Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. március 9. 16:28 Élet, Piac

Az amerikai filmesek ellepték a Budapestre tartó repülőket

A Lufthansa német légitársaság számai szerint az Észak-Amerika és Magyarország közötti utazók egyhetede nem turista osztályon utazik. Nem kis piaci szereplő mondja ezt, hiszen a németek az észak-amerikai úti céloknál a forgalom 37,5 százalékát képviselik, ami többek között annak is köszönhető, hogy a tengerentúlra a csoport frankfurti, müncheni vagy zürichi elosztó központjaiból is kínálnak átszállási lehetőségeket.

Az interkontinentális járatokon egyébként három olyan osztály van, amely a turistánál magasabb színvonalú elhelyezést kínál: a First Class, a Business Class és a Premium Economy. Ezek, mint minden hagyományos légitársaságnál, jóval drágábbak, mint a turista osztály, és a 13 százalék körüli arány nagyon magasnak számít, figyelembe véve, hogy egy kelet-európai ország az utazók célpontja.

Ráadásul nem csak az arány magas, hanem a növekedés is, amely tavaly egészen kiemelkedő, 45 százalékos volt. Erre persze lehet azt mondani, hogy alacsony lehet a számítás kiindulópontja, hiszen ha egy évvel korábban például eladtak 200 prémium jegyet, majd tavaly 300-at, akkor a hatalmas növekedés meg is van, de Antal Gábor, a csoport magyarországi egységének vezetője azt mondja, hogy nem erről, hanem értelmezhetően nagy számokról van szó (a konkrét értékek azonban üzleti titoknak minősülnek).

Az okok között Antal szerint jelentős szerepe van annak, hogy Budapest az amerikai filmesek kedvelt célpontja volt tavaly, és a stábtagok nem turista osztályra kapják a jegyeiket.

A légitársaság az idei nyári menetrendtől kezdve egyébként bővíti a frankfurti járatainak számát, ezentúl naponta már hat időpontban köti össze a két várost. Érdekes egyébként, hogy ha azt nézik, hogy melyik kontinens irányába nőtt a legnagyobb mértékben a forgalom tavaly, akkor Afrika nyer. A legtöbben Johannesburg, Marrákes és Casablanca, illetve Budapest vagy Debrecen között utaznak, a marokkói városok vélhetően azért lettek népszerűek, mert Egyiptom és Tunézia szerepe a nyári célpontok között visszaszorult.

Élet Piac Amerika business class film filmezés Hollywood repülés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2018. november 13. 18:17 Élet

Nagyon nem szívesen segítenek idegeneken a magyarok

Nemzetközi összevetésben kifejezetten alacsony a magyarok jótékonykodási hajlandósága. Az idegeneknek szinte mindenhol szívesebben segítenek.

Torontáli Zoltán
2018. november 12. 17:28 Élet, Világ

Soha nem fizettek még annyit kortárs műtárgyért, mint a Medence két alakkal címűért fognak

David Hockney festménye 80 millió dollárért mehet el, és ezzel a legértékesebb műalkotás lehet, amelyet még élő művész jegyez.

Rigó Anita
2018. november 12. 16:13 Állam, Élet

Magyarországon egy apa nem lehet annyira családcentrikus, hogy otthon maradjon a gyerekkel

Nálunk még most is nagyon erős a hagyományos kenyérkereső apai szerep támogatottsága, Németországban viszont más a helyzet.

Fontos

Kasnyik Márton
2018. november 13. 12:51 Podcast

A nagy transzferár-trükközés igazi tétje

Tényleg fontos nekünk, hogy egy-egy multinacionális vállalat hogyan áramoltatja a pénzt az országok között? G7 podcast, a vendég a cikksorozatunk szerzője.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Bucsky Péter
2018. november 12. 06:53 Piac

Évi 48 milliárd forintnyi társasági adót trükközhet ki az országból 30 magyarországi multi

Ha csak a legnagyobb multik abbahagynák a nyereség kijátszását, egy pillanat alatt 1 százalékot nőne a magyar GDP. A nagy transzferár-trükk, harmadik rész.