Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 7. 11:39 Piac, Világ

Ezentúl a Nestlé árulja a Starbucks termékeit

Ha beülsz egy Starbucksba és megiszol egy kávét, akkor az amerikai vállalat bevételét gyarapítod, egy most kötött egyezség szerint azonban a boltokban árusított Starbucks márkájú kávékat a jövőben nem ez a cég fogja árulni. Bár a magyar üzletekben nem megszokott a csomagolt, otthon elkészíthető Starbucks látványa, globális szinten elég nagy üzletről van szó, amelyben két nagyágyú egyesíti az erejét.

A megállapodás szerint a svájci Nestlé 7,2 milliárd dollárért megveszi a Starbucks kávék bolti és éttermi forgalmazásának jogát, vagyis ugyanaz a cég fogja ezentúl a kávét a boltokban teríteni, mint amelyik a Nescafét és a Nespressót is árulja.

A Starbucks jelenleg évente 2 milliárd dollárért (kb. 530 milliárd forintért) árul kávét a kávézóin kívül, amiből könnyen kiszámolható, hogy a Nestlé befektetése 3-4 éven belül akkor is megtérülhet, ha csak szinten tudja tartani az értékesítést.

A Nestlének azért volt égető szüksége ezekre a jogokra, mert az Egyesült Államokban nincs olyan jó piaci pozícióban, mint például Európában. Érdekes módon a svájciaknak Amerikában egy német családi vállalkozás, a JAB Holdings terjeszkedése tett be, amely nagyon éles versenybe kényszerítette a Nestlét. Elemzők szerint ezzel a lépéssel azonban a németeket sikerülhet távol tartani a tűztől.

Ahogy a Bloomberg írja, világpiaci összesítésben a Nescafé 15, a Nespresso pedig 4,5 százalékot képvisel, míg a Starbucksnak csak 2,4 százaléka van (ismét csak a saját kávézókon kívüli értékesítést nézve). Az Egyesült Államokban azonban a két Nestlé márka összesen is csak 4,7 százalékot képvisel, míg a Starbucks részesedése 12,8 százalékos.

A Nestlé a bolti kávépiacon egyébként évente 18 milliárd dolláros bevételt termel, vagyis kilencszer annyit, mint a Starbucks.

Piac Világ kávé kiskereskedelem Nescafe Nespresso nestlé Starbucks Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 19. 10:13 Piac, Világ

Most már akár le is csukhatják Elon Muskot, a Tesla vezérét

Komolyra fordult Elon Musk Tesla kivásárlási blöffje: nem volt jó ötlet felelőtlenül üzengetni a közösségi médiában.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 12:12 Piac, Világ

Neked kényelmes, de a boltnak csak veszteséget okoz az élelmiszer-házhozszállítás

Nem megy a piac, még Németországban sem, mert az eddigi modellek túl nagy költséggel dolgoznak.

Wiedemann Tamás
2018. szeptember 17. 16:04 Pénz, Piac

Tízezer eurót ad kölcsön a bank, de legfeljebb 9958-at kell visszafizetned

Megőrültek a német bankok: kevesebbet kell visszafizetned, mint amennyi kölcsönt felvettél. Újabb szintet lépett a hitelezési láz.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 18. 06:53 Élet

A matematika megmondja, miért nem viheted fel a repülőre a kézipoggyászodat

Nincs elég tárolórekesz és nincs kényszerítő szabály sem. Viszont őrült jó üzletet lehet csinálni a kézipoggyászos felfordulásból.

Bucsky Péter
2018. szeptember 17. 06:45 Állam

Még többet költ az állam a Red Bull Air Race-re, valószínűleg szabálytalanul

Az eddig sejtettnél harmadával többe kerül a budapesti repülős PR-rendezvény, mivel a Hungaroring Zrt. külön a szervezéssel is megbíz egy céget évente félmilliárd forintért. A szerződés ráadásul szinte semmilyen számszerűsíthető konkrétumot nem tartalmaz, de azért azt kiköti, hogy a kormánymédiánál kell a hirdetési pénzeket elkölteni.

Fabók Bálint Kasnyik Márton
2018. szeptember 14. 06:52 Állam

A kormány úgy csinál, mint akinek egyáltalán nincs szüksége a magyar közgazdaságtanra

Felmerült, hogy a kormány megszüntetné a legeredményesebb közgazdasági kutatóintézetet, a Corvinust pedig egy alapítványba játszanák át. Megrendítő csapás lehet a magyar közgazdaságtannak.