Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. január 20. 11:44 Élet

Agytrükkökkel húznak ki több borravalót az éttermek a vendégekből

A boltokba betérő vásárlókat vagy az éttermek vendégeit viszonylag kiszámíthatóan lehet befolyásolni bizonyos környezeti hatásokkal. Például gyorsabb vagy lassabb haladásra lehet bírni a vevőket a megfelelő zenével és színekkel, és jól ismert trükk a szupermarketekből az édességek elhelyezése a kasszáknál, amelyeket hajlamosak megkívánni a fizetéshez sorban állók, főleg a gyerekek.

A színek a vendéglőkben is működnek, egyáltalán nem véletlen, hogy a gyorsétkezdék előszeretettel használják az élénk piros és sárga árnyalatokat az arculatukban, amelyek arra késztetik a fogyasztókat, hogy hamar elfogyasszák, amit rendeltek. A hagyományos éttermekben azonban az étkezés sebességénél sokkal fontosabb, hogy mennyi borravalót hagynak a vendégek, a megfelelő színekkel pedig ez is befolyásolható egy, a Conversation-ön megjelent cikk szerint.

Az eredmények szerint az arany az a szín, amiből ha minél többet látnak egy étterem vendégei, annál jobban kiegészítik majd a számla végösszegét. Teli találat, ha nem csak a berendezés és a teríték aranylik, hanem a számlát is aranyszínű tartóban hozza ki a pincér. A hatást még a felszolgáló hajszíne is fokozhatja, egy korábbi tanulmányban ugyanis azt mutatták ki a kutatók, hogy a szőke pincérnők számíthatnak a legnagyobb jattra, legalábbis a férfi vendégektől.

A jelenség lélektani magyarázata az aranynak az emberiség történetében betöltött szerepében van. A mindig is értékes nemesfém színét az emberek a különleges és drága dolgokhoz kötik, így annak környezetében a vendégek úgy fogják magukat érezni, hogy egy menő étteremben ülnek, amit azért tehetnek meg, mert a vagyonos társadalmi rétegbe tartoznak. A legtöbben késztetést is éreznek arra, hogy ezt kifejezzék, ami az adott szituációban leginkább a borravalóval oldható meg. Ráadásul a borravalózásról bár a legtöbben azt gondolják, hogy a magas minőségű kiszolgálásért járó köszönet és hála önkéntes kifejezése, miközben igazából eredetileg a jólét és a gazdagság egyfajta fitogtatásaként terjedt el.

Élet arany borravaló étterem marketing Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2019. augusztus 19. 07:01 Élet

Árat kell emelniük a kortárs magyar művészeknek, ha sikeresek akarnak lenni külföldön

Sokáig túl olcsók voltak a magyar kortárs művek árai a hazai műtárgypiacon ahhoz, hogy külföldi gyűjtők komolyan vegyék őket. Az utóbbi néhány évben viszont végre változás indult ebben a kérdésben, amivel mindenki jól járhat.

Fabók Bálint
2019. augusztus 18. 19:28 Élet

A balatoni vaddisznó-invázió csak a kezdete az ember-vaddisznó konfliktusnak

Világszerte egyre nagyobb probléma a városokban feltűnő vaddisznók inváziója. Magyarországon is látványosan elszaporodtak, és a legveszélyesebb állatok közé tartoznak.

Torontáli Zoltán
2019. augusztus 18. 07:08 Élet

Vegetarianizmus, természetes étel és klímavédelem: ez nehéz lesz egyszerre

Tudatos vásárlóként hiába szeretnél egyszerre sok mindent elérni, egyelőre úgy néz ki, hogy ez ma még maradéktalanul nem sikerülhet. Melyik ujjunkba harapjunk?

Fontos

Stubnya Bence
2019. augusztus 17. 07:24 Világ

Három éve a feje tetejére állt világpolitika. De valójában miért?

Hirtelen szexista és rasszista lett a fehér munkásosztály, vagy rájöttek, hogy cserben hagyták őket a munkaerőpiacon? Nem csak a következő választásokat, hanem a globalizáció sorsát is eldöntheti a válasz.

Bucsky Péter
2019. augusztus 16. 06:52 Közélet

Autósportokban erősít a Szijjártó család, az állami pénzek követik őket

Jelentős állami pénzek kerültek a külügytől a külügyminiszter testvére által vezetett kamionversenyes céghez.

Jandó Zoltán
2019. augusztus 15. 06:57 Közélet

Sokba kerül a propaganda, egy év alatt 65 milliárd ment el állami kommunikációra

Az volt a terv, hogy egy év alatt 25 milliárdot költ el az állam kommunikációra, de csak a Soros-palkátokra ennek majdnem a másfélszerese ment el.