Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. szeptember 7. 11:41 Élet

Egy tipikus városi buszozás alig gyorsabb, mint a gyaloglás

A Huddersfield egyetem két kutatója a Conversation egyik cikkében azt elemzi, hogy milyen eredménye lehet annak az angol városokra egyre jellemzőbb törekvésnek, hogy a gyaloglást és a biciklizést népszerűsítsék, illetve ennek a két közlekedési módnak kedvezzenek a forgalom tervezésekor.

Többek között azt is végigvezetik, hogy a gyaloglás mennyire versenyképes a buszozással, és az eredmény elég meglepő.

Az adatok szerint a városon belüli buszos utak átlagos hossza Angliában 4,8 kilométer, és ezt átlagosan 23 perc alatt teszik meg a járművek. Ezt a távot egy átlagos fizikumú ember 52 perc alatt gyalogolja le, így első látásra a busz verhetetlennek tűnik.

Csakhogy a busz utasai átlagosan 400 métert gyalogolnak a megállóig, és leszállás után is meg kell tenniük ennyit, míg elérik az úti céljukat. Ez körülbelül 10 percet vesz igénybe. A buszra átlagosan 5 percet szoktak várni az emberek, és további 5 percet számítanak fel azért, mert a dugóban gyakran nem tudja tartani a menetrendet. Így összességében 43 percre jön ki a buszos út átlagos “bruttó” ideje, ami csak 9 perccel rövidebb a gyaloglásnál.

Ha így számolunk, akkor végső soron oda jutunk, hogy 3,5 kilométer alatt gyorsabb gyalogolni, mint buszozni.

Összességében azonban az ennél hosszabb távoknál is bőven megérheti a gyaloglás azoknak, akik egyfajta sportolásnak fogják fel az utat, vagyis belekalkulálják az egyenletbe a hosszabb távú egészségügyi előnyöket is. A kutatók szerint az busz vs. gyaloglás meccsnek nem is az a legfontosabb szempontja, hogy melyik mód a gyorsabb, hanem az, hogy hajlandó-e valaki megváltoztatni az utazási szokásait, mert ezek általában egy életre szóló beidegződések. Azt tanácsolják, hogy akit érdekel, adjon magának egy hónap gyaloglási időt, és majd meglátja, milyen hatással lesz az életére.

Élet busz egészség gyaloglás közlekedés Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Jandó Zoltán
2019. február 13. 18:23 Élet

Úgy érzed, sokat állsz dugóban? Ha még tudnád, hogy mennyit buksz vele

Romlik a dugóhelyzet Budapesten: egy fővárosi ingázó 162 órát töltött forgalmi dugóban 2018-ban, ami 16 órával több az egy évvel korábbinál.

Fabók Bálint
2019. február 13. 08:44 Élet

A félelmetes krumplidrágulás csak tünete a magyar krumplitermelés vergődésének

1960-hoz képest közel tizedére esett a magyar burgonyatermelés, és egyre nagyobb mértékben vagyunk kiszolgáltatva az importnak és az éghajlatváltozásnak.

Fabók Bálint
2019. február 12. 18:30 Élet

Az egyik legmélyebb társadalmi változásnak ágyaz meg az internetes párkeresés

Az Egyesült Államokban a 2017-ben összejött párok közel 40 százaléka az interneten ismerkedett össze. Nagyobb lett a társadalmi osztályok közötti átjárás.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. február 15. 18:34 Adat

Sehol nem gazdagszik olyan ütemben a foci, mint Magyarországon

Beverekedte magát Európa 20 leggazdagabb ligája közé az nb1, de a régióban mindenhol egészségesebb a focicsapatok bevételi struktúrája.

Torontáli Zoltán
2019. február 15. 10:00 Vállalat

A kamionosok után a buszosoknál is kitörhet a kelet-nyugati európai csata

Az Európai Parlament lényegében helybenhagyta azt a javaslatcsomagot, amely alaposan átrendezheti a buszos közlekedést az unióban.

Fabók Bálint
2019. február 15. 06:53 Vállalat

“Lassacskán kezdenek minket emberszámba venni”: Miskolcig söpör az audis sztrájkhullám

A miskolci SEG Automitive-nál sosem sztrájkoltak, de részben az audisok hatására szokatlan összefogás valósult meg. A vezetők azonban megtörték a lendületet.