Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 16. 13:54 Piac

Már a Volvo is azt mondja, jobb emberekkel dolgoztatni, mint robotokkal

Amikor a Volvo személyautós ágát a Ford 2010-ben eladta a kínai Geely-nek, sokan tartottak arról, hogy a híres svéd minőségen előbb-utóbb csorba esik. A formatervezésért felelős, brit származású alelnök, Robin Page viszont azt mondja, pont az ellenkezőjét tapasztalják a vállalatcsoporton belül.

A Volvo jelenleg Svédország mellett Belgiumban és Kínában szerel össze személyautókat, és a kínai üzemet magasabb minőségűnek tartják, mint az európaiakat. “Igazság szerint azt vettük észre, hogy a kínai gyártósorokról jobb minőségű autók gördülnek le” – mondta Page az ausztrál Go Auto magazinnak nemrég.

A magyarázat első hallásra elég meghökkentő: a kínai gyár kevésbé robotizált, mint a két európai, így az összeszerelésnél jobban ki tudják használni az emberek finomhangolási képességeit. Ha kevesebb az automatizált tevékenység, és több ember dolgozik az összeszerelésen, akkor Page elmondása szerint nagyobb pontosságot lehet elvárni. Nem egetverő különbség ez, de a végső összehasonlításban mégis sokat számít.

Page mondatai azért is érdekesek, mert a Tesla is hasonló tapasztalatokra tett szert az elmúlt hónapokban. Amint korábban is írtunk róla, az amerikai gyárat szerették volna szinte teljesen automatizálni, a végső összeszerelési műveleteknél azonban ez a minőség rovására ment, a folyamatosan felmerülő hibák orvoslására pedig mérnököket kellett felvenni, akiknek sokkal többet kell fizetni, mint a robotoknál eleve kisebb hibaszázalékot produkáló munkásoknak.

Míg az autógyártás egyes részfolyamataiban a robotok verhetetlenek, egyelőre úgy tűnik, hogy az egységek végső összeállításában az emberek precízebben tudják összeilleszteni az elemeket és hatékonyabban korrigálják a napi szinte felmerülő kisebb hibákat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBelebukhat a Tesla, hogy emberek helyett robotokkal akart gyártaniAz ember olcsóbban és jobban rakja össze az autót, mint a robot, a Tesla nagyon gyors ütemben égeti a pénzét.

A Volvo egyébként tavaly összesen 571 ezer személyautót értékesített, ami rekordnak számít, és ennek köszönhetően a nyeresége is soha nem látott összegre, 1,6 milliárd dollárra ugrott.

A svéd márka kínai tulajdonosa, a Geely hamarosan tőzsdére viheti a papírjait, a kibocsátás értéke pedig 30 milliárd dollár körül lehet. A cégnél azt is bejelentették, hogy (más gyártókhoz hasonlóan) teljesen leállnak a dízelmotoros modellekkel, az idén várható új S60-as modell lesz az első, amelynek már nem lesz gázolajos verziója.

Piac autó emberi munkaerő Kína minőség robot Volvo Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Wiedemann Tamás
2018. szeptember 21. 11:37 Pénz, Piac

Hamarabb távozhat posztjáról Michael O’Leary, a Ryanair botrányos vezérigazgatója

Az is lehet, hogy csak marketingtrükk a vezérigazgató visszavonulásáról szóló hír. Egyébként is csak jövőre jár le Michael O'Leary szerződése.

Wiedemann Tamás
2018. szeptember 20. 09:25 Pénz, Piac

Magyarországon minél öregebb és környezetszennyezőbb az autód, annál kevesebb adót fizetsz

Nem a regisztrációs adóval, hanem a környezetszennyezési díjakkal van a baj.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 19. 10:13 Piac, Világ

Most már akár le is csukhatják Elon Muskot, a Tesla vezérét

Komolyra fordult Elon Musk Tesla kivásárlási blöffje: nem volt jó ötlet felelőtlenül üzengetni a közösségi médiában.

Fontos

2018. szeptember 21. 06:53 Élet

Mégsem veheti el az állam a legszebb tokaji magánbirtokot

Vissza kell adni a 2014-es földtörvénnyel elvett jogait annak a francia tulajdonú szőlőbirtoknak, amiért korábban bejelentkezett egy politikai hátterű üzletember. Hétszőlő ügyét a Kúria most zárta le.

Hajdu Miklós
2018. szeptember 20. 18:50 Pénz

Lassan, de egyre közelebb lopakodik a jegybanki szigor

Nagyon úgy néz ki, hogy vége lesz az évek óta tartó monetáris lazulásnak.

Jandó Zoltán
2018. szeptember 20. 11:33 Állam

Nem készül el Deutschék 30 milliárdos sportkomplexuma a zsidó olimpiára

A napokban dönthet a kormány, hogy hol rendezik a 2019-es budapesti Európai Maccabi Játékokat, miután a tervezett létesítmények felhúzására már nem elég az idő.