Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 28. 12:49 Élet

Meg vannak őrülve az emberek ezért a focimezért

Váratlanul bombaüzlet lett a nigériai fociválogatott új meze. A Nike azt mondja, hogy a zöld nyilakból dizájnolt mez másolatára 3 milliónál is több előrendelés érkezett. A mez csak holnaptól lesz kapható a boltokban, vagyis a sportszergyártó már úgy is legalább 255 millió dollárt, azaz 70 milliárd forintot keresett vele, hogy ténylegesen el sem kezdte árulni.

Arról a mezről van szó egyébként, amelyben az afrikai ország válogatottja a június közepén kezdődő oroszországi világbajnokságon játszani fog. Az időzítés jól sikerült, a mezeket világszerte éppen akkor kezdik árulni, amikor a csapat Londonba utazik, egy Anglia ellen felkészülési mérkőzésre.

A 3 milliós előrendelés egyrészt arra utal, hogy a fejlett világban a semleges szurkolók körében is népszerű lehet a mez, mert önmagában a Nigériának szurkolók táborában vélhetően nem lehetne ennyit eladni, a 85 dolláros árszint a nigériaiak jelentős részét egyébként is eleve kizárja a potenciális vásárlók köréből.

Másrészt a válogatott mez a világ legnépszerűbb klubcsapatainak értékesítését is megdönti. A 2016-os adatok szerint a Manchester United adta el egy évben a legtöbb mezmásolatot, de az angol klub is “csak” 2,85 milliót értékesített 12 hónap alatt világszerte. Ám ez is kivételesen jó eredménynek számít, és valószínűleg azzal sikerült elérni, hogy abban a szezonban Zlatan Ibrahimovic és Paul Pogba is Manchesterbe igazolt.

A második legtöbb mezt a Real Madrid adja el (2,29 milliót), a harmadik helyen a Barcelona áll (1,98 millióval), míg a Chelsea 1,65 illetve a Bayern München 1,5 millió mezzel zárja a legjobb öt mezőnyét.

Másfél évvel ezelőtt a Magyar Nemzet futott neki annak a kérdésnek, hogy a magyar klubok hány mezt adnak el évente, de sajnos a vezető profi egyesületektől nem kaptak választ a kérdéseikre, mert ezek a számok üzleti titoknak minősülnek. A kisebb kluboktól érkezett adatok szerint náluk évente néhány tucat, esetleg pár száz mez fogy.

A magyar klubok üzleti beszámolói néha tartalmazzák a márkázott termékekre vonatkozó összes eladás (merchandising) értékét, ez 2016-ban a DVSC-nél 5 millió, az MTK-nál 11,4 millió, az UTE-nél pedig 1,5 millió forint volt. 2014-ben a Ferencváros márkázott termékeiből összesen 68 millió forint folyt be.

Ezek a bevételek szoros összefüggésben vannak a csapatok sikereivel, amit például az is mutat, hogy amikor a magyar válogatott a 2016-os Európa Bajnokságon szerepelt, egy hónap alatt több mezt adtak el Magyarországon, mint az azt megelőző tíz évben összesen.

Élet foci focimez labdarúgás mez Nigéria világbajnokság Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2018. november 17. 15:09 Élet

Ha lebontják a falat két irodai dolgozó között, akkor beszélgetés helyett e-mailezni kezdenek

A nyílt iroda elidegeníti egymástól a dolgozók többségét, az otthoni munkavégzés térnyerése lehet a legjobb megoldás, de az sem mindenkinek.

Torontáli Zoltán
2018. november 15. 19:19 Élet

Trükközik az ipar, só nélkül is lehet sós ízű az étel

Jó, ha becsapják kicsit az érzékszerveinket, mert óriási gazdasági haszna lenne, ha nem ennénk ennyi sót.

Wiedemann Tamás
2018. november 15. 16:21 Állam, Élet

Ezekben a zsákokban 136 ezer csalódott magyar ember reménye van

Elmentem egy nyilvános sorsolásra, és meglepődtem, hogy mennyien próbálkoznak szerencsejátékkal Magyarországon.

Fontos

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Rigó Anita
2018. november 16. 12:06 Világ

Az erdőtüzek felgyorsíthatják a klímaváltozást, miközben a klímaváltozás miatt több az erdőtűz

Kutatók aggódnak, hogy az erdőtüzekből származó szén-dioxid kibocsátás nem várt mértékben tovább gyorsíthatja a globális felmelegedést.

Jandó Zoltán
2018. november 16. 06:54 Állam, Piac

Kiderítettük, miért róják állami pénzen húszéves teherautók a magyar városok útjait

A magyar építőiparban olyan mértékű kapacitáshiány van, hogy a cégek nem tudnak, és nem is akarnak foglalkozni a környezetvédelmi szempontokkal. Még akkor sem, ha több pénzt kapnának.