Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2017. október 11. 16:17 Közélet, Vállalat

Sokba kerülhet az amerikai fociégés a vb-t közvetítő tévétársaságnak

Hatalmasat bukik a Twenty-First Century Fox amerikai tévécsatorna azon, hogy az Egyesült Államok válogatottja nem jutott ki a 2018-as világbajnokságra. A társaság még 2011-ben 425 millió dollárt (jelenlegi árfolyamon 111 milliárd forintot) fizetett a következő évi és a 2022-es vb-k közvetítési jogáért. Az összeg akkor sokakat meglepett, mivel több mint négyszerese annak, amennyiért a konkurens ESPN megszerezte a korábbi két világbajnokságot.

A Fox-nál abban bízhattak, hogy mivel az USA-ban egyre népszerűbb labdarúgás, a vb nézettsége is látványosan megugrik majd. Látszólag túl nagy kockázatot nem is vállaltak, az ország válogatottja 1986 óta ugyanis minden világbajnokságon ott volt. Ráadásul a hatcsapatos selejtező-csoportjukból az első három automatikusan kijut, a negyedik pedig pótselejtezőt játszhat.

Az amerikaiaknak azonban így sem sikerült kiharcolniuk a részvételt. Miután tegnap 2-1-re kikaptak (az előtte 9 meccsen összesen 3 pontot gyűjtő) Trinidad és Tobagótól, csak az ötödik helyen végeztek Mexikó, Costa Rica, Panama és Honduras mögött.

A világbajnokságot így nyilván sokkal kevesebben fogják nézni az Egyesült Államokban, mintha a nemzeti csapat is részt venne az eseményen, ami a reklámbevételeken is meglátszik majd. Az, hogy pontosan mennyit bukik a csatorna, előre elég nehéz lenne számszerűsíteni (utólag sem lesz könnyű), de volt olyan elemző, aki a Twenty-First Century Fox szempontjából katasztrófának nevezte a válogatott kiesését. A cég részvényárfolyama két százalékos eséssel nyitott az amerikai kereskedésben.

Miközben az Egyesült Államokban a bevételek miatt aggódnak, itthon valószínűleg komoly fejtörést nem okoz a közvetítő csatornának, hogy a magyar válogatott sem jutott ki a vb-re. Egyrészt mi épp akkor vettünk részt utoljára vb-n, amikor az amerikaiak lecsúsztak róla (tehát 21 éve), másrészt itthon a közvetítési jogok megvásárlásában szinte egyáltalán nem játszottak szerepet üzleti megfontolások. A világbajnokság mérkőzéseit ugyanis a közmédia sportcsatornája tűzi műsorra. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap a 2018-as és 2022-es vb-ért összesen 2,32 milliárd forintot fizetett még 2012 elején.

A magyar válogatott kiesése egyébként már hetekkel ezelőtt eldőlt. A csapat végül 10 meccsen mindössze 13 pontot gyűjtött, kevesebb, mint fele annyit, mint a második, még pótselejtezőt érő helyen végző Svájc.

Közélet Vállalat labdarúgás MTVA Twenty-First Century Fox Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

Fabók Bálint
2020. január 27. 17:29 Közélet

Így néz ki, amikor Szíjj László 145 milliárdos útépítésért repül Afrikába

A negyedik leggazdagabb magyar azért utazott a Kongói DK-ba, mert egy világszinten számottevő útépítést készít elő a világ egyik legkorruptabb országában.

Avatar
2020. január 27. 10:14 Közélet

Elszállt a tb-kassza hiánya, részben a magasabb nyugdíjak miatt

Komoly következményekkel járt a kormány újítása a munkáltatói befizetések költségvetési elosztását illetően.

Hajdu Miklós
2020. január 27. 06:51 Közélet

Ki fog derülni, mennyire káros volt leépíteni az oktatást

Eddig a munkavállalókért versenyeztek a cégek, és ez elfedte az oktatási rendszer már ismert, időközben egyre súlyosabbá vált problémáit. Ez hamarosan megváltozhat.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. január 28. 06:56 Élet, Világ

Jó lenne, de rövid távon lehetetlen a műanyag csomagolások uniós betiltása

Mint elefánt a porcelánboltba, úgy lépett be az új környezetvédelmi uniós biztos a hivatalába. A műanyagok elleni harc radikális képviselőjének tűnik a litván politikus.

Fabók Bálint
2020. január 25. 07:29 Élet, Világ

Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába

Kína megelégelte, hogy a nyugat évtizedeken át hulladéklerakóként használta. Világszintű válságban van az újrahasznosítás, Magyarország is érintett.

Avatar
2020. január 24. 16:21 Élet

Megőrülsz a Facebooktól? A viselkedési gazdaságtan segíthet

Csökkenteni lehet a közösségi média káros hatásain, ha bevetjük a viselkedési gazdaságtan trükkjeit.