Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2017. november 17. 09:53 Piac

Csúnyán vergődnek az online médiacégek, miközben a Facebook szétkeresi magát

Itt egy újabb jele annak, hogy mennyire szenvednek az online hirdetésekből élő digitális médiacégek. Az elmúlt évek során dinamikusan növekedő amerikai BuzzFeed 350 millió dolláros bevételi célt tűzött ki maga elé 2017-ben, de mint a Wall Street Journal csütörtökön megtudta, az árbevétel várhatóan 15-20 százalékkal elmarad ettől. A BuzzFeed zártkörű részvénytársaságként működik, így a pénzügyi eredményeit nem teszi rendszeresen közzé.

Elképzelhető, hogy a vártnál rosszabb eredmény miatt a cég 2018-ra tervezett tőzsdére lépését is elhalasztják, igaz, ezt a sejtést a BuzzFeed egyelőre nem kommentálta. Nem csak a BuzzFeed, hanem általában az egész digitális médiapiac szenved a nyereségszerzéssel, ami legfőképpen a Facebook és a Google hibája, ugyanis a hirdetők ma már sokkal inkább náluk költik el a pénzüket.

A WSJ információ szerint az amerikai Vice News sem fogja elérni az idei évre kitűzött 800 millió dolláros bevételi célt, igaz, esetükben nem tudni, mennyire maradhatnak ettől el.

Az sem fest túl jó képet a piacról, hogy a New York-i Ziff Davis kiadó mindössze 50 millió dollárért veszi meg a hírek szerint a Mashable-t, mikor azt korábban még 250 millió dollárra értékelték. A virális tartalommal nyomuló Mashable-be 45 millió dollár kockázati tőkét nyomtak bele nem is olyan rég, köztük olyan befektetők, mint a Time Warner Investments.

Fotó: AFP/Europress

Piac BuzzFeed média médiapiac Vice News Olvasson tovább a kategóriában

Piac

Torontáli Zoltán
2018. november 14. 18:40 Piac

A legértékesebb magyar magáncég 115 milliárd forintot ér

Kijött a friss lista, a 100 legértékesebb magyar cég összértéke majdnem 2000 milliárd forint.

Torontáli Zoltán
2018. november 14. 06:53 Piac

Hogy kerülhetsz be egy áruval az Aldi polcaira?

Elbeszélgettünk néhány aldis beszerzővel arról, hogyan döntik el, mit vesznek meg, és mit nem. Tudod, hány palack bort kell legalább szállítani, vagy hogyan lehet bejuttatni a magyar paprikát az osztrák Aldiba?

Torontáli Zoltán
2018. november 12. 12:00 Piac, Világ

A szemüvegkeretek nagy része eladhatatlanul porosodik a raktárakban

Évek óta nagy üzleti ígéret a 3D nyomtatás, amely hatékonyabbá tenné a gyártást, de a technológia mögé csak most álltak be a nagy nevek.

Fontos

Kasnyik Márton
2018. november 13. 12:51 Podcast

A nagy transzferár-trükközés igazi tétje

Tényleg fontos nekünk, hogy egy-egy multinacionális vállalat hogyan áramoltatja a pénzt az országok között? G7 podcast, a vendég a cikksorozatunk szerzője.

Hajdu Miklós
2018. november 13. 06:56 Tech

Adatszemüveg és virtuális valóság: szinte olyan lesz az autógyári munka, mint egy videójáték

Tablet, okosóra és hamarosan adatszemüveg egészíti ki karbantartók szerszámkészletét a magyarországi autógyárakban.

Bucsky Péter
2018. november 12. 06:53 Piac

Évi 48 milliárd forintnyi társasági adót trükközhet ki az országból 30 magyarországi multi

Ha csak a legnagyobb multik abbahagynák a nyereség kijátszását, egy pillanat alatt 1 százalékot nőne a magyar GDP. A nagy transzferár-trükk, harmadik rész.