Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. január 20. 11:44 Élet

Agytrükkökkel húznak ki több borravalót az éttermek a vendégekből

A boltokba betérő vásárlókat vagy az éttermek vendégeit viszonylag kiszámíthatóan lehet befolyásolni bizonyos környezeti hatásokkal. Például gyorsabb vagy lassabb haladásra lehet bírni a vevőket a megfelelő zenével és színekkel, és jól ismert trükk a szupermarketekből az édességek elhelyezése a kasszáknál, amelyeket hajlamosak megkívánni a fizetéshez sorban állók, főleg a gyerekek.

A színek a vendéglőkben is működnek, egyáltalán nem véletlen, hogy a gyorsétkezdék előszeretettel használják az élénk piros és sárga árnyalatokat az arculatukban, amelyek arra késztetik a fogyasztókat, hogy hamar elfogyasszák, amit rendeltek. A hagyományos éttermekben azonban az étkezés sebességénél sokkal fontosabb, hogy mennyi borravalót hagynak a vendégek, a megfelelő színekkel pedig ez is befolyásolható egy, a Conversation-ön megjelent cikk szerint.

Az eredmények szerint az arany az a szín, amiből ha minél többet látnak egy étterem vendégei, annál jobban kiegészítik majd a számla végösszegét. Teli találat, ha nem csak a berendezés és a teríték aranylik, hanem a számlát is aranyszínű tartóban hozza ki a pincér. A hatást még a felszolgáló hajszíne is fokozhatja, egy korábbi tanulmányban ugyanis azt mutatták ki a kutatók, hogy a szőke pincérnők számíthatnak a legnagyobb jattra, legalábbis a férfi vendégektől.

A jelenség lélektani magyarázata az aranynak az emberiség történetében betöltött szerepében van. A mindig is értékes nemesfém színét az emberek a különleges és drága dolgokhoz kötik, így annak környezetében a vendégek úgy fogják magukat érezni, hogy egy menő étteremben ülnek, amit azért tehetnek meg, mert a vagyonos társadalmi rétegbe tartoznak. A legtöbben késztetést is éreznek arra, hogy ezt kifejezzék, ami az adott szituációban leginkább a borravalóval oldható meg. Ráadásul a borravalózásról bár a legtöbben azt gondolják, hogy a magas minőségű kiszolgálásért járó köszönet és hála önkéntes kifejezése, miközben igazából eredetileg a jólét és a gazdagság egyfajta fitogtatásaként terjedt el.

Élet arany borravaló étterem marketing Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2019. február 19. 15:13 Élet, Pénz

Kiszámoltuk, mennyit nyerhetsz a kaparós sorsjegyekkel

Hosszú távon még a legjobban fizető sorsjegyeknél is elveszítjük a vásárlásra költött pénzünk közel harmadát. A drágább szelvényekkel nagyobb eséllyel nyerhetünk.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 14:55 Élet, Vállalat

A sorsjegy, amin 186 forintot nyersz, 111-et hoz az államnak

Még a legigényesebb sorsjegyre is az eladási ár mindössze 6 százalékát költi a Szerencsejáték Zrt., a jellemző arány azonban inkább 1-2 százalék.

Váczi István
2019. február 18. 12:01 Élet

Élőben lehet megnézni, hogyan készül egy 75 milliós aranytömb

A perth-i pénzverdében naponta hétszer az érdeklődők szeme előtt öntenek újra egy 6,35 kilós, jelenleg körülbelül 75 millió forintot érő aranytömböt.

Fontos

Bucsky Péter
2019. február 19. 07:00 Pénz

Évi 50 milliárdot hagyunk az államnál egy ki nem használt adókedvezmény miatt

Százezrek nem élnek az szja-kedvezménnyel, pedig egy orvosi papírral évi 90 ezer forintot spórolhatnának. Aki eddig nem tette meg, öt évre visszamenőleg is kérheti.

Jandó Zoltán
2019. február 18. 06:53 Közélet

Káoszba süllyedt a kormány terve, hogy jobban szervezzék a nagy sportrendezvényeket

Nagyon úgy tűnik, hogy hiába volt rá törekvés, mégsem lesz egységes szervezési kerete és felelőse a magyarországi rendezésű nagy sporteseményeknek. Pedig lett volna logika benne.

Torontáli Zoltán
2019. február 17. 07:17 Élet

Mégis mit eszünk ennyire a Túró Rudin?

Szó szerint ízekre szedtük a kakaós masszával bevont túrórudat. Most kiderül, hogy miért van benne kukoricakeményítő, hidrogénezett olaj, vagy olyan vegyületek, mint a kálcium-laktát vagy a kálium-szorbát.