Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. február 4. 12:03 Élet

Ráfagyott a mosoly néhány Tesla-tulajdonos arcára

Az Egyesült Államok középnyugati területeit sújtó rekord hideg az autótulajdonosok életét is megkeserítette, különösen azokét, akik elektromos meghajtású kocsit vettek. Ez a tábor egyre nagyobb, hiszen csak a Tesla több mint 245 ezer autót adott át tavaly, háromszor többet, mint 2017-ben.

Nem titok, hogy hidegben kevesebbet bírnak az akkumulátorok, különösen, ha a hideg -30-40 fokot jelent. Ennek megfelelően a múlt héten elárasztották a közösségi médiát az ezzel kapcsolatos panaszok. Egy New Jerseyben élő Tesla Model 3 tulajdonos például arról számolt be a Bloomberg cikke szerint, hogy a hideg miatt éjszaka 30-40 kilométerrel csökken a kocsi hatótávja, munkába menet pedig további 10-15 kilométerrel a szokásoshoz képest. (A Model 3 elméleti hatótávolsága 350-500 kilométer egy töltéssel.)

„60 ezer dollárt fizettem azért, hogy ilyen gyorsan merüljön az akkumulátor”

– jegyezte meg az illető.

Az akkumulátorral kapcsolatos problémák ugyanúgy sújtják a Nissan Leaffel vagy Chevrolet Volttal közlekedőket, de a Tesla-tulajdonosoknak egy extra nehézséggel is számolniuk kell. A cég alapítója, Elon Musk rengeteget gyötörte a mérnököket annak érdekében, hogy a kilincsek az ajtóba legyenek süllyesztve, ami marketing szempontból be is jött, a vevők szeretik. Egészen addig, míg nem szembesülnek azzal, hogy a szokásos nyitási mód – meg kell nyomni az egyik oldalát, hogy a másikat kihúzhassák – hidegben nem működik.

Kanadából többen is jelentkeztek alternatív használati utasítással. Volt, aki egyszerűen rásózott egyet az ajtóra, míg más egy a fogászatban használatos, egyszerűen lehúzható ragasztóréteggel óvta a sofőroldali ajtó kilincsét. Idővel ezek a trükkök idehaza is hasznosak lehetnek, Nyugat-Európába mindenesetre már megérkezett az első szállítmány a Model 3-ból.

Elon Must Twitteren azt ígérte még január vége felé, hogy hamarosan kiadnak egy szoftverfrissítést, amely enyhít a téli problémákon.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkVáratlan fordulatot vett a Tesla-sztori, megjött a profitA sok kezdeti probléma után végre beindult a Model 3-as gyártása, és ez rögtön meglátszik a számokon.

Élet elektromos autók hatótávolság hideg model 3 tesla Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2020. június 4. 17:04 Élet

Milliókat fizet egy cég azoknak, akik hajlandóak később elkezdeni a munkát

Az Evercore 15-25 ezer dollárt kínál a már felvett, de még munkába nem állt pályakezdőinek, ha hajlandók fél-egy évvel elhalasztani a belépés időpontját.

Torontáli Zoltán
2020. június 1. 13:26 Élet

Pont olyan láthatatlanul véd a maszkviselés, mint ahogyan a vírus is terjed

Zárt térben nagyon könnyen emelkedni tud a levegőben lévő vírusos cseppek koncentrációja. A maszkviselésnek az a lényege, hogy ezt megakadályozza.

Torontáli Zoltán
2020. június 1. 07:02 Élet

Megéri leköltözni vidékre, hogy zöldséget és gyümölcsöt termeljünk magunknak?

Két tévhit akadályozza, hogy egy család önellátóvá váljon élelmiszerből. Az egyik, hogy a pázsit helyett káposztát és uborkát kell nézni a ház ablakából, a másik, hogy a kapálásba bele kell rokkanni a cél érdekében. A számok mást mutatnak.

Fontos

Avatar
2020. június 3. 13:49 Közélet

A rendszerváltáshoz mérhető kihívás vár ránk

Sok korábbi válsághoz hasonlították már a mostani helyzetet, idehaza a rendszerváltást követő időszak tanulságait is érdemes felidézni.

Jandó Zoltán
2020. június 3. 06:31 Vállalat

Mészáros Lőrinc lehet az ország legnagyobb munkaadója az állam után

A Mészáros-csoport vállalatai összesen mintegy 25 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Ennél több alkalmazottja itthon csak a Magyar Postának van.

Avatar
2020. június 2. 17:35 Vállalat

Nem baj, ha szigorúak a pályázat feltételei

A koronavírus-válság körüli pályázatokban megjelent szempontként, hogy a rossz cégeket nem kell támogatni. Ez nem baj, a szubjektív szempontok viszont rontják a hitelességet.