Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2018. június 1. 09:06 Állam, Pénz

Gigantikus bevételt hoztak a Soros-plakátok a kormány kedvenc reklámügynökségének

Még a Nemzeti Együttműködés Rendszerében is ritka az a hihetetlen ütemű növekedés, amit Balásy Gyula reklámügynökségei produkáltak az elmúlt években. A New Land és a Lounge Design 2013-ban összesen 208 milliós árbevételt hoztak össze, tavaly azonban már a 29 milliárdot közelítette a forgalmuk. A New Land Media Kft., amely öt éve még nem is létezett, önmaga 25 milliárdos árbevételt, és 2 milliárd forintot meghaladó profitot ért el 2017-ben.

Bár az egykori ügynökségi kreatív Balásy cégei már az 2017 előtt is szépen növekedtek, az igazi áttörést az hozta meg számukra, hogy bekerültek az állam hivatalos reklámügynökségei közé. A papíron spórolási szándékkal létrehozott Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), amely lényegében minden állami kommunikációs költést felügyel, 2016 vége óta csak velük vagy két másik szintén kormányközeli csoporttal szerződhet.

A választásokhoz közeledve pedig az állam nem fogta vissza magát, ha kommunikációról volt szó. A napokban írtunk óla, hogy másfél év alatt szinte a teljes, eredetileg 3 évre betervezett 75 milliárdos keretet felélték. Csak Rogán Antal minisztériuma 27 milliárdot tapsolt el a kék plakátokról ismert kormányzati kampányokra.

 

Ez teljes egészében Balásy cégeihez került. Csakúgy, mint a turisztikai ügynökség durván 12 milliárdos költése vagy mondjuk a Magyar Posta tavalyi kommunikációs büdzséje. A New Land – Lounge Design kettős csak 2017. január-februárjában közel 13 milliárd forintnyi megrendelést kapott az NKOH keresztül, hatszor annyit, mint a teljes 2016-os bevételük volt.

Az elmúlt másfél évben összesen 51 milliárd értékben kötött velük szerződéseket az állami szféra, ebből 38 milliárdnyit még 2017-ben. Ez több mint a teljes tavalyi árbevételük, ami úgy lehetséges, hogy a munkák egy része átcsúszott 2018-ra, így ezeket vélhetően már idén számlázták le, és az idei árbevételben jelennek majd meg. Rogánéktól a legutóbbi nagyjából 8 milliárdos megrendelést például december utolsó napjaiban kapták, ez szinte biztos, hogy teljes egészében az 2018-as évüket erősíti majd.

 

Ettől függetlenül a számok azért elég jól mutatják, hogy sok piaci bevétele nem lehetett a két cégnek. Ez persze nem meglepő, egy ilyen ütemben növekedő csoportnál ugyanis nem könnyű erőforrásokat rendelni a rohamosan bővülő megrendelésekhez. Ezzel állítólag Balásyéknak is meggyűlt a baja.

Mindenesetre egyelőre tartják a frontot, legalábbis erre utal, hogy a hivatalon keresztül intézett megrendelések nagy részét idén is ők nyerték el eddig. Azaz komoly visszaeséssel 2018-ban sem kell számolniuk, még úgy sem, hogy az új NKOH-s megatender kicsit visszavetette az elmúlt hetekben az állami kommunikációs költést.

 

Balásy egyébként nem vette ki a teljes nyereséget a cégből, amelyek azonban így is szép osztalékot fizettek. A New Land egymilliárddal, a Lounge Design 307 millióval gazdagította egyetlen tulajdonosát.

Állam Pénz állami reklámköltés árbevétel Balásy Gyula Lounge Design New Land NKOH Olvasson tovább a kategóriában

Állam

Wiedemann Tamás
2018. november 16. 17:50 Állam, Piac

A gazdálkodók két százaléka használja a magyar termőföldek kétharmadát

Az Orbán-kormány sem csökkentette érdemben a nagybirtokok arányát. Közben két évtized alatt egymillió ember felhagyott a földműveléssel.

Jandó Zoltán
2018. november 16. 06:54 Állam, Piac

Kiderítettük, miért róják állami pénzen húszéves teherautók a magyar városok útjait

A magyar építőiparban olyan mértékű kapacitáshiány van, hogy a cégek nem tudnak, és nem is akarnak foglalkozni a környezetvédelmi szempontokkal. Még akkor sem, ha több pénzt kapnának.

Wiedemann Tamás
2018. november 15. 16:21 Állam, Élet

Ezekben a zsákokban 136 ezer csalódott magyar ember reménye van

Elmentem egy nyilvános sorsolásra, és meglepődtem, hogy mennyien próbálkoznak szerencsejátékkal Magyarországon.

Fontos

Torontáli Zoltán
2018. november 18. 13:36 Élet, Világ

Az almák Ferrarija finom, piros, drága, és hihetetlenül erős marketing van mögötte

Átalakítja a gyümölcstermesztés mögötti üzleti modellt a Pink Lady és a nyomában meginduló klub almák serege, de ennek megvannak a veszélyei is. Magyarország kimarad az új almahullámból.

Rigó Anita
2018. november 18. 07:29 Élet

Az általánost végzettek és a tizenévesek körében beindult a baby-boom Magyarországon

Harminc fölött és húsz alatt vállalnak több gyermeket a magyar nők. Több a gyereknélküli vagy a sokgyerekes család, kevesebb a kétgyerekes család.

Jandó Zoltán
2018. november 17. 07:22 Pénz, Piac

Háromszáz milliárdnyi Mészáros-vagyon vált láthatóvá

Hiába estek a Mészáros-részvények, a felcsúti milliárdos nem lett szegényebb. Közel 120 milliárd forintra értékelték az állami megrendelésekkel kipárnázott építőipari cégeit, a Mészáros és Mészáros Kft-t és az R-Kordot.