Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2019. szeptember 16. 12:45 Élet

Lebomló változatot készítettek a környezetszennyezés egyik szimbólumából

Előző hétfőn adták le a VOX tévécsatorna német adásában futó befektetési show, a Die Höhle der Löwen (Oroszlánok barlangja, idehaza Cápák között címen futott a franchise) legújabb részét, amely országosan ismertté tette az egyik legígéretesebb startup vállalkozást, a Rezemót. A társaság olyan kávékapszulákat gyárt és forgalmaz, amelyek fából és bioműanyag keverékéből készülnek, így akár egy sima házi komposztálóba is kidobhatók.

A műsorban üzleti ötletekhez keresnek kockázati tőkét, és amikor a négy zsűritag megismerte a Rezemo elképzeléseit, összesen 1,5 millió eurót szavazott meg neki. A (korábban felvett) műsor után meg is indultak a tőkebevonási tárgyalások, és bár végül a Rezemo két alapítója nem jutott egyezségre a befektető-zsűritagokkal, a tévészereplés sikere nyomán valószínűleg nem lesz gond pénzt szerezni.

A környezetbarát kávékapszula ötletét két fiatal német mérnök, Julian Reitze és Stefan Zender találta ki. Reitze a német vasút egyik szaúd-arábiai projektjén dolgozott, Zender pedig Sanghajban töltötte tanulmányi idejének egy részét, és mindketten azzal az élménnyel tértek vissza, hogy a csomagolási hulladék kezelése a fejlett világon kívül sokkal nagyobb problémát okoz. Reitze a Wirtschaft Wochének most azt mondta, teljesen ledöbbentek azon, hogy mennyi kávékapszula fogy világszerte, és ennek ellenére sincs még a terméknek zöld változata.

Úgy számolnak, hogy évente 60 milliárd kávékapszulát adnak el a világon, ebből 3,1 milliárdot Németországban. Csak ez utóbbi tétel évi 8 ezer tonna alumíniumhulladékot eredményez. A Nestlé, vagyis a piacvezető Nespresso márka gazdája azt szokta mondani, hogy a használt kávékapszulát érdemes nem hulladéknak, hanem újrahasznosítható anyagnak tekinteni, de ez csak hatékony gyűjtés és kezelés mellett igaz. Emellett azért is jönnek elő gyakran a kávékapszulák a környezetszennyezéssel kapcsolatos vitákban, mert

olyan területen terjedtek el, amely (vagyis a kávézás) korábban a nagyobb kiszerelések miatt sokkal kevesebb csomagolóanyagot igényelt.

A Rezemo előnye abban rejlik, hogy lebomlik, vagyis nem kell feltétlenül újrahasznosítani, sőt a házi komposztba is betehető.

Ahogy a Stern írja, a Nespresso egyébként azt szokta mondani, hogy csak alumínium csomagolásban lehet a kávé aromáját megfelelő ideig megőrizni, ez akár 24 hónap is lehet. A Rezemo szerint azonban a fogyasztási szokások nem indokolnak ilyen hosszú időtávot, az ő kapszuláik 9 hónapig tartják a kávé aromáját, és az is bőven elég.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVisszaváltható dobozban árul jégkrémet és sampont egy magyar származású üzletemberA falusi szikvizeshez hasonlóan hozza a tusfürdőt vagy tésztát, majd viszi el a visszaváltható csomagolást az Egyesült Államokban és Párizsban elindított Loop.

A technológia elég versenyképes árazást tesz lehetővé: a Rezemo jelenleg nettó 135 forintnak megfelelő euróért árul (14 darabos kiszerelésben) egy kávékapszulát, Magyarországon pedig egy Nespresso kapszula ára nettó 80 forint körül van. A bruttó értékben azonban kisebb a különbség, mert Németországban 7 százalék az áfa, míg Magyarországon 27, illetve a Rezemo árai a német Nespresso-árakhoz is közel járnak, így a vásárlók várhatóan nem ez alapján fognak választani a két termék között.

A Nestlé egyébként éppen most nyitott egy saját csomagolástechnikai intézetet a svájci Lausanne-ban, amely főként  az újratölthető és újrahasználható csomagolással, az egyszerűsített, illetve újrahasznosított csomagolóanyagokkal, nagy teljesítményű nem áteresztő papírokkal és bioalapú, komposztálható anyagokkal kísérletezik majd.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKétszer annyit fizetsz a kávéért, mint az olaszokDohában kell a legtöbbet fizetni egy csésze kávéért, Lagosban a legkevesebbet, de Rómában és Milánóban is olcsón kávézhatunk.

Élet kapszula kávé kávékapszula Nespresso Rezemo Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. szeptember 18. 14:37 Élet

Miért változott meg ennyire az emberek hozzáállása a vírushoz?

A félelem után a többségnél idővel a megnyugvás érzése kerekedik felül, akkor is, ha ez nem indokolt.

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 16. 15:02 Élet, Közélet

Nem érdekli az embereket az idegesítő magyar víruskövető mobilalkalmazás

Gyakorlatilag senki sem használja Magyarországon a VírusRadart, és ennek megvan az oka. A szoftver sokaknak idegesítően rossz, nincs mögötte erős kommunikáció, Apple-gépekre pedig elérhetetlen.

Fabók Bálint
2020. szeptember 15. 17:07 Élet

Valóság lett a viccből, itt a Lidl saját ruhakollekciója

Már Magyarországon is lehet kapni a kultikussá vált Lidl sportcipőből, és az Aldi is most jelentette be a saját kollekcióját.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. szeptember 19. 07:41 Adat

Lehet, hogy a covid a történelem szemétdombjára küldi az influenzát

Híre-hamva sincs az influenzának azokban az országokban, ahol ilyenkor dúlni szokott. Átmeneti győzelem ez, vagy sikerül végleg megszabadulnunk tőle?

Bucsky Péter
2020. szeptember 18. 07:08 Közélet

Százból hét forintot kap meg, de azért Budapest fizesse a válságkezelést

Nagyvonalú fővárosi segítséget javasol a Fidesz budapesti cégek számára, miközben az itteni vállalkozások adóinak döntő része a központi költségvetésbe kerül.

Jandó Zoltán
2020. szeptember 17. 06:49 Adat, Közélet

Hiába javasolták saját szakértői, az állam nem pörgette fel igazán a tesztelést

Jelentős részben a saját zsebből fizetett, nem pedig az állami tesztek dobták meg a mintavételek számát, és nem is érnek el annyi embert, mint amennyit az adatok sugallnak.