Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2017. október 25. 12:21 Közélet, Vállalat

Mészáros Lőrinc üzlettársa építheti a békési autópálya utolsó szakaszát is

A Duna Aszfalt Kft. (DA) nyerte a Békéscsabát az M5-ös autópályával összekötő gyorsforgalmi út utolsó szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalat 41,4 milliárd forintért építheti meg a 18 kilométernyi autóutat.

A Duna Aszfaltén kívül még három ajánlat érkezett be, ezek közül azonban kettőt (a Colas és Strabag cégei által leadottakat) érvénytelennek minősítettek, míg az egyetlen versenyben maradt konkurens 3,5 milliárd forinttal drágábban vállalta volna csak a munkát. Utóbbi egyébként az SDD nevet viselő konzorcium volt, amit két győri és egy lábatlani cég alkotott.

A DA nem csak ezen a tenderen futott be: az M44-es másik két szakaszát közel 99 milliárd forintért építhetik meg a Hódút Kft-vel közösen. Az egyetlen olyan szakasz, amin nem ők dolgoznak, a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti 20,5 kilométer: az erre kiírt közbeszerzést az EuroAszfalt-Swietelsky-Soltút-A Híd négyes nyerte 44 milliárdos ajánlattal.

 

Szakasz   Hossz (km)  Ár (milliárd)  Nyertes 
Tiszakürt-Kunszentmárton 20,5 56,5  Duna Aszfalt – Hódút
Kunszentmárton-Csabacsűd 20,5  44,0 EuroAszfalt – Swietelsky – Soltút- A-Híd
Csabacsűd -Kondoros  20,4 42,2 Duna Aszfalt – Hódút
Kondoros-Békéscsaba 18,0  41,4 Duna Aszfalt

 

A Duna Aszfalt Szíjj László cége. A tiszakécskei üzletembernek korábban a Hódút Kft-ben is volt részesedése, ám ettől nagyjából két éve megvált, így utóbbi társaság egyetlen tulajdonosa Varga Károly maradt. Mind a két vállalkozó közeli üzleti kapcsolatot ápol Mészáros Lőrinccel. Szíjj a Visonta Projekt, a Marlera Istria és a CLH Kft-kben is közös tulajdonos a felcsúti polgármesterrel, de utóbbi cégben Varga Károlynak is van részesedése.

Az M44-es egyébként nagyon régi hiányossága a magyar úthálózatnak. Politikusok jó ideje ígérik, hogy az út megépül, azonban a projekt időről időre csúszott. Orbán Viktor például a 2014-es parlamenti választások előtti országjárása idején arról beszélt, hogy a következő ciklus végére már biztosan elkészül az M44-es, ám végül ezt a határidőt sem sikerült tartani.

Bár valószínűleg nem ez az egyetlen ok, a gyorsforgalmi út hiánya egész biztosan nagyban hozzájárult a viharsarokként is emlegetett térség gazdasági leszakadásához. Békés az elmúlt években a leglassabban fejlődő megyék között volt az országban: 2006 és 2015 között alig 11 százalékkal nőtt a GDP-je, ennél csak Nógrád és Baranya teljesítménye volt gyengébb. Mindeközben az ország gazdasága ötödével bővült, és nem egy megye 30 százalék körüli, vagy azt is jelentősen meghaladó növekedést ért el.

 

 

A most megépülő durván 80 kilométernyi négysávos út összesen 184 milliárd forintba kerül. Ez kilométerenként 2,3 milliárdos költséget jelent. A teljes útszakaszon közel ötven hidat alakítanak ki, köztük egy 450 métereset is, ami a Körösön ível majd át. A közbeszerzéseket kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a beruházás 2019 harmadik negyedévében zárulhat.

Fotó: magyarepitok.hu

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Vállalat Duna Aszfalt M44 mélyépítés Szíjj László útépítés Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Kiss Péter
2024. április 11. 04:34 Pénz

A kínai ingatlanpiaci válság Amerikával ellentétben nem fog rendszerszintű krízissé fajulni

Az ország új növekedési modellje már nem az ingatlanpiacra fog támaszkodni, így annak gazdasági súlya tovább csökken, és ez a részvénypiacra is hatással lesz.

Hartvig Áron
2024. április 10. 04:34 Közélet

Ezentúl csak akkor lesz napelem a magyar háztartásokban, ha a hozzá tartozó akkumulátorra nagy támogatás jár

A jelenleg zajló háztartási napelempályázat egy dolgot már a lezárása előtt bizonyított: akkumulátorok nélkül többé nem kerülnek napelemek a háztetőkre.