Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2018. augusztus 29. 09:26 Élet

Nem csak a fapados légitársaságok trükköznek

Utaspanaszokat leggyakrabban a fapados légtársaságokkal kapcsolatban hallhatunk, de egy friss brit kutatás megmutatta, hogy a hagyományos légi fuvarozóknak sem kell a szomszédba menniük egy kis ügyeskedésért. A Which? című fogyasztóvédelmi magazin vizsgálata kimutatta: a technológiai fejlesztések ellenére a repülőutak többsége tovább tart, mint nyolc éve. Ennek szerintük az az oka, hogy a légitársaságok szándékosan tartalékot építettek be a menetrendjükbe, elkerülendő a háromórás késések után fizetendő kártérítést.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkBármit kitalálnak a légitársaságok, csak ne kelljen kártérítést fizetni az utasnakEgyre több járatot törölnek a légitársaságok, pedig ilyenkor kártérítést kell fizetni az utasnak az EU-ban. Erről azonban csak az utasok egy-két százaléka tud.

 

A magazin által felkért kutatók összesen 125, nagy légitársaságok által üzemeltetett útvonal 2009-es és 2017-es menetrend szerinti repülési idejét hasonlították össze. Azt állapították meg, hogy 76 esetében nőtt a menetidő. Légitársaságokra lebontva, a British Airwaysnél az útvonalak 87 százalékánál volt ez tapasztalható, a Ryanairnél 82, a Virgin Atlanticnél 75, míg az easyJetnél 62 százalék volt ez a mutató. A tervezett menetidő általában 10-30 perccel nyúlt meg.

A légitársaságok képviselői azt mondták a magazinnak, hogy gépeik lassabban repülnek, mint nyolc éve, mert így kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, ami alacsonyabb jegyárakat tesz lehetővé. A British Airways emellett a légi irányítási problémákra is hivatkozott, mondván, manapság sokkal zsúfoltabb az európai légtér, mint 2009-ben. Emellett a repülőgépek földi gurulóútjára korábban kiszámolt idők túlságosan optimisták voltak – tették hozzá.

A Which? utazási szerkesztője szerint azonban inkább arról van szó, hogy a lazább menetrend ritkábbá teszi a három órát meghaladó késéseket, amikor az uniós szabályozás szerint kompenzációt kell fizetni az utasok számára. Ráadásul ez sokszor azt jelenti, hogy az utasoknak több ideig kell ücsörögniük a beszállókapunál vagy az álló gépen – fűzte hozzá Rory Boland.

A magazinnak nyilatkozó egyetemi professzor részben azzal magyarázta a helyzetet, hogy ha késik egy járat, akkor az végiggyűrűzik az adott légitársaság egész hátralévő napján. Ezt minden cégnél szeretnék elkerülni, ezért a menetrend rendszeres felülvizsgálatakor igyekeznek tartalékot képezni.

Számos nagy légitársaság pontossága így is romlott az utóbbi években. A Which? szerint a British Airways, a Ryanair és az easyJet is rosszabbul teljesít ezen a téren 2009-hez képest, az utóbbinál ennek mértéke eléri a 10 százalékot. A Guardian cikke nem tér ki rá, de egy közelmúltbeli felmérés szerint Nagy-Britanniában tavaly a Wizz Air volt a legkevésbé pontos, járatai átlagosan 23 percet késtek.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA Wizz Air késik a legtöbbet Angliában, átlagosan 23 perccel nem tudja tartani a menetrendjétA kemény télre és a légtér zsúfoltságára hivatkoznak, a Scandianvian a legpontosabb.

Élet British Airways EasyJet késés légitársaságok menetidő Ryanair Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2019. március 18. 17:16 Élet

Az ügyfelek mondhatják meg, hogyan öltözzenek a bankárok

Miközben az amerikai Goldman Sachs lazított alkalmazottainak öltözködési szabályain, egy német pénzintézet az ügyfelek véleményét kéri ki az ügyben.

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Fabók Bálint
2019. március 15. 07:29 Élet

Ha te is dilemmáztál már azon, hogy mit dobhatsz a szelektívbe, itt a segítség

Hova dobjuk az olajos flakont vagy az elviteles kávéspoharat? És a csokis vagy chipszes zacskót? Vége a bizonytalankodásnak szemétválogatás közben!

Fontos

Jandó Zoltán
2019. március 18. 06:52 Vállalat

Mostantól nem ehetsz úgy Big Mac-et, hogy abból ne részesüljön a NER

Teljes modellváltást hajt végre Magyarországon a McDonald’s azzal, hogy helyi leányát eladja egy kormányközeli üzletembernek. Mostantól mindent a marketes Scheer Sándor felügyel.

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.

Hobot Péter Avatar
2019. március 14. 12:51 Élet

Nem lehetsz igazán sikeres, ha a pénz miatt dolgozol

Azok válnak sikeresebbé, akik hivatásként tekintenek a munkájukra, állítója a Yale professzora. A vezetőknek sem árt, ha odafigyelnek arra, hogy az alkalmazottaik értéknek lássák a saját munkájukat.