Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2017. október 5. 10:05 Élet

Ha a kormányon múlna, nem épülhetne meg a Mol 120 méteres felhőkarcolója

A Mol a napokban tette publikussá, hogy a Kopaszi-gátra tervezett BudaPart projekt 120 méteres toronyházát valójában ők építik maguknak. Miközben az impozáns székházzal kapcsolatos PR-cikkek ellepték az internetet, kiderült, hogy a kormánynak egyáltalán nem tetszik az ötlet. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes szerint mindent meg fognak tenni az ellen, hogy toronyház épüljön Újbudára.

Lázár János helyettese a hvg.hu-nak elmondta, a kormánynak továbbra is az az álláspontja, hogy Budapest UNESCO világörökségi besorolását semmi még csak nem is fenyegetheti. A kopaszi-gáti épület viszont fenyegeti az intakt budai sziluettet, belóg a látképbe.

Amíg Lázár János felel az épített környezetért a Miniszterelnökségen, addig törekedni fog arra, hogy ne épülhessenek a Parlamentnél és a Szent István-bazilikánál (mind a kettő 96 méter) magasabb épületek a fővárosban.

A kormány nem akarja, hogy a Kopaszi-gát legyen az a városnegyed, ahová felhőkarcolók épülnek Budapesten. Sőt, továbbra is azt szeretnék, hogy Budapesten ne legyen tele felhőkarcolókkal. Ám ha valamikor fel is épül egy felhőkarcoló, annak a kormány álláspontja szerint valóban unikális épületnek kell lennie, nem egy módosított típustervnek.

Csepreghy Nándor a Mol-székházról megjelenő cikkeket lobbizásként értelmezi, de világossá tette, hogy a kormánynak mindegy, hogy cégközpont vagy lakások épülnek, akkor is azon lesz, hogy oda ne épüljön toronyház.

A településeknek december 31-én kell leadniuk a települési arculati kézikönyveket, ezekben kell a jövőbeni beruházásokat bejegyezni. Ha a kormány ezt megkapja, akkor tud majd továbblépni a kérdésben. Örökségvédelmi alapokon nem szólhatnak bele az építkezésbe, mert a Kopaszi-gát már kívül esik a világörökségi területen, illetve annak bufferzónáján is.

A projekt építési engedélyét Újbuda önkormányzata adta ki, ám a főváros változtatta meg a területre vonatkozó építési szabályzat kereteit. Ha Újbuda önkormányzata a most készülő településképi rendeletében megint 65 méteres legmagasabb építhető épületet rögzítene, azzal a 120 méteres felhőkarcoló megépülése ellehetetlenülne.

A Kopaszi-gátra tervezett BudaPart egyébként eredetileg a kormányközeli vállalkozó, Garancsi István érdekeltségébe tartozó Market-csoport projektje, a Mol azonban a székház területét a tervekkel együtt kivásárolta, így már önálló fejlesztésről van szó.

Fotó: Mol Facebook

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet BudaPart Csepreghy Nándor Mol székház városkép Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Hajdu Miklós
2024. április 21. 04:36 Élet

Kivételes szerencsével léphettek be a 90-es évek közepe után született fiatalok a munkaerőpiacra

A gazdasági fellendülés időszakában pályára lépő fiatalok viszonylag könnyen találtak munkát jó fizetés mellett, kérdés, hogy ez miként hat a motivációjukra.

Lukács András
2024. április 17. 04:34 Élet

A kereslet visszafogásával érdemes csökkenteni az üzemanyagárakat

A kormány olcsóbb üzemanyagot szeretne, ám az élhető jövőt az szolgálná, ha ez azért valósulna meg, mert kevesebb benzinre és gázolajra van szükség.

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Fontos

Gergely Péter
2024. április 20. 04:31 Pénz

Az új otthonfelújítási program átrendezheti a lakáshitelek piacát

A támogatás révén több tízmilliárd forint felújítási hitel jut majd a piacra, amelyhez várhatóan jelentős mennyiségű piaci feltételű kölcsön is társul majd.

Váczi István
2024. április 19. 04:34 Világ

Romba dőlnek az orosz remények Ukrajnában?

Jelenleg szinte minden harctéri körülmény az oroszoknak kedvez, az eddig elért eredményeik mégis szerények, miközben az ukránok lőszerhiánya hamarosan enyhül.

Bucsky Péter
2024. április 18. 04:32 Adat, Vállalat

Most lehet hibáztatni Brüsszelt: kamionok áradatát szabadítja az utakra

A zöldnek mondott intézkedések a közúti áruszállítást hozzák helyzetbe, ezek hatására várhatóan jelentős mennyiségű vasúti forgalom terelődik kamionokra.