Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2020. november 5. 10:36 Élet

Adókedvezményt kaphatnak a céges biciklik Magyarországon

Révész Máriusz aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos egy sajtórendezvényen ma azt mondta, szerdán elkezdték az egyeztetéseket a Pénzügyminisztériummal arról, hogy a magyar cégek valamilyen kedvezményes formában vállalati kerékpárflottákat üzemeltethessenek.

A részletek még nem ismertek, de a kormánybiztos azt mondta, a minisztérium adóügyekért felelős szakembereivel kezdtek bele az egyeztetésekbe, ami arra utal, hogy céges, vagy esetleg munkavállalói adókedvezményekben gondolkodhatnak.

Nemrég írtunk arról, hogy például Finnországban, a 2021-es költségvetés tervezésekor merült fel a céges biciklik adótámogatásának ötlete. Az ottani pénzügyminisztériumi javaslat szerint a munkáltató vásárolná meg a biciklit, amelyet szabad használatra átadna a munkavállalónak. A cég a bicikli árával csökkenthetné a munkáltatói személyi jövedelemadó fizetési kötelezettségét, vagyis a költséget leírhatná a fizetendő adó összegéből.

Visszatérve a magyar ösztönzőkhöz: nemrég indult el az elektromos biciklik vásárlásának állami támogatásos rendszere, ebben a pedálszenzoros e-biciklikhez legfeljebb 90 ezer, a nyomatékszenzoros modellekhez pedig legfeljebb 150 ezer forintos támogatást lehet igényelni.

Révész Máriusz azt mondta, tavaly 3500 elektromos biciklit értékesítettek Magyarországon, de összesen 350 ezer e-kerékpár készült az országban, ebből 270 ezret a tószegi központú Accell Hunland Kft. készített. Ebben az üzemben egyébként nemrég készült el a 3 milliomodik kerékpár.

2019-ben a cég elérte a 100 milliárd forintos árbevételt, 600 embert foglalkoztat jelenleg, és Jász-Nagykun-Szolnok megyében a harmadik legnagyobb vállalattá nőtte ki magát – mondta Vass Attila ügyvezető igazgató.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkár 260 ezer forintos céges bringákat is kaphatnának a finn munkavállalókNem is azon megy a vita, hogy szükség van-e a környezetbarát megoldásra, hanem azon, hogy a 750 eurós felső határ elég, vagy kevés.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet Accell Hunland bicikli céges bicikli támogatás Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2024. július 19. 11:22 Élet

Tavaly a mezőgazdaság mentette meg a magyar gazdaságot, idén viszont lehúzhatja

A forróság és a szárazság egyre inkább veszélyezteti a kukorica és a napraforgó termését, ami negatívan befolyásolhatja az ország gazdasági teljesítményét.

Torontáli Zoltán
2024. július 19. 05:26 Élet

Sok buktatót és csapdát kell elkerülnie, aki az otthonfelújítási milliókra pályázik

Nagy a rohanás az 1990 előtt épült családi házak felújítását segítő programnál, ami túlárazásokhoz és átgondolatlan korszerűsítési döntésekhez vezethet.

Torontáli Zoltán
2024. július 16. 12:47 Adat, Élet

Sokkal jobban drágulnak most az albérletek, mint az eladó lakások

Nagyon mennek fel az albérleti díjak, pedig még ki sem hirdették a felvételi ponthatárokat.

Fontos

Váczi István
2024. július 19. 14:47 Világ

Sokkal drágábban épülhet új atomerőmű Csehországban, mint Pakson

A dél-koreai KHNP építheti meg Csehország új atomerőművét a jelenleg is működő Dukovany atomerőmű telephelyén; 43 százalékkal lehet drágább, mint Paks 2.

Jandó Zoltán
2024. július 18. 14:13 Adat

Pörgetjük a légkondikat, azok pedig rekordokat döntve zabálják az áramot

Kedden 144,5 gigawattóra áramot használtunk, aminél nyáron csak egyszer, 2021 júniusában mértek magasabb fogyasztást. Akkor is hőhullám volt.

Váczi István
2024. július 18. 11:39 Közélet

Nem baj, hogy olyan drága, mint egy metró, 113 milliárdot ad a Déli körvasútra az EU

290 millió euró, azaz mintegy 113 milliárd forint uniós támogatást kap a Déli körvasút fejlesztése az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből.