Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. december 10. 09:43 Adat

Ez a térkép megmutatja, hogy a magyarok főleg munkába járnak repülővel

Érdekes infografikát tett közzé a napokban az Európai Unió statisztikai hivatalaként működő Eurostat. Az interaktív térképen azt lehet megnézni, hogy az egyes repterekről hova repültek a legtöbben 2018-ban. Elég jól látható, hogy miközben Kelet-Európában elsősorban a nyugati országokban dolgozó ingázók repülnek, addig a nyugati repterek vagy belföldre utazó, vagy nyaralni induló nyugat-európaiakat szolgálnak ki.

 

Budapestről a legtöbben Frankfurtba repültek tavaly, jó eséllyel azért, mert ha valaki nem közvetlen járattal utazik a magyar fővárosból, akkor a legtöbbször a német városban száll át. Azaz az oda érkezők többségének valószínűleg nem Frankfurt volt a végső úti célja, hanem egy olyan város, ahova Budapestről közvetlenül nem, vagy csak drágábban tudott volna eljutni. Frankfurt első helye azonban így is meglepő, hiszen korábban rendre hátrébb végzett ezen a listán, 2017-ben például csak a harmadik volt. Tavaly azonban közel másfélszer annyi gép indult oda, mint egy évvel korábban, ezzel pedig leszorították a dobogó első fokáról az évek óta vezető brit fővárost. A hirtelen megugrás magyarázata a lapunknak nyilatkozó szakértők szerint részben az, hogy a Wizz Air 2018-ban indította el frankfurti járatát, amivel több tízezren utaztak már az első évben is.

Más kérdés, hogy mivel Frankfurt transzfer-reptér, nagy eséllyel London az első tényleges célpont. Londonban Luton reptere a legnépszerűbb célpontja a magyaroknak, ahol a Wizz Air ottani központja működik. Bár a Liszt Ferenc reptérről a brit fővárosba utazók száma az Eurostat adatai szerint csökkent, így is közel 285 ezren repültek ezzel a járattal. Ráadásul kifejezetten jó kihasználtsággal, egy repülőn ugyanis átlagosan majdnem 190-en ültek, miközben ugyanez Frankfurtnál csak 140 volt, és a harmadik, illetve negyedik helyen álló Párizs és Amszterdam esetében is csak 150 körül alakult.

 

Kihasználtságban az ötös toplistán így csak Tel Aviv tudta megközelíteni Londont. Némi meglepetésre ugyanis közel 215 ezer utassal az izraeli város is a legfontosabb célpontok között volt. A magyarázat egyébként itt is a Wizz Air, amely Budapestről már naponta küld repülőket a tel-avivi Ben Gurion reptérre, sőt, amikor a lutoni bázist felavatták, onnan is az elsők között indult rendszeres járat a közel-keleti városba. Ezzel egyébként Tel Aviv elég komoly részesedéssel rendelkezik az unión kívüli célállomások közül, a Budapestről indulók háromnegyede ugyanis az EU-n belül is száll le a repülőről.

London egyébként Kelet-Közép-Európában véletlenül sem csak Budapest számára az egyik legfontosabb célpont, lényegében minden fontosabb reptérről az angol fővárosba repülnek a legtöbben. Sőt, Varsó, Wroclaw, Gdansk vagy éppen Pozsony esetében az öt leggyakoribb érkezési reptérből kettő is valamelyik londoni*Tavalyig itthon is ez volt a jellemző, Tel Aviv csak 2018-ban előzte meg a londoni Stansted repteret..

Luton pedig annyira az ingázó kelet-európaiakra állt rá, hogy onnan Amszterdam és Tel Aviv mellett Bukarestbe, Varsóba és Budapestre jönnek a legtöbben.

Nyugat-Európa nagyobb repterein más a felállás. A német és a francia légikikötőkből többnyire vagy országon belülre, vagy valamelyik nyaralók által kedvelt országba repülnek a legtöbben. A Mallorcáról indulók (tehát a nyaralásból hazautazók) öt fő célpontja között például három német város van.

Adat liszt ferenc nemzetközi repülőtér London Luton repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence Jandó Zoltán
2022. december 7. 04:34 Adat, Élet

Nem azért nincs benzin a kutakon, mert nálunk nőtt volna legjobban a fogyasztás

Felrobbant árszintek ide vagy oda, nem hazánk az egyetlen uniós ország, amely több benzint és gázolajat fogyaszt, mint az energiaválság előtt.

Stubnya Bence
2022. december 2. 17:25 Adat, Pénz

Orbán bejelentése elgáncsolta a tárgyalásokat a legalacsonyabb keresetűek fizetésének emeléséről

Közel voltak a felek egy inflációkövető emelés elfogadásához, de a munkaadók ebbe csak járulékcsökkentéssel együtt mentek volna bele.

Torontáli Zoltán
2022. december 2. 04:34 Adat, Pénz

Mérésünk szerint novemberben megállt az élelmiszerek árának emelkedése

A 26 ezer forintos bevásárlásunk egy hónap alatt 26 forinttal drágult. Az éves infláció 54-ről 49 százalékra mérséklődött. Fordulat ez vagy csak megtorpanás?

Fontos

Torontáli Zoltán
2022. december 7. 20:02 Élet, Vállalat

Az ársapka eltörlése csak két hónapra oldja meg a gondokat a gázolajnál

Ez már valóban a szankciók közvetett hatása lesz, egyelőre nem látszik, honnan lehetne pótolni a kieső üzemanyag-mennyiséget.

Dr. Váradi Péter
2022. december 7. 17:12 Élet, Közélet

Róka a baromfiudvarban: a magánegészségügy és az állam viszonya

Meg kell akadályozni, hogy orvosok úgy teremtsenek automatikusan piacot a saját magánrendelőjüknek, hogy korlátozzák vagy elhagyják a korábban általuk nyújtott állami ellátást.

Pálos Máté
2022. december 6. 19:14 Élet, Vállalat

Miért most alakult ki pánikvásárlás és üzemanyaghiány a benzinkutakon?

Az ország számos kútján elfogyott a nem hatósági áras üzemanyag is, a Mol szerint a hétvégi „pánikvásárlás” során az átlagosnál másfélszer több benzint vásároltak a magyar kutakon.