Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. február 18. 07:20 Élet

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni

A magyar autópiacot egyértelműen a nyugati használt import hajtja már évek óta. Az utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzemű kocsik aránya pedig 28 százalék.

Ezeknek az adatoknak az ismeretében különösen érdekes, hogy Magyarország a világ éllovasa egy internetes keresésben. A Google keresések gyakoriságát a Trends nevű alkalmazással lehet vizsgálni, amely megmutatja, hogy hol és mikor melyek voltak a legnépszerűbb keresési kifejezések vagy általános témakörök.

A Google adatai azt mutatják, hogy a népességhez képest Magyarországról évek óta messze a legtöbben keresnek rá a kettőstömegű lendkerék témakörre.*A Google Trendsben nem csak konkrét kifejezésekre, hanem témakörökre is rá lehet keresni. Az utóbbi 15-20 évben gyártott dízelautók egyik fontos alkatrészéről van szó, amelyet ráadásul az utóbbi tízévben egyre gyakoribbá váló kisméretű benzines turbómotorokhoz is sokszor beszerelnek az autógyárak. A kettőstömegű lendkerék a motor által keltett rezgéseket csillapítja, hogy kímélje a kapcsolódó alkatrészeket, például a sebességváltót és a kuplungot.

Az alábbi térképen az látszik, hogy a keresésben világelső Magyarországot 100 százaléknak véve az egyes országokban milyen gyakoriságú a kifejezés használata.

Akinek dolga akad vele, örökre megjegyzi a kettős lendkereket, a használat módjától függően ugyanis ez 200-300 ezer kilométer után szinte biztosan tönkremegy, és a cseréje több százezer forintba kerül. Sőt, ha a munkaigényes javítást márkaszervizben végzik gyári minőségű alkatrészekkel, akkor egy prémium márkánál milliós összeget is elkérnek érte. Az idősebb autóknál a kettős lendkerék elhasználódása gyakorlatilag a gazdasági totálkárral lehet egyenlő.

Az importált használtautók átlagéletkora 11 év felett van, évi átlagos 20 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva pedig éppen az jön ki, hogy olyan autók jönnek be, amelyeknél a gyári szerelésű lendkereket hamarosan cserélni kell. Az osztrák és német autósoknak nagyon nem éri meg a kinti munkaerő-költségek mellett a javításba belevágni, valószínűleg inkább továbbadják a kocsit a magyar neppernek.

A keresési toplista harmadik és a negyedik helyén Ausztria és Németország áll, két olyan ország, ahonnan a magyar használtautó-import java származik. Ebből arra következtethetünk, hogy a rendkívül intenzív magyarországi érdeklődés mögött az állhat, hogy a nagyjavítás előtt álló kocsikat hozzák be tömegesen. Nálunk pedig a bajba jutó új tulajdonosok próbálnak kétségbeesetten megoldást találni az alkatrész cseréjére az interneten.

Élet autó használtautó import javítás kettőstömegű lendkerék Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2018. szeptember 21. 17:29 Élet, Világ

Végre elkezdik árulni a nem szép zöldséget is, ahelyett, hogy kidobnák

Anglia után Németországban is lépnek a nagyobb boltláncok.

2018. szeptember 21. 06:53 Élet

Mégsem veheti el az állam a legszebb tokaji magánbirtokot

Vissza kell adni a 2014-es földtörvénnyel elvett jogait annak a francia tulajdonú szőlőbirtoknak, amiért korábban bejelentkezett egy politikai hátterű üzletember. Hétszőlő ügyét a Kúria most zárta le.

Rigó Anita
2018. szeptember 19. 14:40 Élet

A női befektetők kevesebbet pánikolnak, mint a férfiak

Amikor a piacok nagyot esnek, a nők józanabbul reagálnak.

Fontos

Jandó Zoltán
2018. szeptember 22. 10:10 Állam, Pénz

Beteg gyerekeknek és állatoknak adtuk az 1 százalékok nagy részét

A kormányközeli alapítványok viszont ezúttal sem taroltak, úgy tűnik, az emberek többsége szerint ezeknek jut elég forrás máshonnan.

Hajdu Miklós
2018. szeptember 20. 18:50 Pénz

Lassan, de egyre közelebb lopakodik a jegybanki szigor

Nagyon úgy néz ki, hogy vége lesz az évek óta tartó monetáris lazulásnak.

Jandó Zoltán
2018. szeptember 20. 11:33 Állam

Nem készül el Deutschék 30 milliárdos sportkomplexuma a zsidó olimpiára

A napokban dönthet a kormány, hogy hol rendezik a 2019-es budapesti Európai Maccabi Játékokat, miután a tervezett létesítmények felhúzására már nem elég az idő.