Hírlevél feliratkozás
Váczi István
2019. december 20. 09:55 Élet

Lerobbant a hazájától távol, összedobtak neki egy új kamionra valót

Az iráni Fardin Kazemi 27 éve fuvaroz közúton árukat Irán és Európa között, és könnyen lehet, hogy ezt mindig ugyanazzal a járművel végezte, mivel a kamionja 30 éves – volt. A férfi ezúttal mazsolát vitt hazájából Lengyelországba, amivel nem is volt probléma, csakhogy amikor Csehországba tartott szállítmányt felvenni a hazaútra, december 3-án lerobbant a jármű Katowicétől északra.

A valószínűleg egyéni vállalkozóként dolgozó Kazeminek nem volt pénze a javításra és szállásra sem, így elég kilátástalanul töltötte egyik napot a másik után a kamionja vezetőfülkéjében aludva. Miután értesültek helyzetéről, lengyel sofőrök online közösségi finanszírozási kampányt indítottak, hogy az iráni férfinak legyen mit ennie, legyen hol aludnia, és meg tudja javíttatni a kamionját.

Az eredetileg célul kitűzött 99 ezer zloty (nagyjából 7,7 millió forint) kevesebb mint egy nap alatt összejött, azóta pedig már a 250 ezret közelíti. Ez jól is jön, közben kiderült ugyanis, hogy másik vontatóra lesz szüksége, mert a 30 éves járművet nem gazdaságos megjavítani, ami a kampányhoz készített videó alapján nem is csoda.

Mivel az iráni törvények szerint nem lehet három évnél öregebb járművet importálni az országba, egy 2017-es gyártású DAF XF 106-os nyerges vontatót akarnak venni Kazeminek, hogy azzal folytathassa munkáját.

De még így sem biztos, hogy happy end lesz a történet vége, mert a jármű behozatala beleütközhet az uniós importot korlátozó iráni szabályokba. Az akció szervezői azt tervezik, hogy eseti felmentést kérnek ezek alól. Remélhetőleg az iráni bürokratákba szorult némi PR-érzék, és nem fognak akadékoskodni.

Az Irán északnyugati részén, Khoy városában élő Kazemi természetesen nem győz hálálkodni.

„Az utóbbi 27 évben egész Európát bejártam, de nem volt időm jobban megismerni a lengyeleket, noha eddig is mindig nagyon kedvesek voltak. Most kiderült, hogy csodálatos emberek, alig tudom elhinni a segítségüket”

 – nyilatkozta a Dziennik Zachodni című lapnak. A BBC tudósítása szerint azt is hozzátette, hogy édesanyjának egyelőre semmit sem mesélt a kalandjáról, mert nem akarja, hogy izguljon. Így azt hiszi, hogy szokásos fuvarjai egyikét végzi a távolban.

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkA világ legjobb munkája, legalábbis nekemBeültem 24 órára egy kamion anyós ülésébe, és elbeszélgettem a járművön egymást váltó sofőrökkel. Mennyire unalmas napestig tempomattal hajókázni az autópályán, és hogyan válik stresszessé a munka?

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Élet adakozás fuvarozás jótékonykodás kamion sofőr Olvasson tovább a kategóriában

Élet

Torontáli Zoltán
2024. április 13. 04:34 Élet, Világ

Melyik paradicsom környezetbarátabb, a kiskertből szedett vagy a boltban vett?

Egy amerikai kutatás arra hívja fel a figyelmet, hogy a kérdésre nem is olyan egyértelmű a válasz.

Váczi István
2024. április 3. 15:52 Élet

Új korszak előtt a G7

Ahogy múlt héten beszámoltunk róla, új tulajdonoshoz kerül portálunk, ez a folyamat ma lezárult, így új kiadó működteti tovább a G7-et.

Debreczeni Anna
2024. április 3. 10:22 Adat, Élet

Lettországban él a legtöbb, Görögországban a legkevesebb gyermek állami gondozásban lakosságarányosan

Magyarországon a 20 463 állami gondozott gyermek 70 százaléka családoknál, 30 százaléka intézményekben élt a 2021-es adatok szerint.

Fontos

Avatar
2024. április 16. 04:36 Közélet

Ha fegyelem van és rend, nincs több gond az oktatással?

Mintha az lenne az oktatásirányítás meggyőződése, hogy ha valahol gondok vannak, akkor nem érdemes vizsgálni az okokat, elég a szigorítás.

Ha tíz olcsó zsemle helyett nyolc drágábbat veszünk, akkor gazdasági fordulat van, csak még nem látszik

Gyenge kereskedelmi adatokkal indult az év, amely mögött szakértő szerzőink szerint három fontos tényező állhat, és a számokban talán csak az év második felében látszik majd a kilábalás.

Bucsky Péter
2024. április 12. 04:34 Adat, Közélet

Nem látszik, hogy ellenzéki vezetés alatt dübörögne a budapesti kerékpáros fejlesztés

A biciklizés aránya már nem nő a fővárosban, és a budapesti infrastruktúra sok összehasonlításban le van maradva, még régiós szinten is.