Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. március 8. 09:47 Adat

Románia lekörözött minket autógyártásban, de hamarosan visszaelőzhetjük

Magyarország 2017-ben a nyolcadik legnagyobb autógyártó volt az Európai Unióban, de tavaly egy helyet visszaesett az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, az ACEA összefoglalója szerint. Míg nálunk 3,7 százalékkal csökkent az előállított személyautók száma, a minket megelőző Romániában közel harminc százalékkal nőtt.

Magyarországon összesen 461 ezer autó készült a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszaesés egyik oka az lehet, hogy az Audi nem készült fel időben egy új környezetvédelmi előírásra, ezért a gyártósorokat tavaly vissza kellett fogni egy időre.

 

Romániában 364 ezerről 472 ezerre nőtt a legyártott autók száma, ezzel rajtunk kívül Lengyelországot is megelőzték. A növekedés mögött alapvetően a craiovai Ford-gyár áll, amely háromszor annyi EcoSportot, összesen 140 ezret készített el, mint 2017-ben B-Maxot (az EcoSport gyártását Indiából vitték oda). A mioveni Dacia-gyárban hét százalékkal nőtt a legyártott Dusterek száma. Romániában ez a két legnagyobb személyautó-gyártó, a román Ford a negyedik legnagyobb exportáló cég az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

A román autógyártó szövetség szerint azonban Magyarország hamarosan visszaelőzheti a listán Romániát. Becslésük szerint 2021-re 650-670 ezerre nőhet a Romániában gyártott személyautók száma, Magyarországon viszont ez a 800 ezret is elérheti, részben a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése és a debreceni BMW-gyár átadása után.

Tavalyi cikkünk szerint Magyarország a kilencedik legnagyobb autógyártó a világon a lakosságszám arányában. Ezt a listát Szlovákia vezette Csehország és Szlovénia előtt. A mostani adatok alapján Szlovákia előnye tovább nőtt, tíz százalékos növekedéssel több mint egymillió autót gyártott az ötmillió lakosú ország.

Adat autóeladások autógyártás autóipar Magyarország Románia Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2019. május 17. 18:28 Adat

Egész korán költöznek el a magyar fiatalok a szomszédos országokban élőkhöz képest

Ahol az átlagos jövedelem évi ezer euróval magasabb, ott nagyjából 4,5 hónappal korábban költöznek el otthonról a fiatalok.

Váczi István
2019. május 15. 10:24 Adat

Még gyorsabb tempóra kapcsolt a magyar gazdaság

A magyar GDP 5,2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest, szezonálisan és naptárhatással kiigazítva.

Hajdu Miklós
2019. május 10. 16:26 Adat

Magyarországon már túlsúlyban vannak túlsúlyosok, és ennek nem a városi életmód az oka

Egy friss tanulmány szerint most már elsősorban a vidéki lakosság problémája az elhízás. Magyarországon azonban lakóhelytől függetlenül jelent óriási gondot a túlsúlyos emberek növekvő aránya.

Fontos

Bucsky Péter
2019. május 20. 06:54 Élet

Tételes lista a zöld rendszámos autókról – sokuk szennyezőbb egy hagyományos kocsinál

Sok tölthető hibridnél teljesen érthetetlen, miért támogatja az állam a vásárlásukat és a fenntartásukat.

Váczi István
2019. május 16. 06:53 Közélet, Vállalat

Az ország legnagyobb földesura lett Mészáros Lőrinc

Nem kell tovább számolgatni, Mészáros agrárholdingjának vezetője maga mondta el, hogy már mindenkinél nagyobb területen gazdálkodnak.

Hajdu Miklós
2019. május 15. 16:46 Vállalat

Nem a Mercedes-beruházás felfüggesztése miatt kerülhet bajba a magyar autóipar

Magyarország szempontjából sokkal fontosabb, hogy mi lesz az autóipari beszállítókkal, ha tényleg beüt a válság az ágazatban.