Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. április 17. 12:16 Piac

Le akarja tarolni Bécset a Wizz Air

Bár a Wizz Airnek jelenleg még egyetlen telepített repülője sincs a bécsi nemzetközi repülőtéren, George Michalopoulos kereskedelmi vezérigazgató kiállt, és azt mondta, a légitársaság a második legnagyobb szereplő kíván lenni Schwechaton, a Lufthansa csoport tagjai, vagyis az Austrian Airlines és a Eurowings után. Hogy milyen időtávban, arról nem szólnak az osztrák beszámolók.

Az első Wizz Air járatok a kelet-európai bázisokról érkeznek majd Bécsbe április végén. Az első olyan gép, amelynek már Bécsben lesz a bázisa, vagyis onnan kiindulva repül, csak júniusban jön meg.

Ezt követően novemberben további két gépet helyez el a Wizz Air Bécsben, az üzleti taktikában pedig semmilyen változás nincs: a költségek alacsonyan tartásával igyekszik versenyelőnyt szerezni a cég.

A Wizz időzítése azért tűnik jónak, mert a Niki Lauda egykori forma-1-es autóversenyzőhöz köthető légitársaság, a Niki a Ryanair segítségével éppen most lábadozik a csődvédelem alól, de kiesett egykori bécsi kapacitására még rá lehet mozdulni. A Laudamotion cégnév alatt ugyan már 60 úti célra árulnak jegyeket, de az indulást el kellett halasztani, és a piaci keresletre a Wizz mellett a Vueling és a Eurowings is nagy erőkkel pályázik.

Az alacsonyan tartott költségszerkezetnek azért lehet jelentősége, mert a Wizz azt mondja, hogy a jegyek 10-30 százalékát (egy útra értve) 20 euró alatt akarja eladni, ami burkoltan azt jelzi, hogy árháborút akar beindítana Bécsben. Az osztrák főváros környékén azonban nem annyira érzékeny az árakra az utazóközönség, Schwechaton jelenleg a fapadosok aránya körülbelül csak 20 százalékos lehet, vagyis a piac 80 százalékát a magasabb árfekvésű, vagy hosszabb távú járatokat üzemeltető hagyományos légitársaságok tartják a kezükben.

Schwechat utasforgalma egyébként 2017-ben 24,4 millió fő volt, ami 4,5 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eközben 2017-ben összesen 13 millió utas fordult meg, ez 14,5 százalékos növekedés egy év alatt.

Piac Bécs repülés wizz Air Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Torontáli Zoltán
2018. november 12. 12:00 Piac, Világ

A szemüvegkeretek nagy része eladhatatlanul porosodik a raktárakban

Évek óta nagy üzleti ígéret a 3D nyomtatás, amely hatékonyabbá tenné a gyártást, de a technológia mögé csak most álltak be a nagy nevek.

Wiedemann Tamás
2018. november 9. 11:00 Pénz, Piac

Rááll az elektromos autógyártásra a Volkswagen, komplett gyárakat alakít át

Hat és félmillió forint lesz a legolcsóbb elektromos Volkswagen, amely a Polo alapjaira épül és akár 500 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel.

Torontáli Zoltán
2018. november 9. 09:31 Piac, Világ

Magyarországra is beléphet egy népszerű ruházati lánc

Az áruházlánc bejelentette, hogy jövőre megjelenik számos kelet-európai országban.

Fontos

Rigó Anita
2018. november 11. 07:49 Élet

Évi tízezer gyermek születik apa nélkül Magyarországon

Nemcsak a nők, hanem a férfiak gyermekvállalási életkora is jelentősen kitolódott az utóbbi két évtizedben.

Hajdu Miklós
2018. november 10. 17:08 Tech

Egy intézmény nyerte el a magyar egyetemekhez jutó uniós kutatási pénzek közel harmadát

Tovább elemeztük a H2020 pályázatok adatait, ezúttal a magyar egyetemekre koncentrálva. Kiderült, hogy a CEU messze kiemelkedik a magyar egyetemek között a nemzetközi színtéren.

Bucsky Péter
2018. november 9. 07:02 Állam

Magyarország az egyik legnagyobb vesztese a multik transzferár-trükkjeinek

Sok ország segíti a multikat az adófizetés minimalizálásában, hazánk a társasági adó ötödét bukhatja emiatt. A nagy transzferár-trükk, második rész.