Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 7. 11:39 Piac, Világ

Ezentúl a Nestlé árulja a Starbucks termékeit

Ha beülsz egy Starbucksba és megiszol egy kávét, akkor az amerikai vállalat bevételét gyarapítod, egy most kötött egyezség szerint azonban a boltokban árusított Starbucks márkájú kávékat a jövőben nem ez a cég fogja árulni. Bár a magyar üzletekben nem megszokott a csomagolt, otthon elkészíthető Starbucks látványa, globális szinten elég nagy üzletről van szó, amelyben két nagyágyú egyesíti az erejét.

A megállapodás szerint a svájci Nestlé 7,2 milliárd dollárért megveszi a Starbucks kávék bolti és éttermi forgalmazásának jogát, vagyis ugyanaz a cég fogja ezentúl a kávét a boltokban teríteni, mint amelyik a Nescafét és a Nespressót is árulja.

A Starbucks jelenleg évente 2 milliárd dollárért (kb. 530 milliárd forintért) árul kávét a kávézóin kívül, amiből könnyen kiszámolható, hogy a Nestlé befektetése 3-4 éven belül akkor is megtérülhet, ha csak szinten tudja tartani az értékesítést.

A Nestlének azért volt égető szüksége ezekre a jogokra, mert az Egyesült Államokban nincs olyan jó piaci pozícióban, mint például Európában. Érdekes módon a svájciaknak Amerikában egy német családi vállalkozás, a JAB Holdings terjeszkedése tett be, amely nagyon éles versenybe kényszerítette a Nestlét. Elemzők szerint ezzel a lépéssel azonban a németeket sikerülhet távol tartani a tűztől.

Ahogy a Bloomberg írja, világpiaci összesítésben a Nescafé 15, a Nespresso pedig 4,5 százalékot képvisel, míg a Starbucksnak csak 2,4 százaléka van (ismét csak a saját kávézókon kívüli értékesítést nézve). Az Egyesült Államokban azonban a két Nestlé márka összesen is csak 4,7 százalékot képvisel, míg a Starbucks részesedése 12,8 százalékos.

A Nestlé a bolti kávépiacon egyébként évente 18 milliárd dolláros bevételt termel, vagyis kilencszer annyit, mint a Starbucks.

Piac Világ kávé kiskereskedelem Nescafe Nespresso nestlé Starbucks Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Váczi István
2018. november 20. 15:23 Piac

Fény derült az aranykereskedelem egyik legrégebbi titkára

Mostanáig nem lehetett tudni, mennyi arany cserél gazdát az első számúnak tartott kereskedelmi központban, Londonban. Az eredmény kevesebb a korábbi szakértői becslésnél.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 15:48 Pénz, Piac

Újabb legendás, milliárdokat kereső autóipari vezér bukott meg, miután megdézsmálta a cég pénzét

Őrizetbe vették Carlos Ghosnt, a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport vezérét, aki évi közel 5 milliárd forintnak megfelelő összeget keresett, mégis milliárdokat titkolt el.

Wiedemann Tamás
2018. november 19. 12:20 Pénz, Piac

Utoljára nyomtatják ki a katalógust, amin egy generáció nőtt fel Magyarországon

Magyarországon egy generáció nőtt fel az Otto-magazinokkal. Kelet-Európában az álmodozás szimbóluma volt, de az ágyat is ki lehetett támasztani vele.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.