Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. július 2. 13:03 Élet

Egészen könnyű átverni az interneten hirdetőket

Baráti beszélgetések gyakori témája, hogy ki mennyire kap személyre szabott reklámokat az interneten. Vannak, akik örülnek, ha olyan hirdetések kerülnek eléjük, amelyek tényleg érdeklik, sok embert azonban zavar a túlságosan pontos profilalkotás, úgy érzik, hogy teljesen elveszett a magánszférájuk.

Az utóbbi csoportba tartozók számára készítette el a mschf*Kiejtve mischief, azaz bajkeverő, csínytevő. internetes stúdió és a Mozilla a Track THIS névre keresztelt alkalmazást, amely egyben a Firefox böngésző legújabb, Quantum névre keresztelt változatának népszerűsítését is szolgálja. Ez a böngészőbe beépülő program ugyanis megtéveszti azokat az alkalmazásokat, amelyek a netezési szokások alapján mindenkiről kialakítanak egy személyiségprofilt. Ebből következik ugyanis, hogy kinek mit lehet a legnagyobb eséllyel eladni, az algoritmusok ez alapján határozzák meg, hogy kinél milyen hirdetés jelenjen meg adott reklámfelületen.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkElképesztő piaca van az adatoknak, amiket önként és ingyen adunk oda a Google-nek és a FacebooknakAz internethasználók tevékenysége nyitott könyv az online hirdetők számára, és ebben a rendszerben lehetetlen megmondani, hogy ez ki felelőssége.

Ehhez ez a kis programocska nem csinál mást, mint olyan oldalakat nyit meg a böngészőben, amelyek négy előre definiált személyiségtípus valamelyikéhez kapcsolódnak. Ezek az éppen felkapott ruházati termékek megszállott vásárlói, a dúsgazdagok, a világvégevárók és az influenszerek.

Forrás: Mozilla

A Mozilla blogja felhívja a figyelmet arra, hogy előtte mentsünk el minden szükségesnek tűnő dolgot, mert az egyszerre megnyíló akár száz böngészőablak leterheli a gépet.

Ennyi új típusú tartalomfogyasztás (híroldalak, webáruházak, hirdetések megnyitása) már alkalmas arra, hogy félrevezesse a profilalkotó algoritmusokat, bár elképzelhető, hogy pár nap kell, mire a változás teljes körűen érzékelhető lesz a megjelenő reklámokon. Ha például látszólag kaszinók, exkluzív hitelkártyák, luxusékszerek, tervezői ruhák, milliárdos értékű házak és szigetek iránt érdeklődünk, akkor nagyon hamar ilyen hirdetések fognak minket megtalálni – emeli ki a BBC.

„Ezek az algoritmusok és weboldalak áruként kezelik az embert, ezért valami olyasmit akartunk létrehozni, amivel visszaveheti a kontrollt a felhasználó” – mondta a Vice-nak Daniel Greenberg, a mschf stratégiai igazgatója. Hozzátette, ő az influenszer profilt választotta, és a következő egy hétben olyan hirdetéseket kapott – női ruhák, smink- és bőrápolási termékek –, amelyekkel kapcsolatban sosem keresett vagy olvasott semmit.

Élet firefox influenszer internetes hirdetések mozilla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2020. október 22. 12:17 Élet, Vállalat

Sokkal könnyebb olyan munkahelyre bejutni, ahol már dolgozik egy évfolyam- vagy szaktárs

Az egyetemisták nagyon jól segítik egymást a pályakezdésnél.

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Fontos

Kasnyik Márton
2020. október 25. 16:09 Adat

Többen élnek rosszabbul a járvány miatt, mint azt az adatokból elsőre gondolnánk

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha ugyanannyian dolgoznának, mint a járvány előtti időben. De a változatlan számok mögött rosszabb minőségű munkahelyek vannak.

Fabók Bálint
2020. október 24. 17:09 Adat

Aggódunk a környezetért, csak fizetni ne kelljen érte

A klímaváltozás nincs az ország legfontosabb problémái között a magyarok többsége szerint, és kevesebben fizetnék meg a környezetvédelem árát, mint a 90-es években.

Bucsky Péter
2020. október 23. 07:06 Közélet

Kevesebb a hajléktalan, de egyre reménytelenebb a helyzetük

Az utóbbi évek gazdasági fellendülése során viszonylag sokan törtek ki a hajléktalanságból, a hátramaradók viszont egyre idősebbek és rosszabbul képzettek.