Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. május 8. 12:35 Adat

Még tovább estek a dízelautó-eladások Európában az év elején

Nem szűnik a dízelautók visszaszorulása az európai autópiacon, a kontinens autógyártóit tömörítő szövetség, az ACEA legújabb statisztikái szerint. Az idei év első három hónapjában az újonnan eladott autók hatvan százalékát benzinmotorral szerelték az Európai Unióban, míg a dízelautók aránya csak egyharmad körüli volt. A maradék 8-9 százalékon az elektromos, hibrid és egyéb alternatív meghajtású autók osztoznak.

 


A dízeleladások 18 százalékkal estek vissza 2018 és 2019 első negyedévei között, ami hasonló az egy évvel korábbi adathoz. A gázolajos autók csak az az apró balti államokban és Németországban tudtak némi téret hódítani, Magyarországon pedig stagnált a népszerűségük, míg a többi tagállamban jócskán visszaszorultak.

A benzines kocsik eladásai ugyanakkor a legtöbb tagállamban növekedtek, unió-szerte 3,3 százalékkal több új Otto-motoros autót adtak el a gyártók az egy évvel korábbi adathoz képest. Az európai autópiacon az elmúlt mintegy fél évben tapasztalt általános kereslet-szűkülés tehát leginkább a dízeles járműveket érinti.

 


A hazai autóvásárlók eleve ritkábban választották a benzinesekhez képest jellemzően drágább, de kevesebbet fogyasztó dízelautókat, mint a nyugat-európai sofőrök. Ennek ellenére a gázolajos technológiát a magyarok is évről évre kisebb arányban választják új autó vásárlásakor, az idén január és március között eladott gépkocsik 22 százalékát hajtotta dízelmotor. Eközben a hibrid és elektromos hajtásláncok lassan, de folyamatosan terjednek.

 

Nincsenek tehát könnyű helyzetben a korábban a dízeles modelleket fejlesztő autógyárak. Az egyre szigorodó szén-dioxid kibocsátási normáknak a benzinmotoroknál általában hatékonyabban működő dízelekkel valószínűleg könnyebben tudnának megfelelni, ráadásul a kilencvenes és a kétezres években inkább a gázolajos motorok fejlesztésére helyezték a hangsúlyt.

A fogyasztók azonban egyre kevésbé vevők a dízel-technikára a Volkswagen botránya óta, a nagy autókról viszont nem mondanának le, sőt, a városi terepjárók őrült népszerűségnek örvendenek. A legújabb várakozások szerint a piaci és a szabályozói nyomás közepette a gyárak kénytelenek lesznek felhagyni a kisebb modellek forgalmazásával.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyírják a kisautókat az unió környezetvédelmi előírásaiNem éri meg gyártani őket, mert olyan drágák lesznek, hogy eladhatatlanná válnak.

Adat autó autóeladások dízel dízelbotrány Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Kasnyik Márton
2019. május 21. 12:52 Adat

Motor nélkül is tovább száguld a magyar gazdaság

Nem a feldolgozóipari export hajtja már Magyarországot, de attól még megyünk tovább.

Jandó Zoltán
2019. május 17. 18:28 Adat

Egész korán költöznek el a magyar fiatalok a szomszédos országokban élőkhöz képest

Ahol az átlagos jövedelem évi ezer euróval magasabb, ott nagyjából 4,5 hónappal korábban költöznek el otthonról a fiatalok.

Váczi István
2019. május 15. 10:24 Adat

Még gyorsabb tempóra kapcsolt a magyar gazdaság

A magyar GDP 5,2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest, szezonálisan és naptárhatással kiigazítva.

Fontos

Váczi István
2019. május 20. 16:22 Világ

Jó időre meghatározza Európa sorsát a hétvégi választás

Hosszú időre lekerül a szorosabb integráció a napirendről, ha az euroszkeptikus pártok nagyon megerősödnek az Európai Parlamentben.

Jandó Zoltán
2019. május 20. 11:41 Tech, Vállalat

Gyakorlatilag kicsinálják a magyarok második kedvenc okostelefon-márkáját

A magyar okostelefon-piacot is felboríthatja a Huawei-botrány. Itthon az elmúlt hónapokban minden negyedik készüléket a kínai gyártó adta el.

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.