Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán Stubnya Bence
2020. március 17. 10:33 Közélet

A magyarok nem ijedtek meg a koronás termékektől

Úgy tűnik, minden szóbeszéd ellenére itthon nem okoz hátrányt a cégeknek, ha a termékük márkanevében szerepel valamilyen formában a korona szó. Bár első ránézésre a felvetés is abszurd, de globálisan van példa arra, hogy egy termék értékesítése visszaesett részben valószínűleg azért, mert a világjárványt okozó vírus neve véletlenül pont ugyanaz, mint az adott brandé.

A mexikói korona sör kálváriájáról már hetekkel ezelőtt is cikkezett a sajtó. Bármennyire hihetetlen, de már januárban megugrott a beer virus és corona beer virus szóösszetételekre a keresések száma. A hónap végén a Forbes külön cikket szentelt annak, hogy elmagyarázza, semmi köze nincs a sörnek a kórokozóhoz.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyon nem lenne jó, ha pánikszerűen megrohannánk a boltokatNem igazán tudja kezelni a hirtelen kiugró keresletet a hazai élelmiszeripar, illetve kiskereskedelem, így nagyon szeretnék elkerülni a koronavírus miatti pánikvásárlásokat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz iskolák bezárása sokkolhatja az online élelmiszer-rendeléstTűrőképességük határán vannak a nagy élelmiszerláncok házhoz szállítási rendszerei, és a kapacitást nem lehet gyorsan növelni. Ha sokan maradnak otthon, nehezen lesznek kezelhetőek a megrendelések.

Ennek ellenére február végén két felmérés is azt mutatta, hogy a járványnak komoly hatása lehet a keresletre. Az egyik szerint a megkérdezettek 38 százaléka mondta, hogy semmilyen körülmények között nem vásárol Corona sört a betegség terjedése miatt, további 14 százalékuk pedig nyilvános helyen nem lett volna hajlandó rendelni. (Igaz, ezzel a felméréssel voltak súlyos módszertani problémák.) A másik pedig arra jutott, hogy az amerikaiak koronavásárlási hajlandósága két éves mélypontra csökkent.

Akkor azonban az eladási számokban ez még nem tükröződött. Legalábbis az USA-ban. A sör Egyesült Államokbeli forgalmazója, a Constellation Brands szóvivője még február végén is azt nyilatkozta a CNN-nek, hogy a márka jól fogy, az értékesítés 5 százalékkal bővült is a megelőző 4 hétben, az emberek pedig tudják, hogy nincs kapcsolat a sör és a vírus között.

Ehhez képest a Carlos Brito a világ legnagyobb sörgyártója, a Coronát is jegyző Anheuser-Busch InBev vezérigazgatója már néhány nappal később hatalmas veszteségről beszélt a CNBC-nek. Azt mondta: a Corona az elmúlt tíz év leggyengébb negyedévét produkálhatja, igaz ezt jórészt a járvány miatt elsősorban Kínában bezuhanó kereslettel magyarázta, nem a véletlen névegyezéssel.

Az egészen meglepő sörös reakciók miatt a magyarországi tapasztalatokról is megkérdeztük kereskedelmi dolgozókat, illetve két olyan céget, amelyek koronához köthető márkanevű termékeket forgalmaznak. Bár itthon is lehetett látni olyan képeket, amik nem erre utaltak, összességében úgy tűnik, hogy a magyar vásárlókat nem zavarják a vírus nevével egyező márkák.

A Korona Gomba forgalmazója nem reagált megkeresésünkre, a Magyar Cukor Zrt-nél viszont azt mondták lapunknak, hogy a Koronás Cukrot is viszik, mint a cukrot. A cégnél egész pontosan úgy fogalmaztak, hogy

a hazai kiskereskedelmi forgalomban, amely esetünkben döntően az 1 kilogrammos kiszerelésű cukrot jelenti, számottevő emelkedést tapasztaltunk az előző hónaphoz, és a korábbi év azonos időszakához képest is.

Pedig az összekapcsolás itthon is megvan. Egy kiskereskedelmi forrásunk arról mesélt, hogy néhány héttel ezelőtt még termékbemutatót is tartott a cég, és a vevők időnként elengedtek egy-két szóviccet.

Mindenesetre a kereskedői tapasztalatok is azt mutatják, hogy nincs ellenérzés a korona márkanevű termékekkel szemben. Ezt erősítette meg lapunknak a koronavírus témában a láncok hivatalos kommunikációját összefogó Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Vámos György is.

Közélet Corona cukor koronavírus márka Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2020. október 23. 16:31 Adat, Közélet

Kik valójában a legnagyobb ázsiai befektetők Magyarországon?

A keleti nyitás sikerét sokféleképpen meg lehet ítélni. A legizgalmasabb kérdés természetesen a magyar kivitel alakulása, de vajon nőnek-e és honnan érkeznek az ázsiaiak magyarországi beruházásai?

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.

Avatar
2020. október 22. 16:38 Közélet

A forint leértékelődése nem zavarja a jegybankot, a cél csak a gyengülés kontroll alatt tartása

Az Magyar Nemzeti Bank idei lépései meglehetősen kiszámíthatatlanná tették a kamatpályát, azt üzenve, hogy gyakorlatilag bármikor bármilyen irányba változhat a kamat.

Fontos

Bucsky Péter
2020. október 28. 06:45 Adat

Az autózás lett a koronavírus nyertese Magyarországon

Míg a közösségi közlekedésben az utasok harmada eltűnt, a közúti járműforgalom már a járvány előtti szinten van - sose közlekedtünk még olyan szennyezően, mint most.

Jandó Zoltán
2020. október 27. 12:11 Adat

Olyan megyékben terjed leggyorsabban a járvány, ahol tavasszal fertőzöttet sem láttak

Úgy tűnik, hogy jelenleg Nógrád és Vas megyékben a legrosszabb a helyzet, de biztosak nem lehetünk benne, mert továbbra is sok adatot visszatartanak.

Avatar
2020. október 27. 06:52 Világ

Befolyás, megtévesztés, trollok: az amerikai elnökválasztás sötét oldala

A választásokba való beavatkozás régi játék a nagyhatalmak közt, de a közösségi média és a lassan felgyűlő társadalmi elégedetlenség új lehetőségeket kínál.