Hírlevél feliratkozás
Jandó Zoltán
2019. december 10. 09:43 Adat

Ez a térkép megmutatja, hogy a magyarok főleg munkába járnak repülővel

Érdekes infografikát tett közzé a napokban az Európai Unió statisztikai hivatalaként működő Eurostat. Az interaktív térképen azt lehet megnézni, hogy az egyes repterekről hova repültek a legtöbben 2018-ban. Elég jól látható, hogy miközben Kelet-Európában elsősorban a nyugati országokban dolgozó ingázók repülnek, addig a nyugati repterek vagy belföldre utazó, vagy nyaralni induló nyugat-európaiakat szolgálnak ki.

 

Budapestről a legtöbben Frankfurtba repültek tavaly, jó eséllyel azért, mert ha valaki nem közvetlen járattal utazik a magyar fővárosból, akkor a legtöbbször a német városban száll át. Azaz az oda érkezők többségének valószínűleg nem Frankfurt volt a végső úti célja, hanem egy olyan város, ahova Budapestről közvetlenül nem, vagy csak drágábban tudott volna eljutni. Frankfurt első helye azonban így is meglepő, hiszen korábban rendre hátrébb végzett ezen a listán, 2017-ben például csak a harmadik volt. Tavaly azonban közel másfélszer annyi gép indult oda, mint egy évvel korábban, ezzel pedig leszorították a dobogó első fokáról az évek óta vezető brit fővárost. A hirtelen megugrás magyarázata a lapunknak nyilatkozó szakértők szerint részben az, hogy a Wizz Air 2018-ban indította el frankfurti járatát, amivel több tízezren utaztak már az első évben is.

Más kérdés, hogy mivel Frankfurt transzfer-reptér, nagy eséllyel London az első tényleges célpont. Londonban Luton reptere a legnépszerűbb célpontja a magyaroknak, ahol a Wizz Air ottani központja működik. Bár a Liszt Ferenc reptérről a brit fővárosba utazók száma az Eurostat adatai szerint csökkent, így is közel 285 ezren repültek ezzel a járattal. Ráadásul kifejezetten jó kihasználtsággal, egy repülőn ugyanis átlagosan majdnem 190-en ültek, miközben ugyanez Frankfurtnál csak 140 volt, és a harmadik, illetve negyedik helyen álló Párizs és Amszterdam esetében is csak 150 körül alakult.

 

Kihasználtságban az ötös toplistán így csak Tel Aviv tudta megközelíteni Londont. Némi meglepetésre ugyanis közel 215 ezer utassal az izraeli város is a legfontosabb célpontok között volt. A magyarázat egyébként itt is a Wizz Air, amely Budapestről már naponta küld repülőket a tel-avivi Ben Gurion reptérre, sőt, amikor a lutoni bázist felavatták, onnan is az elsők között indult rendszeres járat a közel-keleti városba. Ezzel egyébként Tel Aviv elég komoly részesedéssel rendelkezik az unión kívüli célállomások közül, a Budapestről indulók háromnegyede ugyanis az EU-n belül is száll le a repülőről.

London egyébként Kelet-Közép-Európában véletlenül sem csak Budapest számára az egyik legfontosabb célpont, lényegében minden fontosabb reptérről az angol fővárosba repülnek a legtöbben. Sőt, Varsó, Wroclaw, Gdansk vagy éppen Pozsony esetében az öt leggyakoribb érkezési reptérből kettő is valamelyik londoni*Tavalyig itthon is ez volt a jellemző, Tel Aviv csak 2018-ban előzte meg a londoni Stansted repteret..

Luton pedig annyira az ingázó kelet-európaiakra állt rá, hogy onnan Amszterdam és Tel Aviv mellett Bukarestbe, Varsóba és Budapestre jönnek a legtöbben.

Nyugat-Európa nagyobb repterein más a felállás. A német és a francia légikikötőkből többnyire vagy országon belülre, vagy valamelyik nyaralók által kedvelt országba repülnek a legtöbben. A Mallorcáról indulók (tehát a nyaralásból hazautazók) öt fő célpontja között például három német város van.

Adat liszt ferenc nemzetközi repülőtér London Luton repülőtér Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Avatar Avatar
2020. október 19. 16:52 Adat, Vállalat

Együtt váltottunk rendszert a csehekkel, de hol tartanak most a magánvállalataink?

A csehek egy lépéssel előrébb járnak, a magyar cégeknek aktívan kell gondolkodniuk arról, hogyan fogják a működésüket a jövőben is fenntartani.

Stubnya Bence
2020. október 18. 12:19 Adat

Sok magyar munkahelyen meg sem próbálják motiválni a dolgozókat

Igazán motiváló munkahelyből kevés van Magyarországon más EU-tagállamokhoz képest.

Jandó Zoltán
2020. október 17. 16:55 Adat

Heti 10 óránál is többet videokonferenciázik a magyar felnőttek tizede

A rezsibe nem száll be a munkáltató, de eszközt a dolgozók közel fele kapott az online meetingekhez.

Fontos

Torontáli Zoltán Váczi István
2020. október 19. 06:49 Közélet, Vállalat

Milliárdokat fizet a kormány, hogy az egyik magyar gyárból egy másikba vigyék a termelést

A kormány odaadja a pénzünket egy új összeszerelő üzemnek, de fogalmunk sem lehet, hogy ez jó-e nekünk. Az eddigi sárvári bérgyártóknak valószínűleg rossz.

Stubnya Bence
2020. október 17. 07:10 Podcast

Van, amiben már felzárkóztunk, de a 2020-as évek nagy kérdése, hogy a fenntarthatóságot is elérjük-e

A mai G7 podcastban a jövő héten megjelenő, idén 30 éves Társadalmi Riport új számáról beszélgetünk Tóth István Györggyel, a kötet egyik szerkesztőjével.

Stubnya Bence
2020. október 16. 06:47 Közélet

Készültek az új korszakra, de most ismét minden megváltozik a lakáspiacon

Az országos 5 százalékos lakásáfa kigolyózhatja a rozsdaövezeti projekteket. Nincs még minden veszve, de olyan népszerűek nem lesznek, mint amire eddig számíthattunk.