Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 16. 13:54 Piac

Már a Volvo is azt mondja, jobb emberekkel dolgoztatni, mint robotokkal

Amikor a Volvo személyautós ágát a Ford 2010-ben eladta a kínai Geely-nek, sokan tartottak arról, hogy a híres svéd minőségen előbb-utóbb csorba esik. A formatervezésért felelős, brit származású alelnök, Robin Page viszont azt mondja, pont az ellenkezőjét tapasztalják a vállalatcsoporton belül.

A Volvo jelenleg Svédország mellett Belgiumban és Kínában szerel össze személyautókat, és a kínai üzemet magasabb minőségűnek tartják, mint az európaiakat. “Igazság szerint azt vettük észre, hogy a kínai gyártósorokról jobb minőségű autók gördülnek le” – mondta Page az ausztrál Go Auto magazinnak nemrég.

A magyarázat első hallásra elég meghökkentő: a kínai gyár kevésbé robotizált, mint a két európai, így az összeszerelésnél jobban ki tudják használni az emberek finomhangolási képességeit. Ha kevesebb az automatizált tevékenység, és több ember dolgozik az összeszerelésen, akkor Page elmondása szerint nagyobb pontosságot lehet elvárni. Nem egetverő különbség ez, de a végső összehasonlításban mégis sokat számít.

Page mondatai azért is érdekesek, mert a Tesla is hasonló tapasztalatokra tett szert az elmúlt hónapokban. Amint korábban is írtunk róla, az amerikai gyárat szerették volna szinte teljesen automatizálni, a végső összeszerelési műveleteknél azonban ez a minőség rovására ment, a folyamatosan felmerülő hibák orvoslására pedig mérnököket kellett felvenni, akiknek sokkal többet kell fizetni, mint a robotoknál eleve kisebb hibaszázalékot produkáló munkásoknak.

Míg az autógyártás egyes részfolyamataiban a robotok verhetetlenek, egyelőre úgy tűnik, hogy az egységek végső összeállításában az emberek precízebben tudják összeilleszteni az elemeket és hatékonyabban korrigálják a napi szinte felmerülő kisebb hibákat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A Volvo egyébként tavaly összesen 571 ezer személyautót értékesített, ami rekordnak számít, és ennek köszönhetően a nyeresége is soha nem látott összegre, 1,6 milliárd dollárra ugrott.

A svéd márka kínai tulajdonosa, a Geely hamarosan tőzsdére viheti a papírjait, a kibocsátás értéke pedig 30 milliárd dollár körül lehet. A cégnél azt is bejelentették, hogy (más gyártókhoz hasonlóan) teljesen leállnak a dízelmotoros modellekkel, az idén várható új S60-as modell lesz az első, amelynek már nem lesz gázolajos verziója.

Piac autó emberi munkaerő Kína minőség robot Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.