Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. március 8. 09:47 Adat

Románia lekörözött minket autógyártásban, de hamarosan visszaelőzhetjük

Magyarország 2017-ben a nyolcadik legnagyobb autógyártó volt az Európai Unióban, de tavaly egy helyet visszaesett az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, az ACEA összefoglalója szerint. Míg nálunk 3,7 százalékkal csökkent az előállított személyautók száma, a minket megelőző Romániában közel harminc százalékkal nőtt.

Magyarországon összesen 461 ezer autó készült a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszaesés egyik oka az lehet, hogy az Audi nem készült fel időben egy új környezetvédelmi előírásra, ezért a gyártósorokat tavaly vissza kellett fogni egy időre.

 

Romániában 364 ezerről 472 ezerre nőtt a legyártott autók száma, ezzel rajtunk kívül Lengyelországot is megelőzték. A növekedés mögött alapvetően a craiovai Ford-gyár áll, amely háromszor annyi EcoSportot, összesen 140 ezret készített el, mint 2017-ben B-Maxot (az EcoSport gyártását Indiából vitték oda). A mioveni Dacia-gyárban hét százalékkal nőtt a legyártott Dusterek száma. Romániában ez a két legnagyobb személyautó-gyártó, a román Ford a negyedik legnagyobb exportáló cég az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

A román autógyártó szövetség szerint azonban Magyarország hamarosan visszaelőzheti a listán Romániát. Becslésük szerint 2021-re 650-670 ezerre nőhet a Romániában gyártott személyautók száma, Magyarországon viszont ez a 800 ezret is elérheti, részben a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése és a debreceni BMW-gyár átadása után.

Tavalyi cikkünk szerint Magyarország a kilencedik legnagyobb autógyártó a világon a lakosságszám arányában. Ezt a listát Szlovákia vezette Csehország és Szlovénia előtt. A mostani adatok alapján Szlovákia előnye tovább nőtt, tíz százalékos növekedéssel több mint egymillió autót gyártott az ötmillió lakosú ország.

Adat autóeladások autógyártás autóipar Magyarország Románia Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Wiedemann Tamás
2019. március 15. 14:51 Adat

Nehéz lesz utolérni Ausztriát, ha ott 22-szer több szabadalmi kérelmet nyújtanak be

Nagyon kevés a magyarországi szabadalmi kérvény, és azokat is a multik adják be. A statisztikákból is látszik, milyen nagy verseny van az önvezető autók fejlesztésében.

Hajdu Miklós
2019. március 12. 13:29 Adat

Bőven lenne mit fejleszteniük a magyar városoknak a honlapjaikon

Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen képet formálnak magukról a városi önkormányzatok az interneten.

Kasnyik Márton Hajdu Miklós
2019. március 12. 06:55 Adat

A budapesti lakásár-robbanás, ahogy még sosem láttad

Térképre raktuk az utcák átlagos négyzetméterárait, és elég látványos lett. De egy érdekes történet is kirajzolódik a város ingatlanpiacáról.

Fontos

Torontáli Zoltán
2019. március 17. 07:37 Élet

A rendszerváltás környéki seftelés remek üzleti iskola volt, amely ma hiányzik

Egyre közelebb kerülnek a nyugdíjhoz a nyolcvanas évek végének legjobb üzletkötői, és nem látszik az utánpótlás.

Hobot Péter Avatar
2019. március 14. 12:51 Élet

Nem lehetsz igazán sikeres, ha a pénz miatt dolgozol

Azok válnak sikeresebbé, akik hivatásként tekintenek a munkájukra, állítója a Yale professzora. A vezetőknek sem árt, ha odafigyelnek arra, hogy az alkalmazottaik értéknek lássák a saját munkájukat.

Jandó Zoltán
2019. március 14. 06:45 Vállalat

Egy éve még Orbán lopott, ma már Soros szervezkedik Simicska egykori plakátjain

Három hónap alatt több állami hirdetéshez jutott Simicska Lajos korábbi plakátcége, mint a G-nap óta összesen. A csodához csak Mészáros Lőrinc érkezése kellett.