Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. január 20. 11:44 Élet

Agytrükkökkel húznak ki több borravalót az éttermek a vendégekből

A boltokba betérő vásárlókat vagy az éttermek vendégeit viszonylag kiszámíthatóan lehet befolyásolni bizonyos környezeti hatásokkal. Például gyorsabb vagy lassabb haladásra lehet bírni a vevőket a megfelelő zenével és színekkel, és jól ismert trükk a szupermarketekből az édességek elhelyezése a kasszáknál, amelyeket hajlamosak megkívánni a fizetéshez sorban állók, főleg a gyerekek.

A színek a vendéglőkben is működnek, egyáltalán nem véletlen, hogy a gyorsétkezdék előszeretettel használják az élénk piros és sárga árnyalatokat az arculatukban, amelyek arra késztetik a fogyasztókat, hogy hamar elfogyasszák, amit rendeltek. A hagyományos éttermekben azonban az étkezés sebességénél sokkal fontosabb, hogy mennyi borravalót hagynak a vendégek, a megfelelő színekkel pedig ez is befolyásolható egy, a Conversation-ön megjelent cikk szerint.

Az eredmények szerint az arany az a szín, amiből ha minél többet látnak egy étterem vendégei, annál jobban kiegészítik majd a számla végösszegét. Teli találat, ha nem csak a berendezés és a teríték aranylik, hanem a számlát is aranyszínű tartóban hozza ki a pincér. A hatást még a felszolgáló hajszíne is fokozhatja, egy korábbi tanulmányban ugyanis azt mutatták ki a kutatók, hogy a szőke pincérnők számíthatnak a legnagyobb jattra, legalábbis a férfi vendégektől.

A jelenség lélektani magyarázata az aranynak az emberiség történetében betöltött szerepében van. A mindig is értékes nemesfém színét az emberek a különleges és drága dolgokhoz kötik, így annak környezetében a vendégek úgy fogják magukat érezni, hogy egy menő étteremben ülnek, amit azért tehetnek meg, mert a vagyonos társadalmi rétegbe tartoznak. A legtöbben késztetést is éreznek arra, hogy ezt kifejezzék, ami az adott szituációban leginkább a borravalóval oldható meg. Ráadásul a borravalózásról bár a legtöbben azt gondolják, hogy a magas minőségű kiszolgálásért járó köszönet és hála önkéntes kifejezése, miközben igazából eredetileg a jólét és a gazdagság egyfajta fitogtatásaként terjedt el.

Élet arany borravaló étterem marketing Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 16. 15:02 Élet, Közélet

Nem érdekli az embereket az idegesítő magyar víruskövető mobilalkalmazás

Gyakorlatilag senki sem használja Magyarországon a VírusRadart, és ennek megvan az oka. A szoftver sokaknak idegesítően rossz, nincs mögötte erős kommunikáció, Apple-gépekre pedig elérhetetlen.

Fabók Bálint
2020. szeptember 15. 17:07 Élet

Valóság lett a viccből, itt a Lidl saját ruhakollekciója

Már Magyarországon is lehet kapni a kultikussá vált Lidl sportcipőből, és az Aldi is most jelentette be a saját kollekcióját.

Torontáli Zoltán
2020. szeptember 15. 13:50 Élet

A koronavírus mutálódik, de nem tudjuk, hogy tartanunk kell-e ettől

Ami eddig változott, az jelenlegi tudásunk szerint nem súlyosbította a betegség lefolyását, és nem adott a vírusnak menekülési útvonalat az emberi immunválasz elől.

Fontos

Bucsky Péter
2020. szeptember 18. 07:08 Közélet

Százból hét forintot kap meg, de azért Budapest fizesse a válságkezelést

Nagyvonalú fővárosi segítséget javasol a Fidesz budapesti cégek számára, miközben az itteni vállalkozások adóinak döntő része a központi költségvetésbe kerül.

Jandó Zoltán
2020. szeptember 17. 06:49 Adat, Közélet

Hiába javasolták saját szakértői, az állam nem pörgette fel igazán a tesztelést

Jelentős részben a saját zsebből fizetett, nem pedig az állami tesztek dobták meg a mintavételek számát, és nem is érnek el annyi embert, mint amennyit az adatok sugallnak.

Avatar
2020. szeptember 16. 06:47 Világ

Kinyomtattak 37 magyar gazdaságnyi pénzt, mégsem lettek gazdagabbak

Japánban példátlan gazdasági kísérletbe kezdtek, eszméletlen mennyiségű pénzt nyomtattak a növekedés beindítása végett. Az eredmények felemásak, a fejlett világ mégis követi a példát.