Hírlevél feliratkozás
Wiedemann Tamás
2018. szeptember 3. 09:28 Élet, Pénz

Még a benzines autóknál is csalt a Volkswagen

A Volkswagen nem csak a dízel meghajtású, hanem a benzines motorokkal felszerelt autókba is beépítette a csalószoftvereket – írja a Bild am Sonntag hivatalos dokumentumokra hivatkozva. A lap azután számolt be az új fejleményekről, miután hozzájutott a dízelbotrányban nyomozó müncheni ügyészség irataihoz.

A tanúvallomások szerint 2015 novemberében, vagyis két hónappal azután, hogy az Egyesült Államokban napvilágra került a Volkswagen csalása, válságtanácskozás volt a német konszern székhelyén.

A megbeszélésen már akkor elhangzott, hogy a benzin (Otto-) motorral hajtott gépjárművek is érintettek a csalásban. Ebben az esetben az automata sebességváltós autókba építettek be a Volkswagen mérnökei egy olyan szoftvert, amely érzékelte, ha a gépjármű a vizsgapadon van. Ekkor sokkal kevesebb káros anyagot bocsátott ki.

Az újság birtokába került egy 2016-os prezentáció is a szoftver működéséről. Ebben azt írták le, hogy a gyárban a tesztmérnökök hogyan tudják aktiválni a csalószoftvert. Miután beindították a motort, ötször egymás után gázfröccsöt adtak, vagyis padlóig lenyomták a gázpedált. A szoftver ezt követően lépett működésbe. (Az ügyfelek számára már értékesített gépjárművekben mindez automatikusan működött, ezzel a technikával csak a tesztmérnökök használták a szoftvert a fejlesztések során).

A csaló szoftver működése alatt a motor kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki, igaz a teljesítmény is alacsonyabb volt, az automata sebességváltó pedig alacsonyabb fordulatszámban kapcsolt magasabb fokozatba.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkÚjabb csapást mér a Volkswagenre a dízelbotrányMár körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, de még mindig nincs vége.

Az újabb botrányban a konszern márkái közül a Volkswagen mellett az Audi és a Porsche is érintett. A dízelbotrányban Németországban 800 ezer autónál használhattak csaló szoftvert, ezekből 98 ezer lehet benzines. Az nem derül ki a cikkből, hogy konkréten milyen benzines autóknál trükköztek a teszteken.

Már így is körülbelül 25 milliárd euróba került eddig a Volkswagen-csoportnak az emissziós botrány, és úgy tűnik, a történetnek még nincs vége. A botrány hatására a statisztikák szerint megrendült a bizalom a dízelautókban: 2017 és 2018 első negyedéve között a dízeles személyautók részesedése az új autók piacán 46 százalékról 38-ra csökkent az EU-ban, míg a benzinesek aránya 49 százalékról 56-ra nőtt. Nagy kérdés, ha a benzinesek esetében is tömeges csalásokra derül fény, az hogyan hat a vásárlókra.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkEgész Európa elfordult a dízeles autótól, már az eladásokból is látszikMegtette a hatását a botránysorozat. Visszaszorulóban vannak a dízeles autók az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között Európában.

A Volkswagen csak annyit mondott a Bild am Sonntagnak, hogy nem akarnak nyilatkozni a folyamatban lévő nyomozásról. A sebességváltókkal kapcsolatos témában a konszern pedig „intenzív megbeszéléseket folytat a német Közlekedési Minisztériummal”.

Élet Pénz Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 16:44 Élet, Vállalat

Az uniós környezetvédelem kinyír egy népszerű Suzuki-modellt

Ha nem fojtják le a motort, akkor túl szennyező a Jimny, ha meg lefojtják, akkor terepre alkalmatlan terepjáró lesz belőle.

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 06:56 Élet, Világ

Jó lenne, de rövid távon lehetetlen a műanyag csomagolások uniós betiltása

Mint elefánt a porcelánboltba, úgy lépett be az új környezetvédelmi uniós biztos a hivatalába. A műanyagok elleni harc radikális képviselőjének tűnik a litván politikus.

Torontáli Zoltán
2020. január 26. 16:54 Élet

Úgy tűnik, hiába fejlődnek a gépek, sosem fogják uralom alá hajtani az emberiséget

Ha igazak a kvantumfizika törvényei, márpedig nagyon úgy tűnik, hogy igazak, akkor a jövő megjósolhatatlan, és ennek következtében a gép nem lehet annyira okos, hogy bedarálja az embert.

Fontos

Hajdu Miklós
2020. január 27. 06:51 Közélet

Ki fog derülni, mennyire káros volt leépíteni az oktatást

Eddig a munkavállalókért versenyeztek a cégek, és ez elfedte az oktatási rendszer már ismert, időközben egyre súlyosabbá vált problémáit. Ez hamarosan megváltozhat.

Fabók Bálint
2020. január 25. 07:29 Élet, Világ

Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába

Kína megelégelte, hogy a nyugat évtizedeken át hulladéklerakóként használta. Világszintű válságban van az újrahasznosítás, Magyarország is érintett.

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.