Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 28. 12:49 Élet

Meg vannak őrülve az emberek ezért a focimezért

Váratlanul bombaüzlet lett a nigériai fociválogatott új meze. A Nike azt mondja, hogy a zöld nyilakból dizájnolt mez másolatára 3 milliónál is több előrendelés érkezett. A mez csak holnaptól lesz kapható a boltokban, vagyis a sportszergyártó már úgy is legalább 255 millió dollárt, azaz 70 milliárd forintot keresett vele, hogy ténylegesen el sem kezdte árulni.

Arról a mezről van szó egyébként, amelyben az afrikai ország válogatottja a június közepén kezdődő oroszországi világbajnokságon játszani fog. Az időzítés jól sikerült, a mezeket világszerte éppen akkor kezdik árulni, amikor a csapat Londonba utazik, egy Anglia ellen felkészülési mérkőzésre.

A 3 milliós előrendelés egyrészt arra utal, hogy a fejlett világban a semleges szurkolók körében is népszerű lehet a mez, mert önmagában a Nigériának szurkolók táborában vélhetően nem lehetne ennyit eladni, a 85 dolláros árszint a nigériaiak jelentős részét egyébként is eleve kizárja a potenciális vásárlók köréből.

Másrészt a válogatott mez a világ legnépszerűbb klubcsapatainak értékesítését is megdönti. A 2016-os adatok szerint a Manchester United adta el egy évben a legtöbb mezmásolatot, de az angol klub is “csak” 2,85 milliót értékesített 12 hónap alatt világszerte. Ám ez is kivételesen jó eredménynek számít, és valószínűleg azzal sikerült elérni, hogy abban a szezonban Zlatan Ibrahimovic és Paul Pogba is Manchesterbe igazolt.

A második legtöbb mezt a Real Madrid adja el (2,29 milliót), a harmadik helyen a Barcelona áll (1,98 millióval), míg a Chelsea 1,65 illetve a Bayern München 1,5 millió mezzel zárja a legjobb öt mezőnyét.

Másfél évvel ezelőtt a Magyar Nemzet futott neki annak a kérdésnek, hogy a magyar klubok hány mezt adnak el évente, de sajnos a vezető profi egyesületektől nem kaptak választ a kérdéseikre, mert ezek a számok üzleti titoknak minősülnek. A kisebb kluboktól érkezett adatok szerint náluk évente néhány tucat, esetleg pár száz mez fogy.

A magyar klubok üzleti beszámolói néha tartalmazzák a márkázott termékekre vonatkozó összes eladás (merchandising) értékét, ez 2016-ban a DVSC-nél 5 millió, az MTK-nál 11,4 millió, az UTE-nél pedig 1,5 millió forint volt. 2014-ben a Ferencváros márkázott termékeiből összesen 68 millió forint folyt be.

Ezek a bevételek szoros összefüggésben vannak a csapatok sikereivel, amit például az is mutat, hogy amikor a magyar válogatott a 2016-os Európa Bajnokságon szerepelt, egy hónap alatt több mezt adtak el Magyarországon, mint az azt megelőző tíz évben összesen.

Élet foci focimez labdarúgás mez Nigéria világbajnokság Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Fabók Bálint
2020. augusztus 9. 07:12 Élet

Megszabadulnál a szemeted harmadától ingyen? Segítünk

Minimális ráfordítással sokat tehetünk környezetünkért a komposztálással. Összegyűjtöttük, hogyan támogatják a komposztálást a megyei jogú városok Békéscsabától Zalaegerszegig.

Fabók Bálint
2020. augusztus 8. 15:33 Élet

Eltettek 9 milliárd közpénzt, majd vietnamiakhoz kerülve köddé váltak

Százezres nézőszámokat blöffölve szereztek állami pénzt a kamuszínházak, de így is több százmillió forintos adótartozást halmoztak fel az állam felé.

Stubnya Bence
2020. augusztus 6. 12:26 Élet

Közel egy órával meghosszabbította a járvány a munkanapot

Több kisebb részre szakította szét a munkanapot a járvány, de legalább rövidebbek lettek a meetingek.

Fontos

Jandó Zoltán
2020. augusztus 7. 12:42 Adat

Ezt a szezont már a Balatonnál sem lesz könnyű visszahozni

A júniusi turisztikai számok még mindig nagyon rosszak. Július-augusztusban az ország egyes régióiban nagyon felpörgött a forgalom, de a kiesést ez már nem hozza vissza.

Avatar
2020. augusztus 6. 16:03 Pénz

Prés alatt az olajipar: szennyeznek, de még nyereséget sem termelnek

Nem bűnbakot kell csinálni a szektorból, hiszen ők lehetnek alkalmasak arra, hogy megvalósítsák technológiai átmenetet.

Tóth István János
2020. augusztus 6. 06:29 Vállalat

A magyar gazdaságtörténet legnagyobb csodája: a Mészáros és Mészáros kft., második rész

Vajon mi magyarázza, hogy választások előtt mindig készpénzben úszik a Mészáros és Mészáros, és hogy legnagyobb vevőik - közöttük a magyar állam - előre utalják a tízmilliárdokat?