Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. július 2. 11:54 Pénz, Piac

Riválisával összefogva törné le az árakat a Tesco

Hosszútávú stratégiai együttműködést kötött egymással az európai kiskereskedelem két óriása, a brit Tesco és a francia Carrefour. A hétfőn kiadott közleményük szerint az együttműködés fókuszában a beszerzés áll. Céljuk, hogy közösen olcsóbb árakat harcoljanak ki a beszállítóiknál, és például közösen rendeljenek saját márkás termékeket.

A két vállalat két éve tárgyal egymással és a mostani bejelentés szerint hamarosan véglegesíthetik a megállapodásukat, amelytől azt várják, hogy a termékeik is olcsóbbak lesznek. A Carrefour és a Tesco a harmadik, illetve a negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számít Európában, őket a Lidl és a Kaufland üzleteket működtető német Schwarz csoport, illetve az Aldi előzi meg. A Carrefour és a Tesco közösen több mint 800 ezer embernek ad munkát.

 

A Tesco az Egyesült Királyság mellett öt országban van jelen Európában. Csehországban, Írországban és Magyarországon is piacvezető, rajtuk kívül még Lengyelországban és Szlovákiában vannak boltjai. Európán kívül több országban kereskedik, főleg a Távol-Keleten. A Carrefournak több mint harminc országban működnek érdekeltségei,a szomszédos országok közül Ausztriában és Romániában.

Akárcsak a bankoknál, a kiskereskedelmi láncoknál is elindult Európában egy egyesülési, együttműködési tendencia, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az amerikai óriások ellen. A kiskereskedelmi láncoknak a legnagyobb konkurenciát az amerikai Amazon jelenti, de akárcsak Magyarországon, egész Európában komoly kihívást jelentenek az elmúlt években gyorsan fejlődő német diszkontláncok, az Aldi és a Lidl.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÜzleti vaslogika miatt kell a CBA-nak alulmaradnia a Lidl-ékkel szembenA szervezetlenség, a csökkenő piaci súly és a haszon lefölözése lefelé vezető spirálba vitte a magyar kiskereskedelmi láncokat. Elemzésünk a hazai cégek kilátástalan helyzetéről, első rész.

A francia Auchan, Casino Guichard-Perrachon és Schiever Group, valamint a brit Metro a múlt héten jelentették be, hogy hasonló együttműködésre készülnek, mint most a Tesco és a Carrefour, hogy csökkentsék a beszerzési költségeiket. A Tesco pedig éppen egy idei bejelentés alapján veszti el piacvezető szerepét az Egyesült Királyságban, miután a két, közvetlenül mögötte álló cég, a Sainsbury és az Asda egyesül.

Pénz Piac Carrefour kiskereskedelem Tesco Olvasson tovább a kategóriában

Pénz

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.