Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2018. június 6. 14:03 Állam

Az új kecskeméti gyár a legnagyobb foglalkoztatók közé repíti a Mercedest

Kedden jelentették be, hogy megkezdi második gyárának építését a Mercedes Kecskeméten. A beruházás egymilliárd euróból (320 milliárd forintból) valósul meg, és a termelés 2020-ban indul meg a tervek szerint.

Az új gyár a bejelentés szerint több mint 2500 új munkahelyet teremt. Ez azt jelenti, hogy legalább 60 százalékkal nőne a Mercedes kecskeméti autógyárában foglalkoztatottak száma. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.-nek jelenleg 4223 alkalmazottja van, ezzel a 24. legnagyobb munkáltató Magyarországon.

Az új gyár jelentőségét jól mutatja, hogy Magyarországon mindössze 63 olyan vállalat van, amelynek több mint 2500 alkalmazottja van. A Mercedes a foglalkozottak száma alapján jelenleg a 24-ik legnagyobb cég Magyarországon, de plusz 2500 dolgozóval már a top 10 foglalkoztató között lehet.

 

A Mercedes kimagaslik a legtöbb alkalmazottal rendelkező cégek közül az egy főre jutó árbevétel alapján. Míg a például a Magyar Postánál 6 millió forint bevétel jut egy alkalmazottra, a Tescónál 36 millió, az Audinál 177 millió, a Mercedesnél viszont már 261 millió forint. Hiába van tehát több mint 20 nagyobb létszámú vállalat jelenleg Magyarországon a Mercedesnél, a 2016-os adatok alapján mégis a harmadik legnagyobb árbevételű cég volt a Mol és az Audi után.

A keddi digitális alapkő-elhelyezésen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is arról beszélt, hogy rendkívül magas technológiai színvonalat képvisel és hozzáadott-értéket állít elő a beruházás, amelyre a Mercedes 12 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap a magyar kormánytól. Az első Mercedes-gyár 2012 óta működik Magyarországon, és Szijjártó a további fejlesztésekről pedig azt mondta, hogy megépül az 54-es út az M5-ös autópálya és a gyár között.

A Mercedesnek ez lesz az első full-flexnek nevezett gyára a világon.

Ez azt jelenti, hogy a gyárban rugalmasan, ugyanazon a gyártósoron állíthatóak elő különböző modellek. A Mercedes februárban mutatta be az új autógyártási koncepcióját Factory 56 néven. Ez a gyártási mód az embert helyezi a gyártás középpontjába, és az új koncepció alapján épül fel az új kecskeméti gyár is.

A Mercedes korábban azt mondta, hogy már keresgélik az új gyárba a munkaerőt, de a toborzás igazán csak jövőre kezdődik. Az új gyárba sokan a régi gyárból érkeznek, de sok munkakörre keresnek új embereket is.

Állam Kecskemét mercedes Olvasson tovább a kategóriában

Állam

Váczi István
2018. november 21. 10:16 Állam

Egy szörnyű év egyik legrosszabb napján vannak túl a befektetők

Az utóbbi hetekben a tőzsdéken már megszokottá vált az árfolyamok ide-oda csapkodása, de tegnap az amerikai piacokon nemcsak a részvények estek, hanem egyebek mellett az olaj és a kriptodevizák is.

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Jandó Zoltán
2018. november 16. 06:54 Állam, Piac

Kiderítettük, miért róják állami pénzen húszéves teherautók a magyar városok útjait

A magyar építőiparban olyan mértékű kapacitáshiány van, hogy a cégek nem tudnak, és nem is akarnak foglalkozni a környezetvédelmi szempontokkal. Még akkor sem, ha több pénzt kapnának.

Fontos

Hajdu Miklós
2018. november 20. 12:50 Élet

A magyar iskolarendszer még mindig ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint 10-15 éve

Bár számos reform történt a közoktatásban, a kétezres évek problémáinak jelentős része még mindig aktuális.

Bucsky Péter
2018. november 18. 21:45 Élet

Annyira pokoli lett egy egyszerű gázkazán-csere, hogy az emberek inkább áttérnek fafűtésre

Azért szigorította az EU a kazáncsere-szabályokat, hogy csökkenjen a környezetszennyezés. Magyarországon ebből olyan drágulás és bürokrácia-túltengés lett, hogy az emberek inkább a fa- vagy villanyfűtést választják.

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.