Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. augusztus 8. 12:50 Élet

Tényleg megöli a tévézés a szexuális életet?

A tv-nézés hatása a szexuális életre régóta gyötrő kérdése az emberiségnek. Milyen hatása van szexuális vágyainkra egy tv-ben nézett focimeccsnek, Bud Spencer pofonjainak vagy egy migránshíradónak? Vajon legyőzi vagy inkább beindítja szexuális ösztöneinket, ha egy skandináv művészfilmet vagy Köllő Babettet nézzük a tévében?

A “tv megöli a szexet”-hipotézis olyan egymástól távol álló embereket sodort egy platformra, mint nyugati életmód-magazinok újságírói és egy volt indiai családügyi miniszter. Ghulam Nabi Azad 2009-ben egyenesen a tv-től várta, hogy megállítsa az indiai népességnövekedést. “Ha minden faluban lenne áram, akkor az emberek tv-t néznének késő estig, és elaludnának (…) Ha viszont nincs áram, akkor semmi mást nem tudnak tenni, mint gyerekeket csinálni” – mondta a volt miniszter, aki szerint a tv-vel 80 százalékkal lehetne csökkenteni a népességnövekedést.

Bármilyen sarkosnak is tűnik a volt miniszter kijelentése, közgazdaságilag valóban van abban logika, hogy a sötétben végzett tevékenységek egykori duopóliumát, azaz az alvást és a szexelést egyre inkább kikezdik az áram elterjedésével megjelenő alternatív szórakozási lehetőségek. Az utóbbi években a tudomány is felfedezte magának a témát, és többen is vizsgálták a tévézés hatását a szexre. 

Korábbi vizsgálatokból kiderült például, hogy Indiában a tv megjelenése javított a nők helyzetén és csökkentette a népszaporulatot, Brazíliában a szappanoperáknak pedig szintén negatív hatása van a gyerekszületésre. Azt viszont korábban nem vizsgálták, hogy a tv birtoklása önmagában milyen hatással van a szexuális életre.

Erről jelent meg a napokban két amerikai kutató vizsgálata. Összesen 4 millió ember töltötte ki önkéntesen a kérdőívüket nyolcvan, közepesen vagy kevésbé fejlett országból. A megkérdezettek mintegy fele rendelkezett tv-vel. A felmérésből az derült ki, hogy valóban van hatása a tv-birtoklásnak a szexuális életre, bár csak kis mértékben.

A tv-vel rendelkezők átlagosan hat százalékkal szexelnek kevesebbet, mint akiknek nincs tv-jük.

 

A kutatás alapján tehát a népesedési problémákkal küzdő országokban – például Magyarországon – kedvező hatása lenne a születésszámra, ha betiltanák a tévézést. Viszont az is kiderül belőle, hogy hasonlóan pozitív hatása lenne a fajfenntartásra, ha rendelkezünk az autóval vagy motorral, tehát az autóvásárlás ösztönzése is részmegoldás lehet az állam részéről.

A kutatás a fejlett országokra nézve azonban már némileg elavult, ugyanis az elmúlt években az “okostelefonok megölik a szexet” vált egyre elterjedtebb hipotézissé. Több kutatás is van arról, hogy az amerikai fiatalok (a kilencvenes évek közepe és a kétezres évek közepe között született Z-generáció tagjai) kevesebbet szexelnek, buliznak és isznak, mint a korábbi fiatalok, leginkább az okostelefonok miatt.

Élet szex tv Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Fabók Bálint
2018. november 21. 15:16 Élet

Több tízmillió cukorbetegnek nem jut inzulin, és ez a jövőben még rosszabb lesz

Az elhízás és a testmozgás hiánya miatt folyamatosan nő a cukorbetegek száma, de már most óriási a hiány a kezelésükhöz szükséges inzulinból.

Torontáli Zoltán
2018. november 20. 17:05 Élet, Világ

Nem sikerült a Google-nak vércukormérő kontaktlencsét fejleszteni

Ilyen az, amikor egy nagyon ígéretes fejlesztés négy év próbálkozás után kimúlik, a projektet felfüggesztették.

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Fontos

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.