Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2018. február 18. 07:20 Élet

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni

A magyar autópiacot egyértelműen a nyugati használt import hajtja már évek óta. Az utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzemű kocsik aránya pedig 28 százalék.

Ezeknek az adatoknak az ismeretében különösen érdekes, hogy Magyarország a világ éllovasa egy internetes keresésben. A Google keresések gyakoriságát a Trends nevű alkalmazással lehet vizsgálni, amely megmutatja, hogy hol és mikor melyek voltak a legnépszerűbb keresési kifejezések vagy általános témakörök.

A Google adatai azt mutatják, hogy a népességhez képest Magyarországról évek óta messze a legtöbben keresnek rá a kettőstömegű lendkerék témakörre.*A Google Trendsben nem csak konkrét kifejezésekre, hanem témakörökre is rá lehet keresni. Az utóbbi 15-20 évben gyártott dízelautók egyik fontos alkatrészéről van szó, amelyet ráadásul az utóbbi tízévben egyre gyakoribbá váló kisméretű benzines turbómotorokhoz is sokszor beszerelnek az autógyárak. A kettőstömegű lendkerék a motor által keltett rezgéseket csillapítja, hogy kímélje a kapcsolódó alkatrészeket, például a sebességváltót és a kuplungot.

Az alábbi térképen az látszik, hogy a keresésben világelső Magyarországot 100 százaléknak véve az egyes országokban milyen gyakoriságú a kifejezés használata.

Akinek dolga akad vele, örökre megjegyzi a kettős lendkereket, a használat módjától függően ugyanis ez 200-300 ezer kilométer után szinte biztosan tönkremegy, és a cseréje több százezer forintba kerül. Sőt, ha a munkaigényes javítást márkaszervizben végzik gyári minőségű alkatrészekkel, akkor egy prémium márkánál milliós összeget is elkérnek érte. Az idősebb autóknál a kettős lendkerék elhasználódása gyakorlatilag a gazdasági totálkárral lehet egyenlő.

Az importált használtautók átlagéletkora 11 év felett van, évi átlagos 20 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva pedig éppen az jön ki, hogy olyan autók jönnek be, amelyeknél a gyári szerelésű lendkereket hamarosan cserélni kell. Az osztrák és német autósoknak nagyon nem éri meg a kinti munkaerő-költségek mellett a javításba belevágni, valószínűleg inkább továbbadják a kocsit a magyar neppernek.

A keresési toplista harmadik és a negyedik helyén Ausztria és Németország áll, két olyan ország, ahonnan a magyar használtautó-import java származik. Ebből arra következtethetünk, hogy a rendkívül intenzív magyarországi érdeklődés mögött az állhat, hogy a nagyjavítás előtt álló kocsikat hozzák be tömegesen. Nálunk pedig a bajba jutó új tulajdonosok próbálnak kétségbeesetten megoldást találni az alkatrész cseréjére az interneten.

Élet autó használtautó import javítás kettőstömegű lendkerék Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Pálos Máté
2021. október 5. 13:24 Élet

A szokásosnál súlyosabb influenzaszezon jöhet

A koronavírus-járvány miatt tavaly nem volt influenza, ezért idén erősebb lehet.

Torontáli Zoltán
2021. október 1. 17:01 Élet

Hétfő déltől kezdve szoríthatunk Karikó Katalin Nobel-díjáért

Ki más nyerhetné az orvosi Nobelt, mint a járvány elleni küzdelem csodafegyverének megalapozója?

Pálos Máté
2021. szeptember 27. 06:03 Élet

Amikor sok pénzt öntenek egy elmaradott faluba, lehet, hogy jobban el akarnak költözni onnan az emberek

A fejlesztés megteremti annak a lehetőségét, hogy azok is elköltözzenek, akik menni akartak, de beragadtak oda. A vidékre költött milliárdok hasznosulása egyáltalán nem egyszerű kérdés.

Fontos

Váczi István
2021. október 16. 16:58 Adat, Közélet

Eldőlt a hazaárulózásig fajuló kormány-ellenzék vakcinavita

Nem tudta volna felgyorsítani a magyar oltási programot, ha a kormány az év elején leköti a hazánknak az uniós beszerzés keretében járó teljes Moderna-mennyiséget.

Stubnya Bence
2021. október 16. 07:20 Podcast

Az energiakáosz miatt elkerülhetetlen, hogy egyes élelmiszerek is dráguljanak

Az inflációs rekord újra megdőlhet az év végén, mielőtt az árak csökkenni kezdenek. Hosszabb távon viszont egyre több a kiszámíthatatlan tényező. Suppan Gergely a G7 Podcast e heti vendége.

Gyurcsik Attila
2021. október 15. 14:36 Világ

Orosz függéshez és csúcsra járatott szénerőművekhez vezetett az uniós energiapolitika

Európa sorsa jelenleg az időjárás kezében van: egy átlagosnál hidegebb tél esetén az elszálló energiaárak tönkretehetik az európai ipart és élelmiszertermelést, brutális inflációt okozva.