal tervezik meghódítani az új piacot, ám szakértők szerint egyáltalán nem lesz sétamenet a fogyasztók meggyőzése.

A Heinekenhez tartozó kaliforniai Lagunitas egyébként éppen a napokban dobta piacra Amerikában az első kannabiszos italát, amely két töménységű változatban kerül a boltokba. Körülbelül úgy néz ki, mint egy limonádé, alkohol nincs benne, és szénhidrát sem, azaz nulla kalóriás, zéró italnak számít.

A magyar törvények tiltják a marihuána kikapcsolódási célú használatát, a rendőrség (más országokkal szemben) aktívan üldözi a törvénysértőket, a büntető törvénykönyv pedig megkülönbözteti a kereskedőket a fogyasztóktól, illetve a csekély mennyiséget a jelentős mennyiségtől.

Piac Világ ital Kanada kannabisz Marihuána sör Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 06:50 Élet, Piac

Egyetlen gyümölcs sem jut el olyan nyakatekert módon a boltba, mint a banán

Az hagyján, hogy nagyon messziről és viszonylag kis adagokban kell behozni, de itthon kell megérlelni, és azonnal el kell adni, máskülönben megy a kukába.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.