Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2018. május 28. 12:49 Élet

Meg vannak őrülve az emberek ezért a focimezért

Váratlanul bombaüzlet lett a nigériai fociválogatott új meze. A Nike azt mondja, hogy a zöld nyilakból dizájnolt mez másolatára 3 milliónál is több előrendelés érkezett. A mez csak holnaptól lesz kapható a boltokban, vagyis a sportszergyártó már úgy is legalább 255 millió dollárt, azaz 70 milliárd forintot keresett vele, hogy ténylegesen el sem kezdte árulni.

Arról a mezről van szó egyébként, amelyben az afrikai ország válogatottja a június közepén kezdődő oroszországi világbajnokságon játszani fog. Az időzítés jól sikerült, a mezeket világszerte éppen akkor kezdik árulni, amikor a csapat Londonba utazik, egy Anglia ellen felkészülési mérkőzésre.

A 3 milliós előrendelés egyrészt arra utal, hogy a fejlett világban a semleges szurkolók körében is népszerű lehet a mez, mert önmagában a Nigériának szurkolók táborában vélhetően nem lehetne ennyit eladni, a 85 dolláros árszint a nigériaiak jelentős részét egyébként is eleve kizárja a potenciális vásárlók köréből.

Másrészt a válogatott mez a világ legnépszerűbb klubcsapatainak értékesítését is megdönti. A 2016-os adatok szerint a Manchester United adta el egy évben a legtöbb mezmásolatot, de az angol klub is “csak” 2,85 milliót értékesített 12 hónap alatt világszerte. Ám ez is kivételesen jó eredménynek számít, és valószínűleg azzal sikerült elérni, hogy abban a szezonban Zlatan Ibrahimovic és Paul Pogba is Manchesterbe igazolt.

A második legtöbb mezt a Real Madrid adja el (2,29 milliót), a harmadik helyen a Barcelona áll (1,98 millióval), míg a Chelsea 1,65 illetve a Bayern München 1,5 millió mezzel zárja a legjobb öt mezőnyét.

Másfél évvel ezelőtt a Magyar Nemzet futott neki annak a kérdésnek, hogy a magyar klubok hány mezt adnak el évente, de sajnos a vezető profi egyesületektől nem kaptak választ a kérdéseikre, mert ezek a számok üzleti titoknak minősülnek. A kisebb kluboktól érkezett adatok szerint náluk évente néhány tucat, esetleg pár száz mez fogy.

A magyar klubok üzleti beszámolói néha tartalmazzák a márkázott termékekre vonatkozó összes eladás (merchandising) értékét, ez 2016-ban a DVSC-nél 5 millió, az MTK-nál 11,4 millió, az UTE-nél pedig 1,5 millió forint volt. 2014-ben a Ferencváros márkázott termékeiből összesen 68 millió forint folyt be.

Ezek a bevételek szoros összefüggésben vannak a csapatok sikereivel, amit például az is mutat, hogy amikor a magyar válogatott a 2016-os Európa Bajnokságon szerepelt, egy hónap alatt több mezt adtak el Magyarországon, mint az azt megelőző tíz évben összesen.

Élet foci focimez labdarúgás mez Nigéria világbajnokság Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2019. június 24. 16:54 Élet, Vállalat

Az élelmiszerbolti csomagolások fele nehezen vagy egyáltalán nem újrahasznosítható

Egy brit vizsgálatban a saját márkás termékeket nézték, és az eredmény a boltláncok felelősségét is felveti.

Torontáli Zoltán
2019. június 23. 12:52 Élet, Világ

Minél több pénz van egy elhagyott pénztárcában, annál inkább visszaadják a megtalálók

A svájciak a legbecsületesebb visszaadók, de a trend globálisan is egyforma, és nagyon egyszerű magyarázata van.

Váczi István
2019. június 22. 07:31 Élet

Gaztengerben rozsdásodva ér véget a kínai buszok magyarországi karrierje

Egy évtizeden keresztül százezreket szállítottak, tavalyi kivonásuk óta egy Fejér megyei telepen várják további sorsukat a King Longok.

Fontos

Váczi István
2019. június 23. 16:46 Közélet

Egy lesorosozott civilszervezet ellenőrzi Mészáros Lőrinc közpénzes munkáját

Egy uniós program keretében, a kormány áldásával az általa évek óta támadott Transparency International ellenőriz egy projektet, ahol Mészáros egyik cége dolgozik.

Avatar
2019. június 23. 07:48 Közélet, Tech

Zuckerberg király saját dénárt akar verni, és ennek sokan nem örülnek

A pénzügyi adatainkat összefésülik a médiafogyasztási szokásainkkal, az okoseszközök és szenzorok által biztosított adatokkal, és az egészet egybecsomagolva eladhatják bárkinek.

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. június 21. 06:43 Adat

Kettészakadt a budapesti panelmezőny, már nem a Pók utca a legdrágább lakótelep

Új adatbázist építettünk, hogy eldöntsük az örök kérdést: melyik a legdrágább és melyik a legolcsóbb panel lakótelep? Az utóbbi évek eszeveszett áremelkedése nem ugyanúgy érintette a paneleket.