Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. március 8. 09:47 Adat

Románia lekörözött minket autógyártásban, de hamarosan visszaelőzhetjük

Magyarország 2017-ben a nyolcadik legnagyobb autógyártó volt az Európai Unióban, de tavaly egy helyet visszaesett az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, az ACEA összefoglalója szerint. Míg nálunk 3,7 százalékkal csökkent az előállított személyautók száma, a minket megelőző Romániában közel harminc százalékkal nőtt.

Magyarországon összesen 461 ezer autó készült a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszaesés egyik oka az lehet, hogy az Audi nem készült fel időben egy új környezetvédelmi előírásra, ezért a gyártósorokat tavaly vissza kellett fogni egy időre.

 

Romániában 364 ezerről 472 ezerre nőtt a legyártott autók száma, ezzel rajtunk kívül Lengyelországot is megelőzték. A növekedés mögött alapvetően a craiovai Ford-gyár áll, amely háromszor annyi EcoSportot, összesen 140 ezret készített el, mint 2017-ben B-Maxot (az EcoSport gyártását Indiából vitték oda). A mioveni Dacia-gyárban hét százalékkal nőtt a legyártott Dusterek száma. Romániában ez a két legnagyobb személyautó-gyártó, a román Ford a negyedik legnagyobb exportáló cég az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

A román autógyártó szövetség szerint azonban Magyarország hamarosan visszaelőzheti a listán Romániát. Becslésük szerint 2021-re 650-670 ezerre nőhet a Romániában gyártott személyautók száma, Magyarországon viszont ez a 800 ezret is elérheti, részben a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése és a debreceni BMW-gyár átadása után.

Tavalyi cikkünk szerint Magyarország a kilencedik legnagyobb autógyártó a világon a lakosságszám arányában. Ezt a listát Szlovákia vezette Csehország és Szlovénia előtt. A mostani adatok alapján Szlovákia előnye tovább nőtt, tíz százalékos növekedéssel több mint egymillió autót gyártott az ötmillió lakosú ország.

Adat autóeladások autógyártás autóipar Magyarország Románia Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2020. február 24. 18:04 Adat

Ha néhány száz kilométerrel arrébb születsz, tíz évvel tovább élsz

Magyarországon európai viszonylatban nemtől és lényegében lakhelytől függetlenül rendkívül alacsony a születéskor várható élettartam.

Avatar
2020. február 24. 16:04 Adat

Mennyit fizetünk az államnak?

A válságból való kilábalás óta kedvezően alakultak a költségvetés bevételei, az erős munkaerőpiacnak, magas fogyasztásnak és a dinamikus béremelkedésnek köszönhetően.

Fabók Bálint
2020. február 24. 10:09 Adat

Ismét egyre több magyar fiatal lakik a szüleinél

Európában a legtöbb fiatal Horvátországban, Görögországban és Szlovákiában él a szüleivel.

Fontos

Fabók Bálint
2020. február 24. 06:50 Vállalat

Nincs csücsülés 250 ezerért a kasszában, csak állandó loholás – mennyire facsarja ki dolgozóit az Aldi és a Lidl?

Van, akit lelkileg, de van, akit fizikailag terhel meg a diszkontos munka. Az olcsó termékekért és a magas fizetésekért súlyos árat fizetnek a dolgozók.

Bucsky Péter
2020. február 23. 07:12 Adat

Térképre raktuk az összes játszóteret Európában, Magyarország egész jól áll – FRISSÍTVE

Az országon belül nagyok a különbségek, és bár a fideszes településeken egy leheletnyivel több a játszótér, erre a kérdésre nem sok hatása van a családpolitikának.

Kasnyik Márton
2020. február 22. 07:16 Podcast

Palócz Éva: A fiatal generáció hadra fogható része elveszett az ország számára

G7 Podcast! A vendégünk a Kopint-Tárki vezérigazgatója, aki szerint a magasabb bérek két úton is termelékenyebbé tehetik a magyar cégeket: a gyengébbek lehúzzák a rolót, a jobbak előremenekülnek.