Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. március 9. 16:28 Élet, Piac

Az amerikai filmesek ellepték a Budapestre tartó repülőket

A Lufthansa német légitársaság számai szerint az Észak-Amerika és Magyarország közötti utazók egyhetede nem turista osztályon utazik. Nem kis piaci szereplő mondja ezt, hiszen a németek az észak-amerikai úti céloknál a forgalom 37,5 százalékát képviselik, ami többek között annak is köszönhető, hogy a tengerentúlra a csoport frankfurti, müncheni vagy zürichi elosztó központjaiból is kínálnak átszállási lehetőségeket.

Az interkontinentális járatokon egyébként három olyan osztály van, amely a turistánál magasabb színvonalú elhelyezést kínál: a First Class, a Business Class és a Premium Economy. Ezek, mint minden hagyományos légitársaságnál, jóval drágábbak, mint a turista osztály, és a 13 százalék körüli arány nagyon magasnak számít, figyelembe véve, hogy egy kelet-európai ország az utazók célpontja.

Ráadásul nem csak az arány magas, hanem a növekedés is, amely tavaly egészen kiemelkedő, 45 százalékos volt. Erre persze lehet azt mondani, hogy alacsony lehet a számítás kiindulópontja, hiszen ha egy évvel korábban például eladtak 200 prémium jegyet, majd tavaly 300-at, akkor a hatalmas növekedés meg is van, de Antal Gábor, a csoport magyarországi egységének vezetője azt mondja, hogy nem erről, hanem értelmezhetően nagy számokról van szó (a konkrét értékek azonban üzleti titoknak minősülnek).

Az okok között Antal szerint jelentős szerepe van annak, hogy Budapest az amerikai filmesek kedvelt célpontja volt tavaly, és a stábtagok nem turista osztályra kapják a jegyeiket.

A légitársaság az idei nyári menetrendtől kezdve egyébként bővíti a frankfurti járatainak számát, ezentúl naponta már hat időpontban köti össze a két várost. Érdekes egyébként, hogy ha azt nézik, hogy melyik kontinens irányába nőtt a legnagyobb mértékben a forgalom tavaly, akkor Afrika nyer. A legtöbben Johannesburg, Marrákes és Casablanca, illetve Budapest vagy Debrecen között utaznak, a marokkói városok vélhetően azért lettek népszerűek, mert Egyiptom és Tunézia szerepe a nyári célpontok között visszaszorult.

Élet Piac Amerika business class film filmezés Hollywood repülés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

2018. szeptember 17. 09:04 Élet

Reklámok nélkül mindenki boldogabb lenne

A reklámok miatt többet vásárolunk, de ez jóléti értelemben nem ellensúlyozza az ennek érdekében vállalt többletmunka által okozott károkat.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 16. 16:10 Élet, Piac

Politikai támogatást kapott, hogy a kelet-európai halrúd és chips legyen olyan, mint a nyugati

Őrületesen egyet tudnak érteni az európai parlamenti képviselők egy populista kérdésben.

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 16. 11:48 Élet, Világ

Nem csak Budapesten kínálnak albérletet szexért cserébe

Prágában is egyre több az olyan hirdetés, amelyben szexért cserébe kínálnak albérletet.

Fontos

Bucsky Péter
2018. szeptember 17. 06:45 Állam

Még többet költ az állam a Red Bull Air Race-re, valószínűleg szabálytalanul

Az eddig sejtettnél harmadával többe kerül a budapesti repülős PR-rendezvény, mivel a Hungaroring Zrt. külön a szervezéssel is megbíz egy céget évente félmilliárd forintért. A szerződés ráadásul szinte semmilyen számszerűsíthető konkrétumot nem tartalmaz, de azért azt kiköti, hogy a kormánymédiánál kell a hirdetési pénzeket elkölteni.

Fabók Bálint Kasnyik Márton
2018. szeptember 14. 06:52 Állam

A kormány úgy csinál, mint akinek egyáltalán nincs szüksége a magyar közgazdaságtanra

Felmerült, hogy a kormány megszüntetné a legeredményesebb közgazdasági kutatóintézetet, a Corvinust pedig egy alapítványba játszanák át. Megrendítő csapás lehet a magyar közgazdaságtannak.

Bucsky Péter
2018. szeptember 13. 07:21 Állam, Pénz

23-szor keres többet a Magyar Posta vezére, mint egy átlagos postás

Az állami vállalatok közül a Magyar Postánál a legnagyobb a különbség az átlagdolgozók és a vezető fizetése között. Itt 23-szoros az eltérés, míg az átlag 12.