Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. január 19. 10:35 Élet, Piac

Ha kevesebben mennek shoppingolni, ki fogja eltartani a trendi kávézóláncokat?

A nálunk is jól ismert Costa Coffee brit anyacége, a Whitbread arról számolt be, hogy tavaly szeptember és november között 1,5 százalékkal csökkent a bevétele a kávézókban. A főleg benzinkutakhoz kihelyezett kávéautomatáknál viszont a bevétel 6,7 százalékkal emelkedett, vagyis nem a kávéval van a probléma, hanem azzal, hogy a nagy kávézóláncokba kevésbé járnak az emberek.

Alison Brittain vezérigazgató a Guardiannek azt mondta, ugyanazzal a jelenséggel küzdenek, mint bármilyen más üzlet: a vevők egyre nagyobb része az interneten vásárol, és kevesebbet jár a fizikailag is létező boltokba. Ő azonban optimista, szerinte az emberek szeretnek együtt lenni, találkozni, beszélgetni egy nagy habos kávé mellett, ezért a Costa biznisze alapvetően nincs veszélyben. A bevételek erősítésének érdekében azonban mégis kénytelenek az automatáknál és az olyan helyeken erősíteni, ahol az autóból is lehet kávét rendelni.

Hogy nem megy minden rendben, arra az is utal, hogy az új üzletek teljesítményét nem számolva a teljes angliai értékesítés csökkent, igaz csak 0,1 százalékkal, de erre a cég történetében még csak egyszer volt példa, a tavaly februárban zárult negyedévben. Elemzők szerint a Costa problémája a netes kereskedelem mellett a kis kézműves kávézók terjedése, amely elszívja a kereslet jelentős részét, és ezzel a divattal nagyon nehéz lesz megküzdeni a nagy hálózatos szereplőknek.

A hálózat magyar egységeit működtető L-Coffee Kft.-nek a legutóbbi adatai 2016-ból érhetőek el, ezek szerint akkor még biztosan jól ment az üzlet, az 1,6 milliárd forint éves árbevétel növekedést mutatott, a nyereség pedig 24,8 millió forint volt.

Élet Piac Costa e-kereskedelem kávé kávéház Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2018. november 13. 18:17 Élet

Nagyon nem szívesen segítenek idegeneken a magyarok

Nemzetközi összevetésben kifejezetten alacsony a magyarok jótékonykodási hajlandósága. Az idegeneknek szinte mindenhol szívesebben segítenek.

Torontáli Zoltán
2018. november 12. 17:28 Élet, Világ

Soha nem fizettek még annyit kortárs műtárgyért, mint a Medence két alakkal címűért fognak

David Hockney festménye 80 millió dollárért mehet el, és ezzel a legértékesebb műalkotás lehet, amelyet még élő művész jegyez.

Rigó Anita
2018. november 12. 16:13 Állam, Élet

Magyarországon egy apa nem lehet annyira családcentrikus, hogy otthon maradjon a gyerekkel

Nálunk még most is nagyon erős a hagyományos kenyérkereső apai szerep támogatottsága, Németországban viszont más a helyzet.

Fontos

Kasnyik Márton
2018. november 13. 12:51 Podcast

A nagy transzferár-trükközés igazi tétje

Tényleg fontos nekünk, hogy egy-egy multinacionális vállalat hogyan áramoltatja a pénzt az országok között? G7 podcast, a vendég a cikksorozatunk szerzője.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Bucsky Péter
2018. november 12. 06:53 Piac

Évi 48 milliárd forintnyi társasági adót trükközhet ki az országból 30 magyarországi multi

Ha csak a legnagyobb multik abbahagynák a nyereség kijátszását, egy pillanat alatt 1 százalékot nőne a magyar GDP. A nagy transzferár-trükk, harmadik rész.