Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2020. július 17. 15:14 Adat

Tovább gyógyult a magyar és az európai autópiac júniusban

Normális körülmények között az újautó-eladások 22 százalékos csökkenése tragikus adat lenne, most viszont – a mögöttünk hagyott hónapok ennél is sokkal rosszabb számaihoz képest – egészen biztatónak számít. Áprilisban ugyanis 76, májusban 52 százalékkal kevesebb új személyautó talált gazdára az Európai Unióban, mint egy évvel korábban.

Ez most tipikusan a félig teli – félig üres pohár esete. Ahogy az adatot közzétevő Európai Autógyártók Szövetsége írja, júniusban már mindenhol kinyitottak a kereskedések, az új kocsik iránti igény mégsem tért vissza a tavalyi szintre. Mivel ez az év további szakaszában sem várható, a Volkswagen kedden egy belső vállalati újságban azt közölte alkalmazottjaival, hogy a (mélyponthoz képest) növekvő megrendelések dacára idén nem vesz fel új embereket.

Vannak azonban pozitív vélemények is. „A javulás lassú, de nem annyira, mint ahogy gondoltuk. Úgy tűnik, hogy a július már az első majdnem normális hónap lehet” – nyilatkozta a Bloombergnek Jürgen Pieper, a Metzler Bank elemzője.

 

A javuló eredmények részben valószínűleg már a kormányzati programoknak köszönhetők, amelyek általában az elektromos és hibrid autók vásárlását ösztönzik. Különösen látványos volt ennek a hatása Franciaországban, ahol az uniós mezőnyben egyedüliként nőttek az eladások (1,2 százalékkal) tavaly júniushoz képest. A többi nagy nyugat-európai piacon viszont az uniós átlagot meghaladó csökkenést mértek*Olaszország -23,1 százalék, Németország -32,3 százalék, Spanyolország -36,7 százalék.. Idehaza az átlaghoz közeli, majdnem 24 százalékos volt a mínusz.

 

A Magyarországon is gyártó márkák közül az Audinak júniusban 24, az első félév egészében 33 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie, azaz pont harmadával kevesebb Audi kelt el idén fél év alatt, mint tavaly az első hat hónapban az uniós piacon. A Mercedes számai kedvezőbbek, júniusban 6, az első félévben 29 százalékos volt a visszaesés. (A Suzuki nem szerepel a statisztikában.)

Az első félévben az uniós újautó-piac 38 százalékkal esett vissza, míg a magyar 25 százalékkal. Idehaza június végéig 55 674 új autót helyeztek forgalomba, szemben a tavalyi első félév 74 541-es darabszámával.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAkár ingyen is új villanyautót vihetnek haza a németek a nagyvonalú állami támogatásnak köszönhetőenJól járt a járvánnyal, aki új elektromos autóba szeretne ülni, az európai országok elképesztő autóvásárlási támogatásokba kezdtek.

Adat autó autógyárak járvány új autó Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2020. október 20. 16:43 Adat, Élet

A természeti erőforrások felélése árán nőtt a magyar gazdaság

Európa-bajnokok voltunk az erőforrások felhasználásában, miközben lebetonoztuk az országot a régiós átlagnál alacsonyabb gazdasági növekedésért cserébe.

Jandó Zoltán
2020. október 20. 12:27 Adat

A román munkaerő termelékenyebb lett, mint a magyar

Először fordult elő, hogy az uniós statisztika szerint Románia megelőzte Magyarországot munkatermelékenységben. A régió fokozatosan húz el mellettünk.

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. október 21. 13:47 Élet

A magyar fiatalok gyors ütemben közelítenek Nyugat-Európához

A magyar fiatalok gondolkodása a tipikus élethelyzetekről már csak körülbelül 12 éves csúszásban van Nyugat-Európához képest.

Mészáros R. Tamás
2020. október 20. 06:47 Vállalat, Világ

A tudomány szerint lehetetlen, az Alibaba alapítója mégis kilapítaná a világot

Jack Ma a világ egyik leggazdagabb üzletembere megtörné a multik uralmát a kkv-k kereskedelmének felfuttatásával, de forradalmának kifutása erősen kétséges.

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.