Hírlevél feliratkozás
Fabók Bálint
2019. március 8. 09:47 Adat

Románia lekörözött minket autógyártásban, de hamarosan visszaelőzhetjük

Magyarország 2017-ben a nyolcadik legnagyobb autógyártó volt az Európai Unióban, de tavaly egy helyet visszaesett az európai autógyártó vállalatok képviseleti szervezete, az ACEA összefoglalója szerint. Míg nálunk 3,7 százalékkal csökkent az előállított személyautók száma, a minket megelőző Romániában közel harminc százalékkal nőtt.

Magyarországon összesen 461 ezer autó készült a győri Audi-, a kecskeméti Mercedes- és az esztergomi Suzuki-gyárban. A visszaesés egyik oka az lehet, hogy az Audi nem készült fel időben egy új környezetvédelmi előírásra, ezért a gyártósorokat tavaly vissza kellett fogni egy időre.

 

Romániában 364 ezerről 472 ezerre nőtt a legyártott autók száma, ezzel rajtunk kívül Lengyelországot is megelőzték. A növekedés mögött alapvetően a craiovai Ford-gyár áll, amely háromszor annyi EcoSportot, összesen 140 ezret készített el, mint 2017-ben B-Maxot (az EcoSport gyártását Indiából vitték oda). A mioveni Dacia-gyárban hét százalékkal nőtt a legyártott Dusterek száma. Romániában ez a két legnagyobb személyautó-gyártó, a román Ford a negyedik legnagyobb exportáló cég az országban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA hivatalos összeg tízszeresével támogatjuk valójában a debreceni BMW-gyáratMás a nagyságrend, ha a közvetlen támogatáson túl az olyan út-, vasút- és közműfejlesztéseket is számba vesszük, amelyek egyébként nem valósulnának meg.

A román autógyártó szövetség szerint azonban Magyarország hamarosan visszaelőzheti a listán Romániát. Becslésük szerint 2021-re 650-670 ezerre nőhet a Romániában gyártott személyautók száma, Magyarországon viszont ez a 800 ezret is elérheti, részben a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése és a debreceni BMW-gyár átadása után.

Tavalyi cikkünk szerint Magyarország a kilencedik legnagyobb autógyártó a világon a lakosságszám arányában. Ezt a listát Szlovákia vezette Csehország és Szlovénia előtt. A mostani adatok alapján Szlovákia előnye tovább nőtt, tíz százalékos növekedéssel több mint egymillió autót gyártott az ötmillió lakosú ország.

Adat autóeladások autógyártás autóipar Magyarország Románia Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2020. július 6. 16:25 Adat

Tízmilliárdokba került a budapesti kereskedőknek a két héttel hosszabb karantén

Pest megyében annak ellenére is kedvezőbben alakultak az országos átlagnál a kiskereskedelmi forgalmi adatok, hogy itt két héttel tovább tartott a kijárási korlátozás.

Bucsky Péter
2020. július 5. 07:55 Adat

Holland biciklisek, norvég e-autósok? Mi jobban tudjuk, hogyan kell zölden közlekedni

Ma már mindenki környezetbarátnak akar látszani, de a zöld közlekedésben a közép-európai országok sokkal előrébb járnak, mint a nyugatiak.

Bucsky Péter
2020. július 3. 17:26 Adat

A követhető állami reklámpénzek 84 százaléka NER-cégekhez kerül

Minden harmadik reklámforintot az állam tolja bele a magyar médiába. A Miniszterelnökség közel 14 milliárdot költött a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra.

Fontos

Fabók Bálint
2020. július 6. 06:49 Közélet, Vállalat

Tudják, hogy bezuhanna a turizmus, mégis megfojtanák a rövid távú lakáskiadást

A kormányzat a fővárossal egyetértésben dolgozik az Airbnb-modell korlátozásán, ami mögött - Európában egyedülálló módon - a túlturizmus helyett egy iparági lobbi áll.

Torontáli Zoltán
2020. július 4. 07:47 Élet, Világ

Rengeteg műanyag van a ruhádban, amit borzasztó nehéz újrahasznosítani

Míg a PET-palackok és a papír újrahasznosítása technológiailag már régóta megoldott művelet, a textileké még mindig nem az.

Bucsky Péter
2020. július 2. 06:49 Közélet

Elképesztően drága veszteséggyár lesz, a kormány mégis megépítteti

Külföldi példák alapján nem sok üzleti potenciál lesz a 65 milliárdos hajdúnánási motorversenypályában. A finnek egy hasonló létesítményt nem egész 9 milliárdból hoztak ki.