Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. június 19. 16:02 Élet, Piac

Drágulnak a fapadosok, egyre kevésbé mindegy, hogy mikor veszel jegyet

Átmenetinek bizonyult a fapados jegyárak tavalyi csökkenése. Egy (pdf-ben innen letölthető) német felmérés szerint az idén már átlagosan 53 euróért lehet azokhoz a legolcsóbb jegyekhez hozzájutni, amelyek tavaly még 44 euróba kerültek. Az árak egy útra és 2018 tavaszi foglalásokra vonatkoznak.

A drágulás annak ellenére következett be a német piacon, hogy a kínálat tovább nőtt, egyre több helyre lehet egyre több járattal repülni. “Az emelkedő olajáraknak és a magasabb személyi költségeknek egyértelmű szerepe van a trendben” – mondta a felmérést készítő DLR kutatási vezetője a Tageschaunak.

Az árakat emellett az is felfelé hajtja, hogy a fapadosok (legalábbis Németországban) jobban elmozdultak a hagyományos modellben szolgáltató versenytársaik felé. Egyrészt több központi reptérre járnak, mint korábban, ami növeli a költségeiket, másrészt egyre több üzleti utazót visznek a fedélzeten, akiktől magasabb jegyárakat tudnak elkérni.

 

A német járatoknál a nagyobb szereplők közül továbbra is a magyar gyökerű Wizz Air adja átlagosan a legolcsóbb jegyeket. Ez egyébként összhangban van a cégnek azzal a sokszor hangoztatott stratégiájával, hogy kifejezetten alacsony költségekkel működik. A Ryanair viszont egy év alatt alaposan megdrágult, annyira, hogy már az EasyJet is olcsóbb. A legmagasabb jegyárakkal pedig továbbra is az Eurowings dolgozik.

 

Ugyanakkor erősen árnyalja a képet, ha azt is figyelembe vesszük, hogy indulás előtt mennyivel veszi meg a jegyét az utas. Az alábbi ábra azt mutatja, hogy ha három hónappal felszállás előtt vásárol, akkor nagyon nagy különbségek nincsenek az árakban, sőt, nem is az Eurowings átlaga a legmagasabb.

 

Furcsa, de a számok azt mutatják, hogy a Wizz Airnél egy héttel indulás előtt olcsóbb az átlagos jegyár, mint egy hónappal korábban. Az EasyJetnél és a Ryanairnél pedig arra érdemes figyelni, hogy nem a legkorábbi, három hónapos időpont a nyerő, hanem általában az indulás előtt egy hónappal a legolcsóbbak a jegyek.

Mivel a DLR felmérése konkrét útvonalak próbafoglalásaiból áll össze, négy budapesti útvonalat külön is megnéztünk ezek közül. Az alábbi ábra egyrészt érdekes módon megerősíti a Wizz Airnek azt a trendbe nem illeszkedő gyakorlatát, hogy az indulás előtt egy héttel a olcsóbb a jegy, mint egy hónappal felszállás előtt, másrészt viszont az is látszik, hogy a cég árai elég nagy szórást mutathatnak a célreptértől függően.

 

Élet Piac DLR fapados légitársaság németország repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.

Torontáli Zoltán
2018. november 17. 15:09 Élet

Ha lebontják a falat két irodai dolgozó között, akkor beszélgetés helyett e-mailezni kezdenek

A nyílt iroda elidegeníti egymástól a dolgozók többségét, az otthoni munkavégzés térnyerése lehet a legjobb megoldás, de az sem mindenkinek.

Fontos

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Rigó Anita
2018. november 16. 12:06 Világ

Az erdőtüzek felgyorsíthatják a klímaváltozást, miközben a klímaváltozás miatt több az erdőtűz

Kutatók aggódnak, hogy az erdőtüzekből származó szén-dioxid kibocsátás nem várt mértékben tovább gyorsíthatja a globális felmelegedést.