Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2017. október 5. 10:05 Élet

Ha a kormányon múlna, nem épülhetne meg a Mol 120 méteres felhőkarcolója

A Mol a napokban tette publikussá, hogy a Kopaszi-gátra tervezett BudaPart projekt 120 méteres toronyházát valójában ők építik maguknak. Miközben az impozáns székházzal kapcsolatos PR-cikkek ellepték az internetet, kiderült, hogy a kormánynak egyáltalán nem tetszik az ötlet. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes szerint mindent meg fognak tenni az ellen, hogy toronyház épüljön Újbudára.

Lázár János helyettese a hvg.hu-nak elmondta, a kormánynak továbbra is az az álláspontja, hogy Budapest UNESCO világörökségi besorolását semmi még csak nem is fenyegetheti. A kopaszi-gáti épület viszont fenyegeti az intakt budai sziluettet, belóg a látképbe.

Amíg Lázár János felel az épített környezetért a Miniszterelnökségen, addig törekedni fog arra, hogy ne épülhessenek a Parlamentnél és a Szent István-bazilikánál (mind a kettő 96 méter) magasabb épületek a fővárosban.

A kormány nem akarja, hogy a Kopaszi-gát legyen az a városnegyed, ahová felhőkarcolók épülnek Budapesten. Sőt, továbbra is azt szeretnék, hogy Budapesten ne legyen tele felhőkarcolókkal. Ám ha valamikor fel is épül egy felhőkarcoló, annak a kormány álláspontja szerint valóban unikális épületnek kell lennie, nem egy módosított típustervnek.

Csepreghy Nándor a Mol-székházról megjelenő cikkeket lobbizásként értelmezi, de világossá tette, hogy a kormánynak mindegy, hogy cégközpont vagy lakások épülnek, akkor is azon lesz, hogy oda ne épüljön toronyház.

A településeknek december 31-én kell leadniuk a települési arculati kézikönyveket, ezekben kell a jövőbeni beruházásokat bejegyezni. Ha a kormány ezt megkapja, akkor tud majd továbblépni a kérdésben. Örökségvédelmi alapokon nem szólhatnak bele az építkezésbe, mert a Kopaszi-gát már kívül esik a világörökségi területen, illetve annak bufferzónáján is.

A projekt építési engedélyét Újbuda önkormányzata adta ki, ám a főváros változtatta meg a területre vonatkozó építési szabályzat kereteit. Ha Újbuda önkormányzata a most készülő településképi rendeletében megint 65 méteres legmagasabb építhető épületet rögzítene, azzal a 120 méteres felhőkarcoló megépülése ellehetetlenülne.

A Kopaszi-gátra tervezett BudaPart egyébként eredetileg a kormányközeli vállalkozó, Garancsi István érdekeltségébe tartozó Market-csoport projektje, a Mol azonban a székház területét a tervekkel együtt kivásárolta, így már önálló fejlesztésről van szó.

Fotó: Mol Facebook

Élet BudaPart Csepreghy Nándor Mol székház városkép Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Avatar
2019. április 25. 18:17 Élet, Vállalat

Sokba kerül a vállalatoknak a munkahelyi zaklatás, csak nem tudnak róla

Nem csak az egyes emberek életét dúlhatja fel a zaklatás, egész cégeket is lehúzhat a rossz munkahelyi kultúra. Magyarországon még a probléma méretéről sem tudunk sokat.

Hajdu Miklós
2019. április 25. 15:22 Élet

Komoly tudományos vita szól arról, hogy mivel kell szárítanod a kezed a vécében

Pedig igazából az egésznek nincs túl nagy jelentősége, ha néhány alapvető higiéniai szempontot figyelembe vesz az ember.

Fabók Bálint
2019. április 24. 11:35 Élet

Új korszak jöhet a hentesnél: a sertéshús drágább lehet, mint a marha

Már hónap alatt akár hatvan százalékkal is drágulhat a sertéshús ára Magyarországon a Kelet-Ázsiában egyre inkább terjedő sertéspestis miatt.

Fontos

Jandó Zoltán
2019. április 25. 12:26 Adat, Vállalat

Olyan dolog készül a magyar mobilpiacon, amire még nem volt példa

Húsz év után lehet helycsere a mobilszolgáltatók között, miután a Vodafone piaci részesedésben felzárkózott a Telenorra. Három év szünet után publikáltak adatokat a piacról.

Jandó Zoltán
2019. április 24. 17:35 Közélet

A Fidesz lemodellezte a szocializmus legnagyobb hibáit a magyar fociban, és elbukott

A magyar foci nem a rengeteg állami támogatás ellenére rossz, hanem épp amiatt. A korlátlan forrás ugyanis az eredményességre való törekvést utolsó csíráit is kiírtja a labdarúgásból.

Torontáli Zoltán
2019. április 24. 06:47 Élet

Kinyomoztuk, hogy indulás előtt mennyi idővel legolcsóbb a repülőjegy

220 napon keresztül követtük egy tervezett londoni utazás legolcsóbb repülőjegyének árváltozását, és az eredmény sok szempontból elgondolkodtató lett.