Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. július 2. 13:03 Élet

Egészen könnyű átverni az interneten hirdetőket

Baráti beszélgetések gyakori témája, hogy ki mennyire kap személyre szabott reklámokat az interneten. Vannak, akik örülnek, ha olyan hirdetések kerülnek eléjük, amelyek tényleg érdeklik, sok embert azonban zavar a túlságosan pontos profilalkotás, úgy érzik, hogy teljesen elveszett a magánszférájuk.

Az utóbbi csoportba tartozók számára készítette el a mschf*Kiejtve mischief, azaz bajkeverő, csínytevő. internetes stúdió és a Mozilla a Track THIS névre keresztelt alkalmazást, amely egyben a Firefox böngésző legújabb, Quantum névre keresztelt változatának népszerűsítését is szolgálja. Ez a böngészőbe beépülő program ugyanis megtéveszti azokat az alkalmazásokat, amelyek a netezési szokások alapján mindenkiről kialakítanak egy személyiségprofilt. Ebből következik ugyanis, hogy kinek mit lehet a legnagyobb eséllyel eladni, az algoritmusok ez alapján határozzák meg, hogy kinél milyen hirdetés jelenjen meg adott reklámfelületen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElképesztő piaca van az adatoknak, amiket önként és ingyen adunk oda a Google-nek és a FacebooknakAz internethasználók tevékenysége nyitott könyv az online hirdetők számára, és ebben a rendszerben lehetetlen megmondani, hogy ez ki felelőssége.

Ehhez ez a kis programocska nem csinál mást, mint olyan oldalakat nyit meg a böngészőben, amelyek négy előre definiált személyiségtípus valamelyikéhez kapcsolódnak. Ezek az éppen felkapott ruházati termékek megszállott vásárlói, a dúsgazdagok, a világvégevárók és az influenszerek.

Forrás: Mozilla

A Mozilla blogja felhívja a figyelmet arra, hogy előtte mentsünk el minden szükségesnek tűnő dolgot, mert az egyszerre megnyíló akár száz böngészőablak leterheli a gépet.

Ennyi új típusú tartalomfogyasztás (híroldalak, webáruházak, hirdetések megnyitása) már alkalmas arra, hogy félrevezesse a profilalkotó algoritmusokat, bár elképzelhető, hogy pár nap kell, mire a változás teljes körűen érzékelhető lesz a megjelenő reklámokon. Ha például látszólag kaszinók, exkluzív hitelkártyák, luxusékszerek, tervezői ruhák, milliárdos értékű házak és szigetek iránt érdeklődünk, akkor nagyon hamar ilyen hirdetések fognak minket megtalálni – emeli ki a BBC.

„Ezek az algoritmusok és weboldalak áruként kezelik az embert, ezért valami olyasmit akartunk létrehozni, amivel visszaveheti a kontrollt a felhasználó” – mondta a Vice-nak Daniel Greenberg, a mschf stratégiai igazgatója. Hozzátette, ő az influenszer profilt választotta, és a következő egy hétben olyan hirdetéseket kapott – női ruhák, smink- és bőrápolási termékek –, amelyekkel kapcsolatban sosem keresett vagy olvasott semmit.

Élet firefox influenszer internetes hirdetések mozilla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2020. január 17. 17:36 Élet

Csak át kell rendezni a vizsgák sorrendjét, és máris jobban teljesítenek a diákok

Nem kell nagy varázslat ahhoz, hogy érdemben javuljanak az eredmények.

Fabók Bálint
2020. január 17. 06:55 Adat, Élet

A több milliárdos lopássorozat, amellyel teljesen leszámolt a Fidesz

Pár éve annyira eldurvultak a színesfémlopások, hogy vonatot, víztornyot és hidat is bontottak szét, de volt halálos áldozat is. A kormány véget vetett ennek.

Váczi István
2020. január 16. 14:45 Élet

Eladták és feldarabolják a világ második legnagyobb gyémántját

Ha épp gyémántberakásos Louis Vuitton nyakláncot vagy fülbevalót készültél vásárolni, érdemes várnod egy kicsit.

Fontos

Stubnya Bence
2020. január 16. 17:10 Vállalat, Világ

Európai minimálbért akar az EU, de észak és kelet máris összevitatkozott rajta

Abban egyetértenek a keleti és északi tagállamok szakszervezetei, hogy közelíteni kéne a béreket, de az északiak nem akarnak uniós szinten kötelező minimálbért.

Torontáli Zoltán
2020. január 16. 06:57 Élet, Közélet

Kérdezze meg kezelőorvosát, mielőtt a kormányra hallgat a konyhában

A táplálkozás-egészségtani adatok alapján felesleges, a környezetvédelmi szempontok miatt nem jó irány, de még a nemzetközi trendeknek is ellene megy a húsfogyasztást ösztönző intenzív magyar kampányok sora.

Bucsky Péter
2020. január 15. 06:58 Közélet

Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony

A kormányfő elektromos buszos ötletét a főpolgármester is támogatja. Megmutatjuk, miért tévednek mindketten.