Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2019. május 8. 12:35 Adat

Még tovább estek a dízelautó-eladások Európában az év elején

Nem szűnik a dízelautók visszaszorulása az európai autópiacon, a kontinens autógyártóit tömörítő szövetség, az ACEA legújabb statisztikái szerint. Az idei év első három hónapjában az újonnan eladott autók hatvan százalékát benzinmotorral szerelték az Európai Unióban, míg a dízelautók aránya csak egyharmad körüli volt. A maradék 8-9 százalékon az elektromos, hibrid és egyéb alternatív meghajtású autók osztoznak.

 


A dízeleladások 18 százalékkal estek vissza 2018 és 2019 első negyedévei között, ami hasonló az egy évvel korábbi adathoz. A gázolajos autók csak az az apró balti államokban és Németországban tudtak némi téret hódítani, Magyarországon pedig stagnált a népszerűségük, míg a többi tagállamban jócskán visszaszorultak.

A benzines kocsik eladásai ugyanakkor a legtöbb tagállamban növekedtek, unió-szerte 3,3 százalékkal több új Otto-motoros autót adtak el a gyártók az egy évvel korábbi adathoz képest. Az európai autópiacon az elmúlt mintegy fél évben tapasztalt általános kereslet-szűkülés tehát leginkább a dízeles járműveket érinti.

 


A hazai autóvásárlók eleve ritkábban választották a benzinesekhez képest jellemzően drágább, de kevesebbet fogyasztó dízelautókat, mint a nyugat-európai sofőrök. Ennek ellenére a gázolajos technológiát a magyarok is évről évre kisebb arányban választják új autó vásárlásakor, az idén január és március között eladott gépkocsik 22 százalékát hajtotta dízelmotor. Eközben a hibrid és elektromos hajtásláncok lassan, de folyamatosan terjednek.

 

Nincsenek tehát könnyű helyzetben a korábban a dízeles modelleket fejlesztő autógyárak. Az egyre szigorodó szén-dioxid kibocsátási normáknak a benzinmotoroknál általában hatékonyabban működő dízelekkel valószínűleg könnyebben tudnának megfelelni, ráadásul a kilencvenes és a kétezres években inkább a gázolajos motorok fejlesztésére helyezték a hangsúlyt.

A fogyasztók azonban egyre kevésbé vevők a dízel-technikára a Volkswagen botránya óta, a nagy autókról viszont nem mondanának le, sőt, a városi terepjárók őrült népszerűségnek örvendenek. A legújabb várakozások szerint a piaci és a szabályozói nyomás közepette a gyárak kénytelenek lesznek felhagyni a kisebb modellek forgalmazásával.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkKinyírják a kisautókat az unió környezetvédelmi előírásaiNem éri meg gyártani őket, mert olyan drágák lesznek, hogy eladhatatlanná válnak.

Adat autó autóeladások dízel dízelbotrány Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Váczi István
2021. december 5. 17:01 Adat

Nem elfogyott, hanem megromlott a leghatékonyabbnak mondott vakcina magyar készletének tizede

Hiába volt összességében sikeres a Szputnyik felhasználása Magyarországon, a jelek szerint kínos lenne elismerni, hogy közel 200 ezer adagnak végül lejárt a szavatossága.

Pálos Máté
2021. december 4. 15:35 Adat, Élet

A térségben csak Magyarországon nőtt a legfontosabb termékenységi mutató

Tavaly sem csökkent, és feltehetően még idén is nő a magyar termékenységi ráta. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy jóval több gyerek születne.

Hajdu Miklós
2021. december 3. 15:35 Adat

Fordultak a visegrádi járványgörbék, megtorpant a meredek felfutás

Úgy néz ki, elérkezett a járványhullám tetőzése a régióban, a fertőzöttek napi száma még mindig magas, de legalább már nem növekszik.

Fontos

Katona Hajnalka
2021. december 5. 13:04 Élet

Néha még a harag is lehet jó tanácsadó

Persze csak akkor, ha az ember azért haragszik, mert igazságtalanságot lát, mert ilyenkor hajlamosabb jobban segíteni az érintettnek.

Stubnya Bence
2021. december 3. 16:17 Vállalat

A világ legnagyobb ételkiszállító cégei küzdenek egymással a magyar piacon

Az amerikai piac csaknem 60 százalékát uraló cég veszi meg a Woltot, így már a világ harmadik és negyedik legnagyobb szereplői állnak a két vezető hazai szolgáltató mögött.

Bucsky Péter
2021. december 3. 06:05 Vállalat

Halsperma-minősítéstől az űrbe: a közbeszerzési bajnok 4iG útja a legnagyobb magyar cégek közé

Ha minden tervezett felvásárlás megvalósul, a 4iG a magyar informatikai piac éllovasa lesz, jövőre akár 300 milliárd forint feletti árbevétel is összejöhet.