Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. január 20. 11:44 Élet

Agytrükkökkel húznak ki több borravalót az éttermek a vendégekből

A boltokba betérő vásárlókat vagy az éttermek vendégeit viszonylag kiszámíthatóan lehet befolyásolni bizonyos környezeti hatásokkal. Például gyorsabb vagy lassabb haladásra lehet bírni a vevőket a megfelelő zenével és színekkel, és jól ismert trükk a szupermarketekből az édességek elhelyezése a kasszáknál, amelyeket hajlamosak megkívánni a fizetéshez sorban állók, főleg a gyerekek.

A színek a vendéglőkben is működnek, egyáltalán nem véletlen, hogy a gyorsétkezdék előszeretettel használják az élénk piros és sárga árnyalatokat az arculatukban, amelyek arra késztetik a fogyasztókat, hogy hamar elfogyasszák, amit rendeltek. A hagyományos éttermekben azonban az étkezés sebességénél sokkal fontosabb, hogy mennyi borravalót hagynak a vendégek, a megfelelő színekkel pedig ez is befolyásolható egy, a Conversation-ön megjelent cikk szerint.

Az eredmények szerint az arany az a szín, amiből ha minél többet látnak egy étterem vendégei, annál jobban kiegészítik majd a számla végösszegét. Teli találat, ha nem csak a berendezés és a teríték aranylik, hanem a számlát is aranyszínű tartóban hozza ki a pincér. A hatást még a felszolgáló hajszíne is fokozhatja, egy korábbi tanulmányban ugyanis azt mutatták ki a kutatók, hogy a szőke pincérnők számíthatnak a legnagyobb jattra, legalábbis a férfi vendégektől.

A jelenség lélektani magyarázata az aranynak az emberiség történetében betöltött szerepében van. A mindig is értékes nemesfém színét az emberek a különleges és drága dolgokhoz kötik, így annak környezetében a vendégek úgy fogják magukat érezni, hogy egy menő étteremben ülnek, amit azért tehetnek meg, mert a vagyonos társadalmi rétegbe tartoznak. A legtöbben késztetést is éreznek arra, hogy ezt kifejezzék, ami az adott szituációban leginkább a borravalóval oldható meg. Ráadásul a borravalózásról bár a legtöbben azt gondolják, hogy a magas minőségű kiszolgálásért járó köszönet és hála önkéntes kifejezése, miközben igazából eredetileg a jólét és a gazdagság egyfajta fitogtatásaként terjedt el.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet arany borravaló étterem marketing Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.