Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán Stubnya Bence
2020. március 17. 10:33 Közélet

A magyarok nem ijedtek meg a koronás termékektől

Úgy tűnik, minden szóbeszéd ellenére itthon nem okoz hátrányt a cégeknek, ha a termékük márkanevében szerepel valamilyen formában a korona szó. Bár első ránézésre a felvetés is abszurd, de globálisan van példa arra, hogy egy termék értékesítése visszaesett részben valószínűleg azért, mert a világjárványt okozó vírus neve véletlenül pont ugyanaz, mint az adott brandé.

A mexikói korona sör kálváriájáról már hetekkel ezelőtt is cikkezett a sajtó. Bármennyire hihetetlen, de már januárban megugrott a beer virus és corona beer virus szóösszetételekre a keresések száma. A hónap végén a Forbes külön cikket szentelt annak, hogy elmagyarázza, semmi köze nincs a sörnek a kórokozóhoz.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkNagyon nem lenne jó, ha pánikszerűen megrohannánk a boltokatNem igazán tudja kezelni a hirtelen kiugró keresletet a hazai élelmiszeripar, illetve kiskereskedelem, így nagyon szeretnék elkerülni a koronavírus miatti pánikvásárlásokat.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz iskolák bezárása sokkolhatja az online élelmiszer-rendeléstTűrőképességük határán vannak a nagy élelmiszerláncok házhoz szállítási rendszerei, és a kapacitást nem lehet gyorsan növelni. Ha sokan maradnak otthon, nehezen lesznek kezelhetőek a megrendelések.

Ennek ellenére február végén két felmérés is azt mutatta, hogy a járványnak komoly hatása lehet a keresletre. Az egyik szerint a megkérdezettek 38 százaléka mondta, hogy semmilyen körülmények között nem vásárol Corona sört a betegség terjedése miatt, további 14 százalékuk pedig nyilvános helyen nem lett volna hajlandó rendelni. (Igaz, ezzel a felméréssel voltak súlyos módszertani problémák.) A másik pedig arra jutott, hogy az amerikaiak koronavásárlási hajlandósága két éves mélypontra csökkent.

Akkor azonban az eladási számokban ez még nem tükröződött. Legalábbis az USA-ban. A sör Egyesült Államokbeli forgalmazója, a Constellation Brands szóvivője még február végén is azt nyilatkozta a CNN-nek, hogy a márka jól fogy, az értékesítés 5 százalékkal bővült is a megelőző 4 hétben, az emberek pedig tudják, hogy nincs kapcsolat a sör és a vírus között.

Ehhez képest a Carlos Brito a világ legnagyobb sörgyártója, a Coronát is jegyző Anheuser-Busch InBev vezérigazgatója már néhány nappal később hatalmas veszteségről beszélt a CNBC-nek. Azt mondta: a Corona az elmúlt tíz év leggyengébb negyedévét produkálhatja, igaz ezt jórészt a járvány miatt elsősorban Kínában bezuhanó kereslettel magyarázta, nem a véletlen névegyezéssel.

Az egészen meglepő sörös reakciók miatt a magyarországi tapasztalatokról is megkérdeztük kereskedelmi dolgozókat, illetve két olyan céget, amelyek koronához köthető márkanevű termékeket forgalmaznak. Bár itthon is lehetett látni olyan képeket, amik nem erre utaltak, összességében úgy tűnik, hogy a magyar vásárlókat nem zavarják a vírus nevével egyező márkák.

A Korona Gomba forgalmazója nem reagált megkeresésünkre, a Magyar Cukor Zrt-nél viszont azt mondták lapunknak, hogy a Koronás Cukrot is viszik, mint a cukrot. A cégnél egész pontosan úgy fogalmaztak, hogy

a hazai kiskereskedelmi forgalomban, amely esetünkben döntően az 1 kilogrammos kiszerelésű cukrot jelenti, számottevő emelkedést tapasztaltunk az előző hónaphoz, és a korábbi év azonos időszakához képest is.

Pedig az összekapcsolás itthon is megvan. Egy kiskereskedelmi forrásunk arról mesélt, hogy néhány héttel ezelőtt még termékbemutatót is tartott a cég, és a vevők időnként elengedtek egy-két szóviccet.

Mindenesetre a kereskedői tapasztalatok is azt mutatják, hogy nincs ellenérzés a korona márkanevű termékekkel szemben. Ezt erősítette meg lapunknak a koronavírus témában a láncok hivatalos kommunikációját összefogó Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Vámos György is.

Közélet Corona cukor koronavírus márka Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Fabók Bálint
2020. április 1. 11:24 Közélet

Példátlan összefogás körvonalazódik Magyarországon a járvány hatására

Maszkokat otthon varró családoktól medvehagymát gyűjtögetőkig rengetegen segítenek a járvány elleni fellépésben. Igaz, vannak, akik csak a fotó miatt csinálják.

Avatar
2020. március 31. 16:04 Közélet

Az áramkereskedők szerint csak 2021-re állhat talpra az európai gazdaság

15 százalékkal visszaesett az áramfogyasztás, olyan sokat gyengült a gazdaság teljesítménye. Az áram is olcsóbb lesz, de még nem dőlt el, hogy ki nyeli le a veszteséget.

Stubnya Bence
2020. március 31. 06:51 Közélet

Most tényleg meg kell mentenie a gazdaságot a kormánynak. Nem mindegy, mit választ

Kevés a hitelmoratórium, a kormánynak valahogy pótolnia kell a cégek kieső bevételeit, és a munkaerőpiac szétesését is meg kell állítania. Összeszedtük az opciókat.

Fontos

Váczi István
2020. április 1. 16:59 Pénz

Sosem zuhant még ekkorát a forint Fidesz-kormány alatt, közbelépett a jegybank

Rákapcsolt a gyengülésre a forint, utoljára 2009 elején esett ilyen sokat ilyen rövid idő alatt, és ezt már az MNB sem nézte tétlenül.

Kasnyik Márton
2020. március 31. 19:44 Podcast

Cser Tamás: Aki teheti, lassan elkezdhet beszállni a részvényekbe

G7 Podcast! A Hold Alapkezelő portfóliómenedzsere szerint az emberek optimizmusa és élni akarása miatt gyorsan visszatérhet a gazdaság a most még mélyülő válság után.

Torontáli Zoltán
2020. március 31. 12:04 Élet

Ha Magyarországon maradok, panaszkodó, középszerű kutató lettem volna

Lesz oltás a koronavírus ellen, és talán nem is kell évente megismételni - mondja lapunknak adott interjújában Karikó Katalin, az újfajta vakcina alapelvének egyik kifejlesztője. Elmondja, hogyan élte meg, amikor 1985-ben Szegeden ajtót mutattak neki, és miért nem kap jutalékot egyetlen eladott oltás után sem.