Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. július 27. 14:23 Vállalat, Világ

Jön a 90 százalékos árkedvezményt ígérő online áruház

Pár éve talán még nem tudtad, hogy mi az Alibaba, aztán egész gyorsan a világ legnagyobb olyan portálja lett, amely összeköti a kis- és nagykereskedőket. Most érdemes lehet egy újabb cégnevet mantrázni: a Pinduoduo (PDD) lehet a kereskedelem következő globális sztárja, mert olyan modellt rakott össze, amelynek segítségével tényleg nagyon olcsón lehet vásárolni.

A PDD most jelent meg az amerikai tőzsdén, 1,6 milliárd dollárt vont be. Ez alapján a befektetők imádják, máris 60 milliárd dollárra értékelik a teljes céget, pedig még sosem termelt egyetlen dollár profitot sem.

A hisztéria mögött az áll, hogy mindenki időben szeretne beszállni egy olyan sztoriba, amely a következő időszak Alibabája lehet. A PDD ugyanis végre megcsinálta azt, amit sokan az ideális üzleti modellnek tartanak:

szinte teljesen leépítette a gyártó és a vásárló közötti értékláncot.

A megoldás a hagyományos online vásárlás és a közösségi média egészen furcsa egybegyúrásával született meg. A PDD-n a gyártó eladásra kínálja a termékét, a potenciális vevők pedig a WeChat vagy a QQ (egyelőre elsősorban ázsiai) közösségi chat felületeken villámgyorsan nagy vásárlói csoportokat hozhatnak létre.

Ha valaki venni szeretne valamit, akkor közzé teszi ezt a szándékát, és az ismerősei, illetve azokon keresztül az ismerősök ismerősei is beszállhatnak. Így gyorsan ki tudnak alakulni olyan csoportok, amelyek egy adott termékre tömeges vásárlói igényt generálnak.

A következő húzás az, hogy az így kialakult vevői csoport tagjai közvetlenül a gyártótól kapják meg az árut (mert a PDD eleve így állapodik meg vele), vagyis az üzletből ki van iktatva a nagy- és kiskereskedők teljes lánca. Az üzlet legfőbb mozgatórugója, hogy így nem csak a vevő jár jól, hanem még a gyártó is, mert az óriási árengedmény mellett is nagyobb profittal tudja eladni a termékeit.

Az egész vásárlási folyamat úgy van megszervezve, hogy közösségi élmény legyen, a rendszer kuponokkal, szerencsejátékos elemekkel, ingyenes termékmintákkal ösztönzi a csoportok létrejöttét, és persze adja a lovat a vevők alá, hogy dicsekedjenek, milyen olcsón sikerült vásárolniuk.

Nagy húzás, hogy a PDD applikációja nem keresés, hanem ajánlás alapú. Ez azt jelenti, hogy elsősorban nem a vevő találja ki, hogy mit szeretne venni, és nem ő böngészi az ajánlatokat, hanem a rendszer ajánlja neki folyamatosan a vásárlási lehetőségeket, az eladásra kínált termékek sorban jelennek meg, ahhoz hasonlóan, mintha valaki például egy hírfolyamot olvasna.

Ebben a modellben kedvezmény mértéke a bolti árhoz képest általában közelít a 90 százalékhoz.

A modell hátulütője, hogy az áruk minőségére egyelőre kevesebb figyelem jut. Ez Kínában nem nagy probléma, mert a PDD vevői jellemzően a szegényebb városok fiataljai közül kerülnek ki, akik az alacsony árért cserébe jellemzően megelégszenek a szerényebb minőséggel. Emellett a felhasználók 70 százaléka nő, akik között sok a háztartási cikkek beszerzését intéző háziasszony, és nekik fontos a spórolás.

A modellből szinte egyenesen következik, hogy a PDD gyakorlatilag melegágya az olcsó, de nagyon rossz minőségű, illetve a hamisított termékeknek is. Az amerikai tőzsdére való belépés után azonban várható, hogy a cég nagyobb erőfeszítéseket tesz a gyanús áruk kifehérítésére, a tőzsdefelügyelet ugyanis nem szokta szeretni, ha olyan papírok forognak a piacon, amelyek illegális termékek kereskedését ösztönzik.

A befektetők azonban egyelőre nem sokat törődnek ezzel, a szemük előtt most csak az lebeg, hogy a PDD nagy felfutás előtt állhat, hiszen egészen rövid idő alatt majdnem 350 millió aktív felhasználót gyűjtött össze.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Vállalat Világ Alibaba árkedvezmény kereskedelem Kína PDD Pinduoduo Olvasson tovább a kategóriában

Vállalat

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.

Hajdu Miklós
2024. április 8. 04:34 Vállalat, Világ

Nincs sok oka bizakodásra a német autógyártóknak

A politika kevésbé tolja most az elektromos átállást, amire egyébként lenne Európa-szerte kereslet, csak kérdéses, hogy ezt a hagyományos német gyártók szolgálják majd ki.

Bucsky Péter
2024. április 4. 04:34 Közélet, Vállalat

Egyre több rossz hitel mögé kell beállnia az államnak, hogy a magyar cégek forráshoz jussanak

Főleg az agrárvállalkozásoknál tolják az állami kezességvállalást annak ellenére is, hogy a hitelfelvevők egyre jelentősebb része végül nem tud törleszteni.

Fontos

Bukovszki András
2024. április 22. 04:37 Pénz

Kifulladni látszik a magyar államadósság-ráta csökkenése

Nemcsak rövid, hanem középtávon is magasan ragadhat az adósságráta, ami a gazdasági felzárkózási folyamatunkat is megnehezítheti.

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.