Hírlevél feliratkozás
Rigó Anita
2017. október 5. 10:05 Élet

Ha a kormányon múlna, nem épülhetne meg a Mol 120 méteres felhőkarcolója

A Mol a napokban tette publikussá, hogy a Kopaszi-gátra tervezett BudaPart projekt 120 méteres toronyházát valójában ők építik maguknak. Miközben az impozáns székházzal kapcsolatos PR-cikkek ellepték az internetet, kiderült, hogy a kormánynak egyáltalán nem tetszik az ötlet. Csepreghy Nándor miniszterhelyettes szerint mindent meg fognak tenni az ellen, hogy toronyház épüljön Újbudára.

Lázár János helyettese a hvg.hu-nak elmondta, a kormánynak továbbra is az az álláspontja, hogy Budapest UNESCO világörökségi besorolását semmi még csak nem is fenyegetheti. A kopaszi-gáti épület viszont fenyegeti az intakt budai sziluettet, belóg a látképbe.

Amíg Lázár János felel az épített környezetért a Miniszterelnökségen, addig törekedni fog arra, hogy ne épülhessenek a Parlamentnél és a Szent István-bazilikánál (mind a kettő 96 méter) magasabb épületek a fővárosban.

A kormány nem akarja, hogy a Kopaszi-gát legyen az a városnegyed, ahová felhőkarcolók épülnek Budapesten. Sőt, továbbra is azt szeretnék, hogy Budapesten ne legyen tele felhőkarcolókkal. Ám ha valamikor fel is épül egy felhőkarcoló, annak a kormány álláspontja szerint valóban unikális épületnek kell lennie, nem egy módosított típustervnek.

Csepreghy Nándor a Mol-székházról megjelenő cikkeket lobbizásként értelmezi, de világossá tette, hogy a kormánynak mindegy, hogy cégközpont vagy lakások épülnek, akkor is azon lesz, hogy oda ne épüljön toronyház.

A településeknek december 31-én kell leadniuk a települési arculati kézikönyveket, ezekben kell a jövőbeni beruházásokat bejegyezni. Ha a kormány ezt megkapja, akkor tud majd továbblépni a kérdésben. Örökségvédelmi alapokon nem szólhatnak bele az építkezésbe, mert a Kopaszi-gát már kívül esik a világörökségi területen, illetve annak bufferzónáján is.

A projekt építési engedélyét Újbuda önkormányzata adta ki, ám a főváros változtatta meg a területre vonatkozó építési szabályzat kereteit. Ha Újbuda önkormányzata a most készülő településképi rendeletében megint 65 méteres legmagasabb építhető épületet rögzítene, azzal a 120 méteres felhőkarcoló megépülése ellehetetlenülne.

A Kopaszi-gátra tervezett BudaPart egyébként eredetileg a kormányközeli vállalkozó, Garancsi István érdekeltségébe tartozó Market-csoport projektje, a Mol azonban a székház területét a tervekkel együtt kivásárolta, így már önálló fejlesztésről van szó.

Fotó: Mol Facebook

Élet BudaPart Csepreghy Nándor Mol székház városkép Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Váczi István
2018. október 18. 17:17 Élet

Tizedannyi víz sincs a Dunában, mint öt és fél éve

Szinte naponta dőlnek meg a negatív vízállási rekordok a Dunán, Budapestnél 41 centiméter az új rekord, miközben idén október előtt ez 51 centiméter volt.

Rigó Anita
2018. október 16. 11:30 Élet

Utolsók voltunk, de már várhatóan a belgáknál és az olaszoknál is több évig dolgozunk

Az elmúlt két évtizedben sokat javul a magyarok munkaerőpiaci aktivitásának várható hossza.

Torontáli Zoltán
2018. október 14. 11:52 Élet, Világ

A Rossmann tulajdonosa csak azokat az országokat támogatná, ahol nincs túl sok gyerek

Dirk Rossmann szerint ez a kulcsa Afrika fejlődésének és az Európába áramló menekültek megállításának is.

Fontos

Váczi István Jandó Zoltán
2018. október 19. 07:01 Állam

Tarlós megfúrta, nem lesz gigantikus teniszstadion a Margitszigeten

Úgy nézett ki, hogy a kormány mindenáron megépíti a 26 méter magas arénát, de Fürjes Balázs államtitkár közölte, hogy a főpolgármesternek sikerült megakadályoznia. De más is közrejátszhatott.

Bucsky Péter
2018. október 18. 07:04 Állam

A keleti nyitás miatt érkező külföldi diákokra a sokszorosát költi a magyar állam, mint a hazaikra

Becslésünk szerint idén már tízmilliárd forintnál is többet költ a magyar állam ötezer, főként szegény országokból érkező diákra. Eközben a magyar diákokra egyre kevesebb jut.

Váczi István
2018. október 17. 18:29 Állam

Karácsonyra dőlhet el, ki nyeri az 500 milliárd forintos közbeszerzést

Ha minden a tervek szerint alakul, december 20-án hirdetnek eredményt a Budapest-Belgrád magyar szakaszának korszerűsítésére kiírt tenderen. A kockázatot mi futjuk, de nyerünk valamit?