Hírlevél feliratkozás
Torontáli Zoltán
2017. december 19. 08:57 Élet

A biciklisek és az autósok között ugyanakkora a balesetet okozók aránya

Az autósok előszeretettel mutogatnak a biciklisekre, a biciklisek pedig az autósokra, amikor arról van szó, hogy melyik társaság közlekedik balesetveszélyesebben. A vita eldöntésére megnéztük a KSH most megjelent, 2016-os adatokat tartalmazó jelentését, és belevettük a vizsgálatba a teherautó-sofőröket, illetve a motorosokat is.

Tavaly összesen 16 ezer 627 olyan közúti baleset történt, amelyben valaki megsérült. Ezek többségét, 67 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, a biciklisek 1778 balesetben voltak vétkesek, ezzel második helyen állnak, őket követik a teherautó-sofőrök 1542 balesettel.

Az alábbi diagram azt mutatja, hogy az összes baleseten belül hogyan oszlanak meg az egyes járműtípusok (illetve hol helyezkednek el a gyalogosok).

 

Az autósok persze azért szerepelnek ilyen nagy aránnyal, mert összesen 3,3 millió autó fut az utakon, jóval több, mint bicikli vagy motor. Éppen ezért megnéztük az egyes típusok állományát és ezer járműre arányosítottuk az okozott balesetek számát. A KSH-nak majdnem mindenre vannak pontos adatai, csak a biciklisekkel voltunk bajban, mert a bringák számon tartásával a hivatal nem nagyon foglalkozik. Jobb híján egy korábbi felmérés eredményeit vettük alapul, amely szerint napi rendszerességgel 500 ezren járnak munkába biciklivel, ezt tekintettük jó közelítésnek a forgalomban aktívan résztvevő kerékpárok számának.

 

A grafikonon nem látszik jelentős eltérés az okozott balesetek arányában, mintha az lenne a jellemző, hogy ezer járműre mindenhol 3-4 okozott baleset jut. Vagyis minden érintett kiegyezhet egy döntetlenben (feltételezve, hogy egy-egy jármű vezetője akár több balesetet is okozhat, de ennek előfordulása hasonlóan jellemző a különböző típusokban).

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet autó baleset bicikli KSH motor statisztika teherautó Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2025. február 4. 16:11 Élet

A teraszos-kiülős irányba tolhatja el a Nagykörutat a bringasztráda

Helyet cserél a biciklisáv a parkolósávval, és ez megfelelő zöldítéssel még jobban gasztro irányba terelheti a kiskereskedelmi profilt.

Torontáli Zoltán
2025. február 4. 13:55 Adat, Élet

Tömegesen szoknak le a németek a sörről

Totális kudarc lett a tavalyi év, még a hazai rendezésű foci-Eb sem segített. A magyarországi fogyasztás is folyamatosan csökken.

Stubnya Bence
2025. január 29. 15:01 Élet, Világ

A Lidlt is célkeresztbe veszik az árakkal elégedetlen horvát fogyasztók, újra bojkott jöhet

Magyarországon kilenc év alatt megduplázódtak az élelmiszerárak, Horvátországban a fele ekkora drágulást is nehezen viselik a fogyasztók.

Fontos

Jandó Zoltán
2025. február 6. 05:23 Pénz, Vállalat

Megnéztük, mi lett Simicska birodalmával tíz évvel a G-nap után

Az általa lenézett másodvonalhoz és az őt elárulókhoz kerültek Simicska Lajos évekig rejtegetett birodalmának ékkövei.

Váczi István
2025. február 5. 18:30 Világ

Megvalósuló összeesküvés-elmélet? Ukrán érdek, hogy menjenek bányászni amerikai cégek

Úgy tűnik, mintha kiárusítaná országát az ukrán elnök, de a szóban forgó lelőhelyek vagy orosz megszállás alá kerültek, vagy tőke és szaktudás kell a kiaknázásukhoz.

Váczi István
2025. február 5. 13:44 Világ

Amit Trump szeretne, azért a NATO szétbombázta Szerbiát

Saját mércéjéhez képest is hajmeresztő ötlettel állt elő az amerikai elnök a Gázai övezet jövőjével kapcsolatban, de nehéz elképzelni a megvalósulását.