Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. december 10. 09:43 Adat

Ez a térkép megmutatja, hogy a magyarok főleg munkába járnak repülővel

Érdekes infografikát tett közzé a napokban az Európai Unió statisztikai hivatalaként működő Eurostat. Az interaktív térképen azt lehet megnézni, hogy az egyes repterekről hova repültek a legtöbben 2018-ban. Elég jól látható, hogy miközben Kelet-Európában elsősorban a nyugati országokban dolgozó ingázók repülnek, addig a nyugati repterek vagy belföldre utazó, vagy nyaralni induló nyugat-európaiakat szolgálnak ki.

 

Budapestről a legtöbben Frankfurtba repültek tavaly, jó eséllyel azért, mert ha valaki nem közvetlen járattal utazik a magyar fővárosból, akkor a legtöbbször a német városban száll át. Azaz az oda érkezők többségének valószínűleg nem Frankfurt volt a végső úti célja, hanem egy olyan város, ahova Budapestről közvetlenül nem, vagy csak drágábban tudott volna eljutni. Frankfurt első helye azonban így is meglepő, hiszen korábban rendre hátrébb végzett ezen a listán, 2017-ben például csak a harmadik volt. Tavaly azonban közel másfélszer annyi gép indult oda, mint egy évvel korábban, ezzel pedig leszorították a dobogó első fokáról az évek óta vezető brit fővárost. A hirtelen megugrás magyarázata a lapunknak nyilatkozó szakértők szerint részben az, hogy a Wizz Air 2018-ban indította el frankfurti járatát, amivel több tízezren utaztak már az első évben is.

Más kérdés, hogy mivel Frankfurt transzfer-reptér, nagy eséllyel London az első tényleges célpont. Londonban Luton reptere a legnépszerűbb célpontja a magyaroknak, ahol a Wizz Air ottani központja működik. Bár a Liszt Ferenc reptérről a brit fővárosba utazók száma az Eurostat adatai szerint csökkent, így is közel 285 ezren repültek ezzel a járattal. Ráadásul kifejezetten jó kihasználtsággal, egy repülőn ugyanis átlagosan majdnem 190-en ültek, miközben ugyanez Frankfurtnál csak 140 volt, és a harmadik, illetve negyedik helyen álló Párizs és Amszterdam esetében is csak 150 körül alakult.

 

Kihasználtságban az ötös toplistán így csak Tel Aviv tudta megközelíteni Londont. Némi meglepetésre ugyanis közel 215 ezer utassal az izraeli város is a legfontosabb célpontok között volt. A magyarázat egyébként itt is a Wizz Air, amely Budapestről már naponta küld repülőket a tel-avivi Ben Gurion reptérre, sőt, amikor a lutoni bázist felavatták, onnan is az elsők között indult rendszeres járat a közel-keleti városba. Ezzel egyébként Tel Aviv elég komoly részesedéssel rendelkezik az unión kívüli célállomások közül, a Budapestről indulók háromnegyede ugyanis az EU-n belül is száll le a repülőről.

London egyébként Kelet-Közép-Európában véletlenül sem csak Budapest számára az egyik legfontosabb célpont, lényegében minden fontosabb reptérről az angol fővárosba repülnek a legtöbben. Sőt, Varsó, Wroclaw, Gdansk vagy éppen Pozsony esetében az öt leggyakoribb érkezési reptérből kettő is valamelyik londoni*Tavalyig itthon is ez volt a jellemző, Tel Aviv csak 2018-ban előzte meg a londoni Stansted repteret..

Luton pedig annyira az ingázó kelet-európaiakra állt rá, hogy onnan Amszterdam és Tel Aviv mellett Bukarestbe, Varsóba és Budapestre jönnek a legtöbben.

Nyugat-Európa nagyobb repterein más a felállás. A német és a francia légikikötőkből többnyire vagy országon belülre, vagy valamelyik nyaralók által kedvelt országba repülnek a legtöbben. A Mallorcáról indulók (tehát a nyaralásból hazautazók) öt fő célpontja között például három német város van.

Adat liszt ferenc nemzetközi repülőtér London Luton repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2020. január 15. 14:49 Adat

Nincs még egy olyan sorozat a világon, mint a Barátok közt

A leghosszabb sorozatok heteket vesznek el az ember életéből, a szappanoperák azonban ennél is nagyobb időgyilkosok.

Kasnyik Márton
2020. január 14. 10:21 Adat

Hét éve nem volt ilyen magas az infláció, mi történik az uborkával és a disznóhússal?

Örülhetnek a hagyma-káposzta-krumpli rajongói, szomorkodhatnak az uborkakedvelők és lakbért fizetők.

Jandó Zoltán
2020. január 7. 16:42 Adat

Kelet-Európa kiürül, a Szaharában népességboom lesz

Az ENSZ szerint 2100-ban nagyjából 3,1 milliárddal leszünk többen a Földön, mint jelenleg, és ebből a növekményből közel 3 milliárdot Afrika hoz majd össze.

Fontos

Stubnya Bence
2020. január 16. 17:10 Vállalat, Világ

Európai minimálbért akar az EU, de észak és kelet máris összevitatkozott rajta

Abban egyetértenek a keleti és északi tagállamok szakszervezetei, hogy közelíteni kéne a béreket, de az északiak nem akarnak uniós szinten kötelező minimálbért.

Torontáli Zoltán
2020. január 16. 06:57 Élet, Közélet

Kérdezze meg kezelőorvosát, mielőtt a kormányra hallgat a konyhában

A táplálkozás-egészségtani adatok alapján felesleges, a környezetvédelmi szempontok miatt nem jó irány, de még a nemzetközi trendeknek is ellene megy a húsfogyasztást ösztönző intenzív magyar kampányok sora.

Bucsky Péter
2020. január 15. 06:58 Közélet

Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony

A kormányfő elektromos buszos ötletét a főpolgármester is támogatja. Megmutatjuk, miért tévednek mindketten.