Hírlevél feliratkozás
Forint Ferenc
2021. március 8. 10:35 Fizetett hirdetés

Cemix néven folytatja a Lasselsberger-Knauf

A vállalatcsoport régiós stratégiájának fontos lépése a névváltás. Magyarország egyik meghatározó építőanyaggyártója 2020 novemberében márka- és cégnevet váltott. A Cemix márkanév Közép-Európa 8 országában lesz jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására.

A Lasselsberger Kft. 1990-ben kezdte meg a gyártást és az értékesítést Magyarországon. A felfutóban lévő veszprémi gyár nem sokkal később felkeltette az építőiparban komoly érdekeltségekkel rendelkező német Knauf család érdeklődését, amely 1991 nyarán részedést vásárolt benne, így innentől Lasselsberger-Knauf Kft. néven folytatta tevékenységét.

A cég a vakolatok és az esztrich (aljzatképző) termékek gyártása és forgalmazása területén egyértelműen élen jár Magyarországon. Ezen felül jelentős pozíciókkal rendelkezik a hidegburkolási termékek és hőszigetelő rendszerek piacán is. Magyarországon jelenleg négy termelőüzemet működtet, és több mint 180 embert foglalkoztat, emellett Romániában és Horvátországban is leányvállalatokkal rendelkezik.

A Lasselsberger-Knauf 2019-ben itthon közel 350 ezer tonna építőanyagot értékesített, ezzel mintegy 12 milliárd forint árbevételt ért el, ami több mint 16 százalékkal haladja meg a 2018-as értéket. A 2020-as árbevétel a várakozások szerint a járványhelyzet okozta negatív hatások ellenére is el fogja érni a 12 milliárd forintot.

Országok helyett régióban kell gondolkodni

A több mint 30 éves múltra visszatekintő építőanyaggyártó tulajdonosai hosszútávú stratégiai megfontolások alapján úgy döntöttek, hogy a Lasselsberger-Knauf Kft. november közepétől Cemix Hungary Kft. néven folytatja működését. Ezzel egyidőben a cég román és horvát leányvállalatainak neve is megváltozik (Cemix Croatia d.o.o. és Cemix Romania S.R.L.).

A régiót is érintő döntés értelmében a Cemix márkanév Közép-Európa 8 országában lesz jelen, amivel a Knauf és a Lasselsberger család tulajdonában lévő vállalatcsoport tagjainak lehetősége nyílik a határok nélküli együttműködésre, fejlesztéseik összehangolására és erőforrásaik megosztására. A névváltás nagyban erősíti a piaci pozíciókat, elősegíti a gyorsabb fejlődést és a szolgáltatási színvonal emelkedését.

Veit Tamás, a Cemix Hungary Kft. ügyvezetője szerint az új márkanév bevezetése annak a hosszútávú stratégiának az egyik fontos első lépése, amely a vállalatcsoport teljes működését átfogja a régióban. „Ennek lényege, hogy a csoport tagjainak országhatárokon túl nyúló együttműködésben kell gondolkodniuk. Csak úgy maradhatunk hosszú távon is versenyképesek, ha megosztjuk erőforrásainkat és minél több területen összehangoljuk munkánkat” – mondta Veit Tamás.

Az új stratégia előkészítése már évekkel ezelőtt megkezdődött. A vállalatcsoport tagjainak részvételével számos olyan közös projekt zárult eredményesen az elmúlt időszakban, amelyek során sikerült kiaknázni a regionális együttműködésből fakadó előnyöket.

A közös irányelvek és a cégkultúrák közeledése már eddig is lehetővé tették, hogy a vállalatcsoport tagjainak fejlesztései a többiek számára is elérhetővé váljanak. A termékfejlesztések és a marketingtevékenység intenzívebb összehangolása révén mostantól gyorsabban tudunk új, innovatív termékeket és megoldásokat piacra dobni. Ráadásul a Cemix márkanév bevezetésével mindezt egyszerre 8 ország piacán tehetjük meg, ami gyorsabb megtérülést eredményez” – tette hozzá Veit Tamás.

Miért pont Cemix?

A Cemix már létező márkanév Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában. A cseh Cemix az ország első építőanyag gyártóinak egyike volt, más név alatt ugyan, de történelme több mint 100 évre nyúlik vissza. Vagyis egy jól bejáratott, Közép-Európában komoly múlttal és reputációval rendelkező márkanévről beszélhetünk.

A Cemix rövid, könnyen kiejthető és könnyen megjegyezhető, ezen felül pedig mozaikszóként is remekül funkcionál, hiszen a következő, az építőipari szakzsargonból ismert, önálló értelemmel bíró részekből áll össze: CEment + MIXed = CEMIX.

Jövőbeni fejlesztések

A cégnév- és márkanév váltás új lendületet adhat a Cemix-csoport közös fejlesztési tevékenységének. Ennek egyik kiemelt területe a logisztika, amelynek esetében a Cemix Hungary Kft. (Lasselsberger-Knauf Kft.) eddig vezető szerepet töltött be a vállalatcsoporton belül. A veszprémi székhelyű cég a tervek szerint 2021-ben vezeti be a területet érintő legújabb fejlesztését, egy úgynevezett ütemezett kiszolgáló rendszert, amely a papírmentes és hatékonyabb működés mellett magasabb kiszolgálási színvonalat nyújt a partnerek részére. A projektnél kezdetektől fogva szempont volt, hogy a cégcsoport többi tagja is át tudja majd venni az új megoldást.

A digitalizáció egy másik fontos terület, ahol a közös fejlesztési tevékenység összehangolásának sürgető aktualitása van. Ehhez kapcsolódik az IT-biztonság kérdése is, amely a cégváltást követően immár egységes kihívás elé állítja a közös stratégia mentén működő teljes vállalatcsoportot.

Környezetvédelemi fejlesztések

A vállalatcsoport stratégája kiemelten foglalkozik a környezetvédelemmel és a környezet iránti felelősség kérdésével is. „A környezettudatos gondolkodás korábban is fontos része volt a Cemix Hungary Kft. céges kultúrájának. Komoly eredményeket értük el a hulladék-gazdálkodás, a hatékony energiafelhasználás, a veszélyes anyagok kezelése és az irodai papírhasználat visszaszorítása terén. Természetesen készek vagyunk a további fejlődésre, és a jó példák, kipróbált megoldások átvételére a Cemix-csoport más tagvállalataitól” – mondta Veit Tamás.

A környezetvédelemmel kapcsolatos eddigi erőfeszítések egyértelmű visszaigazolásának tekinthető, hogy a cég 2020-ban bevezette az ISO 14001 Környezetközpontú Irányítási Rendszert, ami alapul szolgálhat a további környezettudatos fejlesztéseknek. Ez a gondolkodás a Cemix Hungary Kft. (Lasselsberger-Knauf Kft.) beruházásainak elbírálása esetén is az egyik leglényegesebb szemponttá lépett elő. Erre példa az a 2021-ben befejeződő horvátországi fejlesztés, amelynek eredményeként a durdevaci gyár energiaszükségletének jelentős részét megújuló forrásból (napelem) lehet majd biztosítani.

Gazdasági kilátások

Az építőipart, ezen belül az építőanyagok piacát a normál folyamatok mellett a kormányzati intézkedések is nagymértékben befolyásolták az elmúlt években.

A 2016-ban bevezetett 5%-os lakásáfa tavaly év végi kivezetésének visszafogó hatása már 2019 utolsó negyedében érezhető volt, a hazai építőipar dinamikája tehát az intézkedés életbe lépése előtt megtörni látszott. „A negatív fordulat leginkább az elmúlt évek növekedésének motorját, a társasház és az irodaház építéseket érintette, míg a családi házak építésénél nem tapasztaltuk ezt a jelenséget. Az nagyobb projektek indulása esetén a beruházók részéről kiváró álláspont volt érzékelhető. Sokan közülük a rozsdaövezeti építkezések ösztönzési programjának részleteit várták” – vázolta az egy évvel ezelőtti piaci folyamatokat Veit Tamás.

2020 első negyedévének végén a Covid-19 járvány teljesen új helyzetet teremtett. „A Kormány építőipart érintő rendkívüli gazdasági intézkedései, köztük az újépítésű ingatlanokra vonatkozó 5%-os áfa ismételt bevezetése és a lakásfelújításokra családonként igénybe vehető 3 millió forintos támogatás optimistává tesz minket. Ezek eredményeként a családi házas építkezéseknél jövőre nem várunk csökkenést, a felújításoknál pedig a 2020-as évben tapasztalt emelkedő trend folytatására számítunk” – tette hozzá a veszprémi cég ügyvezetője.

Az előzetes várakozások szerint a Cemix Hungary Kft. árbevétele 2021-ben is eléri majd az 2020-as értéket.

Fizetett hirdetés Olvasson tovább a kategóriában

Fizetett hirdetés

Forint Ferenc
2021. június 11. 09:31 Élet, Fizetett hirdetés

Napelem családi házra – jó befektetés vagy csapda?

A családi házak napelemmel való felszerelése már évek óta kérdés a tulajdonosok fejében. Megéri kiépíteni a rendszert? Tényleg nagyon sokáig tart, mire megtérül a befektetett pénz? Vegyek fel rá hitelt? Van rá bármilyen támogatás? Ilyen és ehhez hasonló kérdések merülnek fel a napelemrendszerek installációja előtt. Ebben a cikkben azt szeretnénk bemutatni, hogy vajon megéri-e napelemmel ellátni egy családi ingatlant, vagy csak egy csapda az egész, amivel adósságokba verhetjük magunkat.

2021. április 28. 09:56 Fizetett hirdetés, Pénz

Öngondoskodás, amin nem fog a nyugdíjkorhatár-emelés

(Lantos Tamás a Nyugdíj Másképpen pénzügyi szakértője.)

2021. április 12. 11:57 Fizetett hirdetés

Privátbank: ahol biztonságban gyarapodhat több tízmilliós vagyonunk

(Lantos Tamás az Investopedia pénzügyi szakértője.)

Fontos

Avatar
2021. június 13. 18:16 Élet

Nem mindegy, mit írunk az önéletrajzunkba pár év kihagyás után

Ha gyereknevelés miatt marad otthon valaki, kisebb eséllyel hívják vissza, mint ha munkanélküliség miatt nem dolgozik egy ideig.

Hajdu Miklós
2021. június 13. 07:24 Élet

Sok tanárt újításra sarkallt a digitális oktatás

A pedagógusok közül sokan kihasználták az elmúlt két tanévet arra, hogy megújítsák a tanítási és osztályozási módszereiket.

Avatar
2021. június 12. 17:15 Világ

Az olimpia, amely már nem tűnik olyan jó ötletnek

Egyre nagyobbak az olimpia megrendezésével vagy törlésével kapcsolatos indulatok, de óriási anyagi veszteségek nélkül már nem tudna visszalépni Tokió.