Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. január 20. 11:44 Élet

Agytrükkökkel húznak ki több borravalót az éttermek a vendégekből

A boltokba betérő vásárlókat vagy az éttermek vendégeit viszonylag kiszámíthatóan lehet befolyásolni bizonyos környezeti hatásokkal. Például gyorsabb vagy lassabb haladásra lehet bírni a vevőket a megfelelő zenével és színekkel, és jól ismert trükk a szupermarketekből az édességek elhelyezése a kasszáknál, amelyeket hajlamosak megkívánni a fizetéshez sorban állók, főleg a gyerekek.

A színek a vendéglőkben is működnek, egyáltalán nem véletlen, hogy a gyorsétkezdék előszeretettel használják az élénk piros és sárga árnyalatokat az arculatukban, amelyek arra késztetik a fogyasztókat, hogy hamar elfogyasszák, amit rendeltek. A hagyományos éttermekben azonban az étkezés sebességénél sokkal fontosabb, hogy mennyi borravalót hagynak a vendégek, a megfelelő színekkel pedig ez is befolyásolható egy, a Conversation-ön megjelent cikk szerint.

Az eredmények szerint az arany az a szín, amiből ha minél többet látnak egy étterem vendégei, annál jobban kiegészítik majd a számla végösszegét. Teli találat, ha nem csak a berendezés és a teríték aranylik, hanem a számlát is aranyszínű tartóban hozza ki a pincér. A hatást még a felszolgáló hajszíne is fokozhatja, egy korábbi tanulmányban ugyanis azt mutatták ki a kutatók, hogy a szőke pincérnők számíthatnak a legnagyobb jattra, legalábbis a férfi vendégektől.

A jelenség lélektani magyarázata az aranynak az emberiség történetében betöltött szerepében van. A mindig is értékes nemesfém színét az emberek a különleges és drága dolgokhoz kötik, így annak környezetében a vendégek úgy fogják magukat érezni, hogy egy menő étteremben ülnek, amit azért tehetnek meg, mert a vagyonos társadalmi rétegbe tartoznak. A legtöbben késztetést is éreznek arra, hogy ezt kifejezzék, ami az adott szituációban leginkább a borravalóval oldható meg. Ráadásul a borravalózásról bár a legtöbben azt gondolják, hogy a magas minőségű kiszolgálásért járó köszönet és hála önkéntes kifejezése, miközben igazából eredetileg a jólét és a gazdagság egyfajta fitogtatásaként terjedt el.

Élet arany borravaló étterem marketing Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2022. augusztus 12. 04:34 Élet, Tech

Kapható a boltban, csökkenti a rezsit, de nem használhatod: káosz van az erkélynapelemek körül

Feltehetem? Mi van, ha feljelent a szomszéd? Miért nem engedik Magyarországon, ha máshol egy uniós rendeletre hivatkozva szabad használni?

Debreczeni Anna
2022. augusztus 7. 06:00 Élet, Támogatói tartalom

És akkor Snoop Dogg megszólalt a borospalackon

Magyarországon a boroscímke nagyrészt még kiaknázatlan kommunikációs felület, pedig itt lehet plusz élményt, a borral kapcsolatos tudást közvetíteni a fogyasztók felé - így a termelő még közvetlenebb kapcsolatot alakíthat ki a vevőkkel.

Fabók Bálint
2022. augusztus 3. 10:52 Élet

Miközben egyre nagyobb gond a vízhiány, egyetlen golfklub túlfogyasztása 25 ezer háztartásnak lenne elég

Arizonában akkora üzlet a golf, hogy az sem zavarja a hatóságot, ha a súlyos vízhiány közepette használnak belőle sokkal többet a klubok, mint amennyire engedélyük van.

Fontos

Bőgel György
2022. augusztus 11. 18:03 Vállalat

Rengeteg magyar köszönheti munkahelyét a kiszervezéseknek, de megtörőben a lendület

Számos csapás érte a közelmúltban a nemzetközi gazdasági integrációt, a sokszereplős nemzetközi ellátási láncokat, felhívva a figyelmet a rendszer sebezhetőségére.

Stubnya Bence
2022. augusztus 11. 14:24 Világ

Forradalmi az amerikai klímavédelmi csomag, de az 1,5 fokos célt bukjuk vele

Több amerikai elnök is nekifutott már, de ez az első alkalom, hogy egy klímacsomagot sikerült átnyomni a szenátuson. Ez nagy dolog, még ha sok baj is van a törvénnyel.

Avatar
2022. augusztus 11. 04:34 Világ

Őrültség rakétákkal lőni Európa legnagyobb atomerőművét, de lehet-e Csernobil Zaporizzsjából?

Példa nélküli, hogy egy működő atomerőmű körül harcok dúljanak, a felek egymást vádolják azzal, hogy nukleáris katasztrófát kockáztatnak.