Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. szeptember 21. 07:58 Közélet, Pénz

Megújul a Blaha, hosszabb lesz a 3-as metró, de a biciklis fejlesztések elmaradnak

Közel 6 milliárd forintot költ el különböző fejlesztésekre, illetve azok tervezésére a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK). A szervezet egyszerre nyolc közbeszerzésének eredményét tette közzé, s bár ezek közül három is eredménytelen lett, több nagyobb beruházásról is kiderült, hogy ki csinálhatja meg és mennyiért.

A legdrágább projekt az észak-déli M3 metró meghosszabbításának tervezése, ami nem meglepő, mivel elég komplex beruházásról van szó. A metróvonal négy új állomással bővülne, amelyek közül kettőt a föld alatt, kettőt a felszínen alakítanának ki. Emellett a Megyeri úti végállomásra egy intermodális csomópontot álmodott meg a BKK, így itt kezdeni kell valamit a villamos és buszvégállomással, parkolókat kell építeni, a Megyeri utat pedig át szeretnék vezetni a Budapest-Vác vasútvonal alatt.

Nem csoda, hogy a projekt tervezése is majdnem 3 milliárd forintba kerül. A munkát az ilyen jellegű állami tendereken mostanában taroló Főmterv Zrt. kapta, igaz ezúttal nem egyedül, hanem a Viköti Mérnöki Iroda Kft-vel konzorciumban. A nyertesek hatalmas összegért mások mellett

  • Készítenek egy megvalósíthatósági tanulmányt és egy költség-haszon elemzést
  • Összeállítják az engedélyezési terveket
  • Lefolytatják a szükséges eljárásokat és természetesen
  • Leszállítják a végleges kiviteli terveket.

Ehhez képest a többi projekt kicsinek számít, még akkor is, ha a Bökényföldi út – Rákosligeti határút és Cinkotai út felújítását 1,64 milliárdért vállalta a Colas Út Zrt. és HE-DO Kft. kettőse, a Fehérvári utat pedig 862 millióért újítja fel a Swietelsky.

Ezeknél vélhetően drágább lesz majd a Blaha Lujza tér megújítása, ez azonban a 3-as metróhoz hasonlóan még csak a tervezési fázisban tart. A kiírás szerint a közteret 10 ezer négyzetméteren fogják rendezni, a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését akadálymentesítik és az aluljárót illetve a nyilvános wc-ket is rendbe hoznák. Most annyi derült ki, hogy rekonstrukciónak csak a tervezése közel 140 millió forintba kerül, és a megbízást a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. valamint az Uvaterv Zrt. kapta.

Nem sikerült azonban mindenhol megtalálnia a megfelelő partnert a BKK-nak. A Margit Krt. felújítását például túl drágán vállalták volna, a meghirdetett kerékpáros projektre (amely keretében két kerékpárutat újítottak volna fel, illetve a metró és a HÉV állomások mellett is tárolókat helyeztek volna el) pedig nem is érkezett ajánlat. Pedig biciklis fejlesztésekre elég nagy szükség lenne. A Magyar Kerékpárosklub épp csütörtökön publikálta nemrégiben végzett kutatását, amiből kiderült, hogy felnőtt lakosság 70 százaléka szokott kerékpározni, több mint harmada hetente többször is biciklire ül, az infrastruktúrával azonban a többség kifejezetten elégedetlen.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Közélet Pénz 3-as metró bkk Blaha Lujza tér Fehérvári út kerékpár Olvasson tovább a kategóriában

Közélet

G7.hu
2024. március 26. 19:00 Közélet

Új tulajdonoshoz kerül a G7

A Telex vezetői által alapított Gazdrovat Kft.-hez kerül a G7 gazdasági portál.

Ercse Kriszta
2024. március 24. 04:34 Közélet

A kormányzat házalói: oktatási porszívóügynökök, szakértő szendvicsember

Porszívóügynökként el akarják adni nekünk a kormányzat költségkímélő megoldásainak álszent és gyermekkárosító magyarázatait.

Stubnya Bence
2024. március 23. 08:10 Közélet

A sebeit nyalogató Sparnak küldött hadüzenetet Lázár János

2022-ben sok kiskermulti volt veszteséges, de a Spar adózás utáni eredményének mínusza kiemelkedő volt.

Fontos

Torontáli Zoltán
2024. március 27. 17:22 Adat, Világ

Ne azt nézd az új GDP-adatokban, hogy Románia előttünk jár, van benne sokkal érdekesebb is

Már nem érdemes arról beszélni, hogy Ausztria elérhetetlen messzeségbe került, reménytelenül loholunk Csehország, Szlovénia vagy Litvánia után.

Elek Péter
2024. március 27. 04:34 Pénz

Tényleg olyan fantasztikus a világ első számú sztárrészvénye?

Eddig nagyon jó és meggyőző sztori volt az Nvidia, de merész dolog azt feltételezni, hogy növekedése a következő években is töretlen marad.

Pálos Máté
2024. március 26. 16:40 Adat, Élet

Sokkal többe kerültek az adófizetőknek a Most vagy soha! első heti nézői, mint a Kincsemé

Nézőszámban az első héten nagyjából sikerült elérni a Kincsem szintjét, az állami támogatáshoz viszonyítva azonban más a helyzet.