Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. május 8. 12:35 Adat

Még tovább estek a dízelautó-eladások Európában az év elején

Nem szűnik a dízelautók visszaszorulása az európai autópiacon, a kontinens autógyártóit tömörítő szövetség, az ACEA legújabb statisztikái szerint. Az idei év első három hónapjában az újonnan eladott autók hatvan százalékát benzinmotorral szerelték az Európai Unióban, míg a dízelautók aránya csak egyharmad körüli volt. A maradék 8-9 százalékon az elektromos, hibrid és egyéb alternatív meghajtású autók osztoznak.

 


A dízeleladások 18 százalékkal estek vissza 2018 és 2019 első negyedévei között, ami hasonló az egy évvel korábbi adathoz. A gázolajos autók csak az az apró balti államokban és Németországban tudtak némi téret hódítani, Magyarországon pedig stagnált a népszerűségük, míg a többi tagállamban jócskán visszaszorultak.

A benzines kocsik eladásai ugyanakkor a legtöbb tagállamban növekedtek, unió-szerte 3,3 százalékkal több új Otto-motoros autót adtak el a gyártók az egy évvel korábbi adathoz képest. Az európai autópiacon az elmúlt mintegy fél évben tapasztalt általános kereslet-szűkülés tehát leginkább a dízeles járműveket érinti.

 


A hazai autóvásárlók eleve ritkábban választották a benzinesekhez képest jellemzően drágább, de kevesebbet fogyasztó dízelautókat, mint a nyugat-európai sofőrök. Ennek ellenére a gázolajos technológiát a magyarok is évről évre kisebb arányban választják új autó vásárlásakor, az idén január és március között eladott gépkocsik 22 százalékát hajtotta dízelmotor. Eközben a hibrid és elektromos hajtásláncok lassan, de folyamatosan terjednek.

 

Nincsenek tehát könnyű helyzetben a korábban a dízeles modelleket fejlesztő autógyárak. Az egyre szigorodó szén-dioxid kibocsátási normáknak a benzinmotoroknál általában hatékonyabban működő dízelekkel valószínűleg könnyebben tudnának megfelelni, ráadásul a kilencvenes és a kétezres években inkább a gázolajos motorok fejlesztésére helyezték a hangsúlyt.

A fogyasztók azonban egyre kevésbé vevők a dízel-technikára a Volkswagen botránya óta, a nagy autókról viszont nem mondanának le, sőt, a városi terepjárók őrült népszerűségnek örvendenek. A legújabb várakozások szerint a piaci és a szabályozói nyomás közepette a gyárak kénytelenek lesznek felhagyni a kisebb modellek forgalmazásával.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyírják a kisautókat az unió környezetvédelmi előírásaiNem éri meg gyártani őket, mert olyan drágák lesznek, hogy eladhatatlanná válnak.

Adat autó autóeladások dízel dízelbotrány Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Hajdu Miklós
2020. június 28. 07:29 Adat

Akkor érdekli az embereket a koronavírus, amikor épp lezárások vannak, de akkor nagyon

Már messze nem érdekli az embereket annyira a koronavírus, mint a csúcson. Még azokban az országokban sem, ahol még mindig növekszik az esetek száma.

Jandó Zoltán
2020. június 24. 16:06 Adat

Minden, amit a koronavírus magyarországi gazdasági hatásáról tudunk

Összegyűjtöttünk néhány olyan grafikont, amelyekből látszik, milyen nagy változásokat okozott a járvány.

Fontos

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.

Torontáli Zoltán
2020. június 30. 11:58 Élet

A járvány számai azt mutatják, hogy nem kell annyit orvoshoz járni, amennyit szoktunk

Visszaesett mindenfajta orvos-beteg találkozás, de a telemedicina még kezdetleges formában is jobban működik, mint amennyire eddig használta a magyar egészségügy.