Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. június 19. 16:02 Élet, Vállalat

Drágulnak a fapadosok, egyre kevésbé mindegy, hogy mikor veszel jegyet

Átmenetinek bizonyult a fapados jegyárak tavalyi csökkenése. Egy (pdf-ben innen letölthető) német felmérés szerint az idén már átlagosan 53 euróért lehet azokhoz a legolcsóbb jegyekhez hozzájutni, amelyek tavaly még 44 euróba kerültek. Az árak egy útra és 2018 tavaszi foglalásokra vonatkoznak.

A drágulás annak ellenére következett be a német piacon, hogy a kínálat tovább nőtt, egyre több helyre lehet egyre több járattal repülni. “Az emelkedő olajáraknak és a magasabb személyi költségeknek egyértelmű szerepe van a trendben” – mondta a felmérést készítő DLR kutatási vezetője a Tageschaunak.

Az árakat emellett az is felfelé hajtja, hogy a fapadosok (legalábbis Németországban) jobban elmozdultak a hagyományos modellben szolgáltató versenytársaik felé. Egyrészt több központi reptérre járnak, mint korábban, ami növeli a költségeiket, másrészt egyre több üzleti utazót visznek a fedélzeten, akiktől magasabb jegyárakat tudnak elkérni.

 

A német járatoknál a nagyobb szereplők közül továbbra is a magyar gyökerű Wizz Air adja átlagosan a legolcsóbb jegyeket. Ez egyébként összhangban van a cégnek azzal a sokszor hangoztatott stratégiájával, hogy kifejezetten alacsony költségekkel működik. A Ryanair viszont egy év alatt alaposan megdrágult, annyira, hogy már az EasyJet is olcsóbb. A legmagasabb jegyárakkal pedig továbbra is az Eurowings dolgozik.

 

Ugyanakkor erősen árnyalja a képet, ha azt is figyelembe vesszük, hogy indulás előtt mennyivel veszi meg a jegyét az utas. Az alábbi ábra azt mutatja, hogy ha három hónappal felszállás előtt vásárol, akkor nagyon nagy különbségek nincsenek az árakban, sőt, nem is az Eurowings átlaga a legmagasabb.

 

Furcsa, de a számok azt mutatják, hogy a Wizz Airnél egy héttel indulás előtt olcsóbb az átlagos jegyár, mint egy hónappal korábban. Az EasyJetnél és a Ryanairnél pedig arra érdemes figyelni, hogy nem a legkorábbi, három hónapos időpont a nyerő, hanem általában az indulás előtt egy hónappal a legolcsóbbak a jegyek.

Mivel a DLR felmérése konkrét útvonalak próbafoglalásaiból áll össze, négy budapesti útvonalat külön is megnéztünk ezek közül. Az alábbi ábra egyrészt érdekes módon megerősíti a Wizz Airnek azt a trendbe nem illeszkedő gyakorlatát, hogy az indulás előtt egy héttel a olcsóbb a jegy, mint egy hónappal felszállás előtt, másrészt viszont az is látszik, hogy a cég árai elég nagy szórást mutathatnak a célreptértől függően.

 

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Vállalat DLR fapados légitársaság németország repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.